Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t -00 nakuttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t -00 nakuttaa

    Serkulla on a4 1.8t quattro -00. Hiljattain on ruvennu ilmenemään välillä käynnistäessä, mutta pää asiassa kun moottori käy tyhjäkäyntiä lievää nakutusta. Auto on suomi peli ja sillä on ajettu 190tkm. 144tkm asti audin huoltama ja tämän jälkeenkin itse, jolloin öljyt vaihdettu 15tkm välein. Öljynä on käytetty 0w-40 mobilia. Onko varauduttava öljypumppu remppaan vai oletteko törmänneet nostin ongelmiin näissä kilometreissä?

    Aikaisemmista öljynvaihdoista ei muistikuvaa onko longlaif vai ei...Tämä ilmiö tulee ilmi mielummin lämpimällä koneella kuin kylmällä. Niin ja mikään hälytysvalo ei ole palanu ikinä.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 1.3.2008, 19:16. Perustelu: Kappalejako lisätty.

    #2
    Kuinka vanhat sisällä olevat ölpät on? Minulla B5:essa alkaa joskus naputtamaan vienosti,
    etenkin mikäli öljyillä on ajettu yli 8tkm. Eihän se nakutusta ole, vaan naputusta? Ja jos
    lämpimänä helpommin niin viittaisi vaihtokuntoisiin öljyihin IMHO.

    Comment


    • #3
      mullakin nakutti mut loppu ku aloin tankata 98 onneks :D

      Comment


        #4
        Huomasin kans tuos eile et nostajat vähä kalkattaa. Öljyt menny aika liruiks.

        Comment


          #5
          Eipä omassa paljon öljyvaihto auttanut. Pitää alkaa selvittää vikaa jostain muualta.

          Comment


          • #6
            Vielä sen verran tosta naputuksesta. Mitä öljyjä ootte käyttäny oheisessa moottorissa? Mikä on osoittautunu parhaaks? Herralla on nyt 0w-40 mobilit, liekkö sit hyvä vai huono... Mitä jos tekis forte pesun ja sit jotku sopivat öljyt?

            Comment


            • #7
              mulla kanssa rupes passatti naputtamaan kun öljyillä oli ajetti n.5tkm ja kuumalla koneella, öljy oli castrollin jotain, nyt laitoin teboilin diamontit ja niillä ei vielä ainakaan naputa..

              Comment


                #8
                No kyllä selvis nakutus. Kaikki nostajat vaihtoon. Olivat niin hyvässä kunnossa että irrottaessa purkautuu käsiin.
                Syyksi sanoivat että Saksan maalla ajetaan huonoilla öljyillä ja sitten kun auto tulee Suomeen ja laitetaa hyvät pesevät öljyt, niin paska lähtee liikkeelle ja hankaa nostajat pilalle.

                Comment


                  #9
                  Saksan maalla ajetaan huonoilla öljyillä ja sitten kun auto tulee Suomeen ja laitetaa hyvät pesevät öljyt, niin paska lähtee liikkeelle ja hankaa nostajat pilalle
                  No tässä tuli lisää argumenttia tähän keskusteluun ;)

                  Anteeksi offtopic, mutta kun ei malttanut...

                  Comment


                  • #10
                    Komeasti naputtaa nostimet tuossa omassa "mahtavassa" Suomiautossa. Pisin öljynvaihtoväli huoltokirjan mukaan vähän reilu 14tkm.

                    Comment


                    • #11
                      Sama vika myös omassa autossa, 231tkm ajetussa aeb-koneessa. Huomenna uudet öljyt sisään, tosin tuskinpa auttaa. Eli saa nostin remppaa alkaa suunnittelemaan lähiviikoille, eihän tuolla kehtaa muuten edes ajaa enään.

                      Comment


                        #12
                        Uudet nostajat kiinni ja auto kasassa mutta ääni hiljeni vaan ei kokonaan hävinnyt. Eli kansi pois ja sillee.

                        Comment


                        • #13
                          älä vielä revi pipoa pois!!! uudet nostajat ei hiljene kyseisessä koneessa heti!!! käytä hetki tyhjäkäynnilla ja sit nosta kierrokset 3000 noin 1min ja sit taas tyhjäkäynnille. toista sama niin kauan että hiljenee. välillä joutuu käyttämään/ajamaan pitkäänkin ennen kuin hiljenee..

                          Comment


                            #14
                            Nostajat ovat aivan hiljaiset.
                            Ääni kuuluu 3 ja 4 pytyn kohdalta, siitä kannen alapuolelta. Vaihtoehdot aika vähissä. Kaverin turbo bemarissa piti joskus samanlaista ääntä kun Männäntappi oli kulunut väljäksi.

                            Comment


                            • #15
                              onko todella hakkaava ääni? itselläni oli nimittäin sama homma...nostajat kun vaihto niin naputus loppui, mutta hakkaava ääni jäi. Syynä oli: nelosen veivi vino,mäntä löi alas öljyruiskun viereen kiinni=) Itselläni myös gt28rs,eikä orkkis veivit kestäneet vääntöä 1,7bar=) nyt kestää (eaglet) 390€ virtalaracingiltä löytyy hyllystä. mittaa puristus paineet...

                              Comment


                                #16
                                No ens viikolla jatkuu auton tutkiskelu. Voihan sieltä löytyä mitä vaan.
                                Semmosta jännää kolkotusta pitää. Kylmänä tyhjäkäynnillä ei mitään. Mutta kierroksilla ja lämpimänä ääntää.

                                Comment


                                • #17
                                  no ei se sit veivi ole...pitää kyllä kylmänäkin kauhean metelin=) zemppiä!

                                  Comment


                                    #18
                                    Tosiaan kylmänä tyhjäkäynnillä käy nii perkuleen siististi. On kuulemma joissain autoissa ollut sitä vikaa että männäntappi kulunu vähä väljäksi.
                                    Viimeksi muokannut MikaSS; 22.3.2008, 15:10.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Te joilla naputtelee nostimet autossa ja omaatte VAG-COMin, katsokaas tällainen juttu: Kun auto on ajettu _oikeasti_ lämpimäksi, eli öljynlämmöt yli 80 astetta, katsokaa mikä on Instruments-moduulin alla näkyvä öljynpainekytkimen tila kun auto on tyhjäkäynnillä. Onko Oil pr.2 <min vai Oil pr. OK? Jos on <min, kokeilkaa että mihin asti pitää koneen kierrokset nostaa että muuttuu arvoon OK.

                                      Omassa autossa tällä kelillä tyhjäkäynnillä on Oil pr.<min ja kun nostaa kierrokset 1200rpm, muuttuu arvoksi Oil pr.OK. Talvella muutos tapahtui n.1100rpm (molemmilla kerroilla kierrosluku katsottuna VAG-COMilla, samassa ryhmässä tuon öljynpainetiedon kanssa)

                                      Comment


                                        #20
                                        Onko edelleen samat öljyt talven lukemiin verrattuna?

                                        Comment


                                          #21
                                          No vikahan selvisi ku otti kannen pois ja työnti männät ulos. Parista männästä helmassa vähän halkeamaa. Siitä mokoma ääni mitä ei aluksi tiennyt oikein että mistä se kuuluu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Onko edelleen samat öljyt talven lukemiin verrattuna?
                                            On samat castrolin 5w40 magnatechit.

                                            Talvella tein tuon kokeilun ennen öljynvaihtoa (n.8tkm ajetut öljyt) ja öljynvaihdon jälkeen. Muutos tapahtui täsmälleen samassa kohti. Öljynlämmöt tietysti samat molemmissa tapauksissa.

                                            Nyt viimeksi oli öljynlämmöt kokeiluhetkellä ehkä 5 astetta korkeammat kuin tuolloin talvella.

                                            Mietin vaan, että alanko ensin vaihtamaan nostimet vai öljypumpun =) Mielenkiintoinen seikka noissa nostimien naputtelussa on se, että se hiljenee hetken päästä kun auton antaa käydä tyhjäkäyntiä.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X