Mikä olis hyvä kytkin S4:seen jossa on vääntöä 595nm. Mulla on nyt RS4:sen kytkin+ asetelma ja vauhtipyörä. Ne kesti n.18tkm. Dahlbäckillä olis 780nm kestävä ketkin paketti n.2000? Miten muut vaihtoehdot?? Kokemuksia?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kestävämpi kytkin S4:seen?
Collapse
X
-
Esim Clutchmastersilta löytyy aika hyviä kytkimiä. Vaikka stage 4 kahdeksanlapaisena, on helppo käyttää ja pitää varmasti tuon verran ja vähän päälle.
Sitten samalta valmistajalta löytyy twin disc levy joka pitää vielä enemmän, mutta en ole löytänyt siitä tietoa. Pitäisi taas kaivaa lisää...
-
Dahlbäckin paketissa tulee mukana myös yksimassainen vauhtipyörä.
Vastaava paketti mikä on myös MTM:ltä saatavana noihin.
väh 670Nm kestävä n.1600€ , tämä riittää melkein kaikille.
väh 780Nm kestävä n.2000€
Jenkeistä saa kytkimiä, hinnat noin 600-1000€. Vauhtipyörä kannattaa kuitenkin jo tuossa vaihtaa ja ne maksaa noin 500-800€.
Ostaapa minkä tahansa niin varmasti pitää paremmin kuin orkkis kytkin.Viimeksi muokannut jsahlman; 1.3.2008, 21:30.
Comment
-
Aika hyvin ne kuitenkin siitä palautuu ellei satu paineasetelma hajoamaan niinkuin mulla kerran. Kylmillä ilmoilla saattaa tietenkin vääntö jo kasvaa liiaksi jos lastu ottaa kaiken mitä saa.
Toi CM4 on todettu hyväksi ja se ei käytä enää rs4 paineasetelmaa joka rajussa käytössä on todettu mekaanisesti rajoittuneeksi muidenkin kuin minun toimesta. Pitänee jossain vaiheessa itsekin siihen päivittää. Laitoin viimeksi vain uuden rs4 paineasetelman ja keraamisen kytkinlevyn ja ihan hyvin on toiminut. Ainoastaan tosi kuumana (neliveto burnis ja perään lähtö ja helteellä varttimaili sutien) antautui täysin mutta silti palautui täysin jäähdyttyään. Mulla siis nyt VAST keraaminen rs4 PP:llä. Vääntö ja kuumuus on murhaa!
Comment
-
Orkkis levy ei palaudu kun alkaa luistamaan. Alkuunhan se kestää sitä luistoa mutta pitemmän päälle se kuitenkin antautuu, kun pinta on häipynyt.
Onhan tällä foorumillakin kavereita joilla auto ei enää vetänyt edes eteenpäin kun levy antautui.
Vauhtipyörän ja kytkinpaketin vaihdolla hommat korjaantui eikä sen jälkeen ole kummallakaan ollut ongelmia.
MTM:ää täällä on moni pitänyt puolijumalana, joten miki lähetä merta edemmäs kalaan ja sovittelemaan kun hinta tulee olemaan kuitenkin aika lähelle sama jos tavarat joutuu ostaan.
Itse tehtynä saa halvemmalla mutta varmaan joutuu sovitteleen ja ehken huonommalla tuurilla muutaman kerran kokeilemaan ja konetta irrotteleen kun hakee oikeita setuppeja.
Mutta kaikki taaplaa tavallaan.Viimeksi muokannut jsahlman; 1.3.2008, 21:31.
Comment
-
se orgaanisen levyn palautuminen vaatii muutaman päivän rauhallista ajoa että lasittunut pinta poistuu. jos vääntöä on liikaa niin eihän se sitä kestä vaikka lasittunut pinta oliskin saatu poissa. Eniten ongelmia tulee sen paineasetelman kanssa. sormien katkeilun lisäksi ongelmana on se sac itsesäätömekanismi, joka saattaa siirtyä tärähdyksistä.
Comment
-
Näinpä siis tuon väännön osalta. Joskus kun kytkintä hiukan luistattaa niin pitää jopa vähän paremmin :)
Ojennuksellahan ainakin pystyisi mittaamaan paineasetelman jäykkyyden .
Itsellä tuo Sachsin asetelma on ainakin huomattavasti jäykempi. Vaatii enemmän poljin voimaa. Jotenkin tuntuu sen enemmän sopivan tuohon auton auton tyyliin ettei oo yhtä helppo ja kevyt kuin Micra ajaa :)
Comment
-
Omassa vakiopelissä ollut pari kertaa oikein rajussa lähdössä sellaista, että 1 ja 2 vaihteilla kytkin luistaa koko kierrosalueen ja 3 on jo pitoja.Isoilla vaihteilla ei mitään luisto-ongelmia.
Hienoa, kun jollekin mopommalle autolle jää lähdöissä tuon takia :)
Päivä-pari menee, että "palaneen paprikan haju" häipyy ja muuten ei ole pito-ongelmia eikä noilla onnettomilla tehoilla pidä ollakkaan.
Kyseessä siis vakio kytkinpaketti.
Comment
-
JT67: "Entisessä S4:ssa on tuo Clutchmastersin stage 4 paketti, todella hyvä suosittelen."
Minkälaisessa käytössä tuo kytkin on ollu? Aika asiallisen hintainen. Tuo RS4:n kytkin alkoi antautumaan jo 18tkm ajon jälkeen. Kohtuullisen järkevää ajoa, ei mitään kaasu pohjassa valoista liikkeelle..
Comment
-
No sit ihmetyttää sen kesto, jos ei tappolähtöjä harrasta. Meinaan mulla vakiokytkin ja 600-700 nm väännöillä ajettu jo kohta 60000 (+edellinen omistaja ties kuinka kauan). Sisältää rata-ajoa ja varttimailia mutta ei kaasupohjassa kytkinylös lähtöjä (kuin kerran kokeilin, silloin kytkin suti kyllä :) ).
Comment
Comment