Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Startti naksuttaa, ei pyöri.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    kontio:
    tarkoitatko startin "tyhjälyönnistä" sellaista kun koittaa startata niin kuuluu vain "tsuuh" aani ja naks, kuulostaa kuin ilmaliikkuisi mutta muuta ei tapahdu. Toisella starttikerralla pyörii taas ihan normaalisti ja hyrähtää käyntiin.

    Solenoidihan jos olisi menossa niin nakuttaisi startti vain.
    Tälläinen outo vika alkanut piinata satunnaisesti. Mistäs tämä johtuisi?
    Viimeksi muokannut casper82; 2.11.2009, 21:02. Perustelu: oikeinkirjoitusharjoittelua

    Comment


    • #32
      ei tapahdu mitään. naksahtaa vaan. akun kun raskis vaihtaa niin vois auttaa, nyt kun eeberillä tyhjäsin akun kun en ole lataillut jaksaa kertaakaan, niin heti alkoi tyhjää naksumaan... monta kuukautta taas hyvin pelannut mutta nyt naksuu tyhjää.pitää ladata kunnolla ja todeta mahdolliset vaikutukset

      Comment


      • #33
        Mitenköhän omassa Coupessa vikana kun kovemmilla pakkasilla tarvikestartti suttaa aina eka kerralla ja toisella lähtee heti, ja sen
        jälkeen jos päivän mittaan ajelua tulee parin tunnin välein ei mitään ongelmaa. Mut jos taas yön yli on niin taas suttaa.

        Ja nyt on alkuperäinen Bosch tilalla, purkuautosta tosin, ja nyt vähän samantyylistä oiretta, tallista lämpimästä ongelmitta käyntiin,
        ajelua kylillä, sammutus ja uudelleen käynnistys ja toimii. Nyt oli ajamatta yön yli ja piti lähteä kylillä käymään iltasella niin eipä puhunu
        mitään, naksauttaa kerran ja valot himmenee siksi aikaa kun avainta kääntää, eli vissiin pitäisi ihan oikein toimi virtalukonpohjan ja releiden yms.
        Jännitteet ok, akku melkein uusi ja toimivaksi testattu eikä mitään muuta ongelmaa.

        Kesällä ei tuolla tarvikkeella oo ikinä sutannu, vaan heti ku pakkasta on alle -10 niin rupee suttaan ja tuo "uus" nyt hyyty jo ennen ku kunnolla päässy kokeileenkaan.

        Comment


        • #34
          Mulla on V8:ssa samanmoista onkelmaa. Startatessa kuuluu kerran naks, ja samalla mittariston valot himmenee. Akku just ostettu kun luulin että sillä tokenis, mut paskan marjat. Mistäpäin pitäs alkaa vikaa ettimään? Startti vai solenoidi, vai joku muu? Mistäpäin muuten nuo em. osaset ABH:sta löytyy?

          E: Voi hemmetti kun välillä tuntee ittensä urpoksi näitten autojen kanssa. "Vika" olikin sitten vain siinä etten ollut kunnolla puhdistanut uuden akun napoja ja akkukenkiä. Mitään hapettumista niissä ei ollut, mutta hieman santapaperia kun niille näytti ja johdot kii, niin taas rokkas. Noh, ens kerralla varmaan muistaa heti että kattoo noi kontaktipinnat...
          Viimeksi muokannut T.Hell; 27.1.2010, 07:04.

          Comment


          • #35
            Vastaillaan nyt tähän kun asia tuli esille muussa yhteydessä, tuossa B5 AFN dieselissä mulla ongelma korjaantui startin vaihdolla. Suosittelen uutta osaa, ei purkuosaa. Mä harjoittelin tuosta syystä aikanaan kahdesti.
            Startaxin tarvike tais kustantaa 120€ 3-4 vuotta sitten. Vaihto-ohjeet tuossa http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=86951

            Comment


            • #36
              Itsellänikin ilmennyt startin kanssa outouksia, C4 TDI (AEL R5).
              Varsinkin kylmänä, tahtoo startti unohtaa pyörimisen. Virta-avaimesta kun kääntää, releitä kyllä naksuu, mutta startti pysyy mykkänä. Avainta kun riittävän tarmokkaasti hinkuttaa edestakaisin, lähtee startti jossain kohtaa mukaan. Lämpimällä koneella tuota ei muistaakseni ole esiintynyt. Virtalukon pohja on likimain uusi, marmorituote.
              Onko startille oma releensä tms, joka voisi temppuilla? Startti itsessään toimii kyllä, kun kokeilin syöttää startin ohjaukselle suoraa virtaa.

              Comment


              • #37
                C3:ssa startin johto on huonolaatuista tavaraa ja sisukset voi olla harmaata jauhoa. Tuskin C4:ssä sen laadukkaampi johto on. C3:ssa johto on punainen ja siinä on muistaakseni jotain mustaa tekstiä paikoitellen. Menee startin 50:stä sulakerasian pohjaan. Sama johto on joissakin ollut startin päässä silmämääräisestikin huonossa kunnossa. Johtonipussa sitten vain sisus jauhoa, kuori ehjä ja väreissään.

                C3:ssa on hyppy-kupariliuska sulakerasiassa relepaikalla. Johdon pystyisi tarkistamaan jännitehäviömittauksena startin 50 nastan ja tuon hyppyliuskan välillä. C4:ssä voisi olla jo relekin siinä hypyn tilalla.

                C3:ssa johtovika aiheutti juuri samanlaiset oireet, että kylmänä meinasi olla välillä hiljaista ja lämpöisenä toimi normaalisti.

                Comment


                  #38
                  UrS6 teki tuota samaa jossain vaiheessa kuin Razurilla, mulla ongelmaan auttoi ensin vähän aikaa lumiharjan varrella startin kopistelu ja lopulta sitten ongelma poistui startin vaihtamalla. Aina nimenomaan kylmänä oli startti "jäässä", lämpimänä ei ongelmia. Auton jännitemittarista (jos sellainen on) näkee että yritetäänkö starttiin työntää isoa virtaa vai ei. Jos jännite ei tipahda talvellakaan siitä n.12V tietämistä parilla voltilla, ei startti edes kytkeydy ja jos jännite tipahtaa parilla voltilla mutta mitään ei kuulu, on startti jumissa.

                  Comment

                  Working...
                  X