Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2,7Bit kytkin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 2,7Bit kytkin

    Hei,

    n. kytkimen puolivälissä tuntuu painettaessa pieni porras polkimeen silloin tällöin - onko vinkkejä mitä tsekata?

    Ihan ekaksi meinasin tossa vaihella nesteet, jos vaikka jäätäis jostain, mutta mistäs löydän ilmausruuvin, kun meinaa olla hakusassa? Onko polkimen päässä ilmausta vai ilmataanko lootalta työsylinteristä?

    Mistä muuten saisin korjausmanuaalin ihan paperimuodossa, kun ei taida Bentleykään myydä kuin CD:tä?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 29.2.2008, 18:42.

    #2
    ilmaus on työsylinteriltä. helpoiten (?) paisari siirtämällä yläkautta mutta kädet naarmuilla väkisin.

    tulostaa pitää manuaalit tietääkseni.

    Comment


      #3
      Mistäs,

      Siis löytyy paisarin(jäähytinvesi) alta? Täytyypä tarkistella...

      Mistäs manuaaleja saa printtailtua? Vai pitääkö tilata tuolta Bentleyltä?

      Comment


        #4
        paisarin alta pääsee sinne työsylinterille joka on lootan vasemmalla puolella ylhäällä.

        betley on ihan ok. itse tilasin bentleyltä.

        Comment


        • #5
          Oisko tosta iloa: http://www.rs246.com/index.php?name=...wtopic&t=66964 ... itelle tuli imuroitua.

          Comment


            #6
            On kyllä aivan p****essä se ilmausruuvi, sinne ei paksumpi käsi ihan helpolla mene. Ja vaikka meneekin niin naarmuja tulee, eikä hihallisen paidan kanssa kannata yrittää.

            Eli paisari pois tieltä, ja käsi niin pitkälle kuin menee laatikon kylkeen, sieltä se löytyy. Toinen vaihtoehto on alakautta, itse olen kerran ilmannut sieltä. Otin vasemman vetarin ja lämpökilven pois että sain käden ilmausnipalle.

            Onnea ;)

            Comment


              #7
              Onnistu...

              No ny mä ymmärrän, miks mulle toivotettiin onnee...

              No tehtävä suoritettu - nesteet vaihettu ja se napsaus/kolaus joka tuntu portaana polkimessa on poissa.

              Nää nyrkit ei mahtunu millään paisarin alta, joten purimpa sitten sen imuputkiston koneen päätä - tilaa tuli, mutta ompa komeet mustelmat molempien ranteiden yläpuolella. Kaiken hauskan lisäks ei imuvaihtaja jaksanu imee nesteitä ja tarttin apua... Lisäksi, jo muutenkin persepaikassa olevasta ruuvista ei neste poistunu alle kierroksen ilmauksella - lisäksi toi ruuvi oli n.1/4 kierroksen jo valmiiksi auki, ainakin löysässä - liekö sen portaan aiheuttanu järjestelmässä ollu ilma?!?

              Homma kuitenkin onnistui - suosittelen purkamaan imuputkiston - näkee, ees jotain...

              Neste oli kyllä sen näköistä, että ei varmaan kertaakaan vaihettu ja vaihtamatta olis multakin jääny, jos toiselle tekisin... Leimaa vaan kirjaan. Ja vielä moni kattelee niitä huoltokirjoja!

              Comment


                #8
                Olikos näissä VAG:n vehkeissä...

                Kytkimen polkasu tuntuu hieman tahmealta - taisin, onnistua rasvat huuhteleen jarrunesteellä jostain välistä pois...

                Onko kytkinsysteemissä on sellainen liuku, joka täytyis rasvailla. Koetin ton työsylinterin ympärystön huuhella WD:llä, mutta ei auttanut...

                Comment


                  #9
                  Eipä sinne oikein muualle voi rasvaa laittaa kuin polkimen akseliin. Muuualla liikkuu vain jarruneste.

                  Comment


                    #10
                    ...

                    Kyllä siellä taitaa konehuoneessa joku hieman jumia tai ahdistaa - ompi varmaan se työsylinterin akseli tms.

                    Comment


                      #11
                      Kytkinlevy voi jumittaa akselillaan.

                      Comment


                        #12
                        ei olis eka kerta kun paineasetelman sormi katkee ja jumii jossakin välissä? Itsellä mennyt kerran jolloin tosin ei kytkin enää irrottanut ollenkaan. Pysyykö jarrunesteet säiliössä?

                        Comment


                          #13
                          ...

                          Kyllä nesteet pysyy säiliössä. Tuntuu, että jarrunestettä olis, jossain liukupinnalla - tuntuu vaan liukuvan huonosti... Päästää ääntä konehuoneen puolelta -"squeeks".

                          Comment


                            #14
                            Jos tuo "squeeks" ääni on sama kuin mikä on minun mielessä, niin se tulee asetelmasta.

                            Lisäystä, se ääni muuten tuli työsylinteristä.
                            Viimeksi muokannut okkim; 24.4.2009, 22:57. Perustelu: äänen syy lisätty.

                            Comment


                            • #15
                              Tein 2. vaihteella "ripeän" kiihdytyksen, jolloin huomasin, että kytkin pääsi luistamaan. Nyt huomasin, että kun laitan ykkösen päälle, niin kuuluu lievä kolahdus perästä ja vaihteet hieman takertelee. Päivällä olin lähdössä erään liikkeen pihasta niin ei ottanut vaihteita millään päälle. Sammutin auto ja sain pakin silmään. Katselin ennen starttausta, ettei ketään ole takana, jos vaikka hyökkää liikkeelle. Ei se sitä kuitenkaan tehnyt, mutta taitaa olla pää- tai työsylinteri menossa?

                              Ja kyllä, käytin hakua ja noita siellä aika paljon veikkailtiin. Nestettä ei hävitä, joten olisiko vika pääsylinterissä? Jossain vaiheessa huomasin myös, että kytkintä painettaessa tuntuu lievää takertelua ja nostettaessa tuntuu yhdessä kohdassa hyvin pieni pykälä, eli polkimen liike meinaa stopata, mutta ponnahtaa siitä yli.

                              Comment


                                #16
                                Ettei vaan olis paineasetelmasta yksi sormi katkennut. Ikävintä noissa on se työn määrä kun tollasen haluaa tarkistaa.

                                Comment


                                  #17
                                  Sitten se ei kyllä melkovarmasti irroita ollenkaan. Näin oli ainakin kahdessa tapauksessa.

                                  Miten toimii jos ensin pumppaat kytkintä?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Välillä tuntuu toimivan ihan normaalisti, mutta välillä taas poljin tuntuu oudolta. Illalla teki toisen kerran sen, ettei mennyt vaihteet päälle. Ensin rupesin peruuttamaan, mutta ei millään meinannut hyväksyä pakkia. Pumppailin ja sitten se otti. Peruutettuani yritin saada ykköstä silmään, mutta sitäkään ei meinannut ottaa. Taas pumppailin ja tein vaikka mitä jonka jälkeen se otti. Tämän jälkeen tuntui poljin taas hieman oudolta, mutta sitten taas normaalilta. Kuvittelinkohan, että silloin kuin ei meinannut ottaa vaihteita silmään, että olisi jarrupoljinkin tuntunut pehmeältä, vai olisinko vain painellut jarrua monesti, kun yritin välikaasua yms. ja samalla pitää auton lievästi kaltevalla pihalla valumatta. Taidan joka tapauksessa vaihtaa kytkinsylinterit. Tuntuu vähän randomina tekevän noita oireita.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Siinä mielessä nämä "erikoisautot" on hieman hermoja raastavia, kun yleensä melkeinpä mitä tahansa pitää alkaa korjaamaan / tutkimaan, niin saa melkeinpä puoli autoa purkaa.

                                      Toivottavasti kaikki kuitenkin on kunnossa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Onko se kytkin pehmeämpi kun vaihteet ei mene päälle? Jos jompikumpi sylintereistä valskaisi tms. Ne on tosiaan helpompi vaihtaa ensiapuna, kun ottaa laatikko irti.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei se tunnu pehmeämmältä, en ainakaan kiinnittänyt huomiota. Tänään teki kolmannen kerran sen. Peruutin auton kaverin pihaan ja kytkin tuntui normaalilta. Puolentunnin päästä olin lähdössä pois, niin en saanut ykköstä silmään, vaikka pumppailin. Muuten en kytkimessä huomannut mitään poikkeavaa. Sammutin auton, niin sitten sain vaihteen päälle. Ajossa tuntuu toimivan, ainakin toistaiseksi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Sehän on vissiin "normaalia" yleensä vanhemmissa autoissa, että vaatii välillä ykkösellä käyttöä, jos ei mene pakki suoraan sisään.
                                            Ite omistan myös kyseisen vanhemman auton :D

                                            Onko näissä jotenkin paskat syncrot tai menny ajanmittan, ku vaihtaa 1:sltä -2:le niin 2.5k-4k rpm niin menee vaivalloisesti ja alta 2000rpm menee nätisti.
                                            Sit taas ku tarvii luukuttu niin yli 5000rpm jälkeen menee nätisti myös sisään :S

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mulla on käynyt useamman kerran niin, että kun valoissa odottelen vihreää (vaihde vapaalla) ja sitten yritänkin ykköstä niin ei meekkään ja ei väkisin viiti tunkee. Kakkosen kautta menee aina tai sitten antaa vapaalla välikaasun (kytkin ylhäällä tietty) ja ykkönen pesään. Jotkut hitaat syncrothan näissä tuntuu olevan, joskus 1 -> 2 rusahtaa tosi ikävästi, joskus taas menee täydellisesti silmään. Pakki on kyllä aina mennyt päälle. Itse ainakin uskottelen rusahduksen olevan ominaisuus, niin pitkään kunnes täytyy jotain uusia :)

                                              Tässä on yks syy miks ei muija, eikä muutkaan tutut mun autolla ajele..

                                              Comment


                                              • #24
                                                Itellä ei ihan tuommoista ongelmaa ole. Kylmillä öljyillä kun koittaa vaihtaa 2 -> 1, niin meinaa takuta. Pienoisen ajelun jälkeen kyllä tuokin vaiva häviää. Itellä muuten kuuluu kilahdus kun pistää pakin päälle. Normaalia vaiko joku menossa paskaksi?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei tämä ole enää mitään normaalia, kun ei valoissa uskalla vapaalla pitää, jos sattuu ettei hyväksykään vaihdetta. Jos "normaalissa" tapauksessa ei mene vaihde silmään, auttaa se, että käyttää kytkimen ylhäällä ja laittaa pykälän sitten. Nyt kun vain saisi selville, että onko kytkimestä kynsi poikki vai fuskaako pääsylinteri. Voisihan sitä kokeilla ilmatakin. Kytkin ei irroita täysin, sillä välillä, kun laittaa vaihteen päälle, niin kuuluu perästä lievä ääni, kun välykset häviää (Sama ääni, kun jos nostat kytkimen nopeasti ylös). Ajossa ei ole ongelmia. Alunperin vaihteet meni todella hyvin päälle kierroksista riippumatta. Nyt kun taas painelin poljinta, niin saattaa siitä puuttua se epälineaarisuus jäykkyydessä. Eli poljin menee nyt tasaisemmin pohjaan, kun ennen se tuntui hieman jäykemmältä tietyssä kohtaa ja sitten kepoisammalta. Onko teillä kytkinpolkimessa aivan pieni "tyhjä alue" polkimen yläpäässä? Eli voit aavistuksen painella poljinta ja tuntuu että vastassa on vain hyvin pieni jousikuorma?

                                                  Pitäisiköhän tehdä kerralla kytkin remppa ja ostaa Clutch Masterin FX400 paketti, Fidanzan vauhtipyörä ja pää- ja työsylinterit. Joutuu kuitenkin jossain vaiheessa päivittämään kytkimen. Ultra reviltä saanee halvimalla, vai mistä olette tilailleet?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    CM:n 8lapanen (stg4 tai 3/4 lähteestä riippuen) ei irrota kunnolla yli 500 tehoilla, mutta toiminee johonki 400 asti ok. Aito CM stg4 taas vaatii CM:n oman vauhtipyörän joka maksaa muistaakseni lähemmäs tonni$.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kyllä vain. Mikähän olisi sitten toimiva/pitävä kytkin yli 500hp?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        No jos ei rahasta ole väliä niin CM:n 8.5 tuuman twin disk (yli $2000) on kuulemma kestävä, mutta onhan se jo hieman haastavampi kuin yks levynen ruuhka-ajossa vaikka onkin kuulemma paljon parempi kuin aiemmat kakslevyset. Joku vois testata siellä keskisuomessa se kotimaisen vaihtoehdon niin sais käyttökokemuksia.
                                                        Viimeksi muokannut ola; 27.4.2009, 08:31. Perustelu: 8.5 tuuman

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Clutchmaster Fx400 suoraan sisään. Joensuussa ei taida pahemmin ruuhkia olla.
                                                          LowR1d3r osaa kertoa tarkemmin tosta kytkimestä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja ola Näytä viesti
                                                            CM:n 8lapanen (stg4 tai 3/4 lähteestä riippuen) ei irrota kunnolla yli 500 tehoilla, mutta toiminee johonki 400 asti ok. Aito CM stg4 taas vaatii CM:n oman vauhtipyörän joka maksaa muistaakseni lähemmäs tonni$.
                                                            Millainen on aito stg 4? Onko se FX600 kevlar street twin, joka ilmoitetaan myös stg 6:na?
                                                            Mites FX400 toimii 6-lapaisena ja mihin se riittää?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X