Ongelmana korkea CO arvo yli 2000 kierroksella. Tyhjäkäynnillä HC ja CO sekä lambda sallituissa lukemissa (vaikka lambdalla ei väliä olekkaan), mutta kierroksilla ei häkä laske sallittuihin lukemiin,ellei seosta laihenna siten , että lamda arvo nousee liikaa. Happea putkessa 1.5%.
Kierroksilla CO ~0.8 HC ~70 lambda 1.06
Ohjaimena Motec M800 ja putkessa yksi laajakaista.(Ei maffia) Ohjelmassa vika ei enää ole , koska sitä on säädetty useampaan otteeseen ammattilaisten toimesta. Katit vaihdettu ilman tyydyttävää lopputulosta. Kaikki tulpat saman väriset eli vaaleat ja kaikki sytkä romut (puolat+ vahvistimet + tulpat) vaihdettu ,mutta ei vielä mitattu päästöjä uusilla puolilla ja vahvareilla. Lambdaa kokeiltu vaihtaa toiselle puolelle lohkoa, mutta vaikutusta ei havaittavissa päästöissä. Ohjelmasta sytkää , bensaa, suihkutusaikaa ja puolan latausaikaa yritetty säätää.
Moottorilla ajettu 100tkm, eikä vie öljyä eikä vettä. Seuraavaksi suuttimet ponnaukseen ja ohivuotomittaus. On vaan niin pirun kallista tuo suuttimien ponnaus, ettei huvikseen viitsisi kokeilla.
Onko kokemuksia mistä vikaa voisi vielä etsiä?
Kierroksilla CO ~0.8 HC ~70 lambda 1.06
Ohjaimena Motec M800 ja putkessa yksi laajakaista.(Ei maffia) Ohjelmassa vika ei enää ole , koska sitä on säädetty useampaan otteeseen ammattilaisten toimesta. Katit vaihdettu ilman tyydyttävää lopputulosta. Kaikki tulpat saman väriset eli vaaleat ja kaikki sytkä romut (puolat+ vahvistimet + tulpat) vaihdettu ,mutta ei vielä mitattu päästöjä uusilla puolilla ja vahvareilla. Lambdaa kokeiltu vaihtaa toiselle puolelle lohkoa, mutta vaikutusta ei havaittavissa päästöissä. Ohjelmasta sytkää , bensaa, suihkutusaikaa ja puolan latausaikaa yritetty säätää.
Moottorilla ajettu 100tkm, eikä vie öljyä eikä vettä. Seuraavaksi suuttimet ponnaukseen ja ohivuotomittaus. On vaan niin pirun kallista tuo suuttimien ponnaus, ettei huvikseen viitsisi kokeilla.
Onko kokemuksia mistä vikaa voisi vielä etsiä?
Comment