Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

20v viritys nokka-akselit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 20v viritys nokka-akselit

    Paljon on audeja viritelty maailmalla mutta nokka-akseleista ei kummoisesti ole tietoa että minkälaisia kukakin käyttää. Moni varmaan on miettinyt pitäisikö vaihtaa vai kokeilla vakioilla kun konetta on viritetty. Eli minkälaiset nokat olisi parhaat ajatellen että koneesta otetaan ihan oikeasti tehoja ulos. Tiedän että kaikkea voi teettää ja hiotuttaan mittojen mukaan mutta jos jossain olisi valmiita toimivia nokkia myynnissä niin infoa tähän alle. Hintakin olisi tällöin vähän edullisempi kai. Ehdotuksia ja kokemuksia vaan kertomaan.

  • #2
    Schrickin nokista ainakin on hyviä kokemuksia, omaankin koneeseen on moiset menossa.
    Minulta niiltä saa noin tonnilla parin.

    Comment


    • #3
      Minkälaisilla arvoilla ne on?

      Comment


      • #4
        260° ja 11,1 nostoo

        Comment


        • #5
          Sais olla kyllä enemmän asteita ja noi varmaan on hydraulisille nostajille. Itse meinasin laittaa kovat nostajat. Nostoa mahtuis olemaan kanssa enemmän nykyisillä männillä.

          Comment


          • #6
            mikä on tehotavoite?? schrickin nokatkin aika pitkälle piisaa +700hv

            Comment


            • #7
              poistettu
              Viimeksi muokannut Jokke58; 5.3.2008, 19:08.

              Comment


              • #8
                eiköhän ne piisaa noihinkin tehoihin,jos moottorissa muuten kaikki on kohdallaan.

                Comment


                • #9
                  Jos on rakentamassa +800hv konetta, niin voi olla että täältä heruu vastauksia kysymykseesi suhteellisen vähän. Vastaavia koneita kun ei ihan pilvin pimein Suomessa ole rakenneltu.

                  Ja anyway, oletettavasti tuossa vaiheessa on tekninen tietämys jo sitä tasoa että turha on oikeastaan muilta mitään edes kysellä, parempi kun suosiolla lasket ja suunnitelet itse nokat omaan kokoonpanoosi sopiviksi. Eipähän ainakaan pääse tulemaan virheostoksia toisten tekemien ehdotusten pohjalta.

                  Comment


                  • #10
                    Löytysköhän vastausta tai apua naapurimaan foorumeilta. Ku siellä ovat noita enemmän rakennelleet. Kansalaisopiston ruotsin kurssille vaan:)

                    Comment


                    • #11
                      Niin kyllähän minä suurinpiirtein tiedän minkälaisia nokkia pitää käyttää jotta kone toimisi nykyisillä osilla mahdollisimman hyvin. Ajattelin vaan kysellä kun suomessakin on muutama 700hv (tai sitä lähellä) oleva audi liikenteessä että mitä näissä koneissa on käytetty nokkina. Joku varmasti on kokeillut muitakin kuin 7a koneen nokkia tai tietää jonkun kokeilleen mutta salaistahan se tieto taitaa olla:)
                      Ruotsin ja norjan foorumeita tulee selattu päivittäin ja jopa saa jotain selvää mitä siellä puhutaan mutta ei sielläkään monesta projektista selviä minkälaisia käytetään.
                      Loppuvetoja siis täytyy kokeilemalla yrittää löytää mitkä on parhaat nokat omaan koneeseen. Näinhän se monesti on kun tehdään tehokasta konetta.
                      Joku muuten voisi laittaa muutaman suomalaisen pajan kuka valmistaa nokkia mittojen mukaan.

                      Comment


                      • #12
                        R-koneistus Keravalta tulee ainakin mieleen.

                        Comment


                        • #13
                          kysy promo racing servicen jyrkillä nokista.muutaman voimakoneen rakentaneena,varmasti osaa auttaa.

                          Comment


                          • #14
                            Noilla Tepon ehdottamilla nokilla mennään varmaankin suhteellisen pitkälle. Ahdetussa koneessa törmätään väkisin siihen, että pitkällä aukioloajalla (asteilla) ei saavuteta välttämättä mitään. Se että kakkua saadaan ahdettua sinne suhteellisen pieneen koneeseen oikein isolla höögillä ei yksistään riitä, se kun pitäisi ehtiä vielä polttaakin. Pitkällä aukioloajalla voi tulla tilanne jossa teho vähän tippuu, ja samalla pakopaineet ja lämmöt nousee pilviin.

                            Suhteellisen miedoillakin nokilla saa toimivan paketin aikaan kun ne ajoittaa kokoonpanoon nähden mahdollisimman hyvin. Ja kun kannessa on oma nokkansa sekä imu- että pakopuolelle, voi periaatteessa säätää myös overlappia jos tarvii.

                            Comment


                            • #15
                              Varsin pitkälle on juuri noilla Schrickin nokilla menty, vähintään 700+ lukemiin. 7A:n nokat eivät ainakaan yhdessä toimi kunnolla, vaikka niitä kuinka ajoittelisikin.

                              Comment


                              • #16
                                Joitain vaihtoehtoja sivustoilla catcams.http://www.catcams.be/
                                Viimeksi muokannut tomppa123; 29.2.2008, 19:29.

                                Comment

                                Working...
                                X