Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

coupe-89:n kipinä kadonnut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    coupe-89:n kipinä kadonnut

    Kyseisestä laitteesta kipinä hukassa. Vanhemmassa coupessa on jonkinlainen "kipinälaatikko" hanskalokeron yläpuolella, ainakin -87:ssa.
    Mistä löytyy vastaava laite uudemmasta coupesta? Ei ihan heti osunut silmiin eikä kehtasi ihan arviosta alkaa purkamaan?
    Onko vanhemman coupen boxi sama kuin uudemmassa?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 27.2.2008, 21:27. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

    #2
    Tuskimpa "aivoissa" vika on. Hall-anturi on aika vahva veikkaus. Puola voi myöskin olla mykkä. Virranjaka aukaistu ja todettu ehjäksi?

    Boksi taitaa olla pelkääjän jalkotilassa oikealla paneelin takana. Vai olikohan kuskin puolella... En muista. Jos se edes oli se boksi...

    Comment


      #3
      Virranjakajan kansi ja pyörijä uudet, muuten kuunneltu paikallisia "asiantuntijoita".
      Onko se hall-anturi joka pätkii virtaa puolalta vai liittyykö tämä kyseinen "aivo" jotenkin kuvioon?

      Comment


      • #4
        Mistähän moottorista on kyse?

        Comment


          #5
          2,2:n ruisku ilman elekroniikkaa, onko K-jetronic?

          Comment


          • #6
            Oliskohan ollut kuskin jalkatilasta lattiamaton alla tai jalkakatilan sivupaneelin takana.

            Comment


              #7
              KE-jetronic taitaa tarkalleen olla ja koneen tyyppi KV. Ruisku on mekaaninen, mutta myös elektroniikkaa sisältävä. Sytkäboksia siinä ei ole, ja näin ollen ei Hall-anturiakaan. KEIII-jetronic sitten sisältää tuon sytytyksen ohjauksen. Korjatkaa jos olen väärässä.

              Comment


                #8
                Ei hall tarkoita, että olisi ECU ohjattu sytkä. Jos ei olisi hallia olisi kärjet.

                Comment


                • #9
                  Kipinälaatikolla tarkoitetaan sitä 7-napaista sytkäyksikköä. Hall-anturi on jakajassa.

                  Yleensä: Jetronic=pelkkä bensa Motronic=bensa+sytkä samassa boksissa.
                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 28.2.2008, 15:42.

                  Comment


                    #10
                    Ainakin lötkössä sytkänohjain on konepellin avausvivun alapuolella seinässä kiinni.

                    Comment


                    • #11
                      KV: mekaaninen K-jetti ja mekaanisella ennakonsäädöllä tz-h sytkä,
                      NG: KEIII-jetronic ja nakuohjattu sytytys (erillinen ohjausyksikkö).

                      Comment


                        #12
                        Siis kuskin jalkatilasta saattaisi löytyä. Mahtaako olla sama boxi kuin vanhemmissa coupe/90? Niitä olisi nurkissa valmiiksi. 2,0-ruisku /90
                        ja 2,0 kaasarikone (5-syl.)

                        Comment


                        • #13
                          Samanlaisia laatikoita ne on.

                          Comment


                            #14
                            Kiitos neuvoista, täytynee häipyä harrastamaan jos saisi coupen "eloon"...

                            Comment


                              #15
                              No niin, Coupe käy taas tosin vika oli virranjakajassa.
                              Ilmeisesti täm hall-anturi ei on viallinen.Tallin nurkassa oli onneksi yksi 10-v
                              turbo joka tällä kertaa joutui luovuttajaksi jai herätti coupen henkiin...
                              kiitokset kaikille aktiivisille, jatketaan harrastusta...

                              Comment

                              Working...
                              X