Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 (B5) takalaakeri

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 (B5) takalaakeri

    Ajossa tuntui, että toinen takalaakeri olisi menossa. Nyt ohituskiihdytyksessä tuntui äkillinen nykäys ja samalla kolahti aika pahasti. Sen jälkeen alkoi myös palaa sekä ESP:n ja ABS:n valot. Tutkin asiaa ja pyörä heiluu jonkin verran, mutta keskiömutteri on kuitenkin tiukalla. Epäilen, että laakeri on sökö.

    Käykö A4 Quattron takalaakeri ja johtuuko valojen palaminen laakeriviasta?
    Viimeksi muokannut jukrav; 28.2.2008, 19:43.

  • #2
    Laakerithan on ihan kulutustavaraa takana... Alkuperäisiä laakereita saa marmoritiskiltä ovh. 67 euroa muistaakseni.
    Tiedä mitä sieltä on ruskanut paskaksi ennen kuin purkaa, jos se jo ruskaa niin ei kannata kyllä enää ajaa mihinkään.
    Rupeaa leikkaamaan sisempi tai ulompi laakerikooli kiinni ja sitten maksaa taas lisää...

    Comment


      #3
      Takapään laakereihin juuri tutustuneena voisin veikata, että on hajottanut pyörän nopeustunnistimen, jota ilmeisesti käytetään sekä ABS, että ESP järjestelmissä.

      Tämä siis villi veikkaus, ja ABS anturi taisi kustantaa sen 165 eur.

      Comment


        #4
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ht=takalaakeri

        Comment


        • #5
          Kiitti tiedoista, pisti homman vireille.
          Kyl se vasen laakeri on aika loppu. Vaihdan ekaks sen laakerin ja katson sit miten on sen tunnistimen laita.

          Comment


            #6
            Laakerinvaihdon yhteydessä on ehkä helpointa hoitaa tuo ABS-tunnistin samalla sillä sen kunto
            selviää parhaiten kun vetari on ulkona tukivarresta. Se anturi on usein myös syöpynyt kiinni sillä
            tavalla että irroituksen jälkeen, ja sen aikana on hyvä päästä kaapimaan tavaraa pesästä (tulee
            pahimmassa tapauksessa palasina irti). Minä ottaisin ainakin vanhan anturin irti laakerinvaihdon
            yhteydessä.

            Comment


            • #7
              Nyt on laakeri vaihdettu ja kävi tarvikelaakeri A4 Quattro SKF/VAG Motonetista 47,90
              Irroitin samalla anturin, joka lähti CRC:llä ja varovasti vetoakselipesän kautta naputtelemalla, mutta eipä hävinny varotusvalot rempan jälkeen. Anturi lähtee nyt kuitenkin helposti irti.

              Miten voi tutkia tai testata onko anturi rikki vai ehjä??
              Vai onko vaan kokeiltava uutta tilalle ja toivoa, et valot häviävät?

              Comment


                #8
                Jos anturi on oikealla etäisyydelä, kehä on ehjä ja piuhat on ehjät, niin eiköhän se sitten ole sökö.

                Voishan tuota vielä vag-comilla katsella, että mitä se sanoo.
                Viimeksi muokannut Sleepy2; 17.3.2008, 21:53. Perustelu: Lisäys piuhoista.

                Comment


                  #9
                  Se anturi voi myös olla liian kaukan siitä pulssikehästä ja siksi antaa vikakoodia.

                  Comment


                  • #10
                    Muista käydä pyöränkulmat säädättämässä niin ei mene renkaat sököksi...

                    Tuon anturin irroituksesta laakerinvaihdon yhteydessä voi olla montaa mieltä, taannoin omassa anturi ei lähtenyt irti hajoittamatta niin jätin sen paikalleen ja vaihdoin laakerin anturi paikallaan.
                    Säästinkö 165 euroa, sitä voi jokainen miettiä...

                    Comment


                    • #11
                      Kokemuksesta voin sanoa kyllä että se taka-anturi on yleensä tiukassa mutta parhaaksi tekniikaksi on osoittautunut se että ensin saa sen anturin pyörimään ja sitten kärsivällisesti nitkuttamalla (putkipihdet ja jotain pehmustetta) hiissaa sen irti. Jos suoraan lähtee meisselillä kampeamaan ylöspäin niin halkeilee aika varmasti. Muista myös irroittaa kiinnityspultti :-)

                      Comment


                        #12
                        Sitä kun alkaa pyörittämään niin monesti siitä pyörii vain se kuori. En tiedä katkeaako sieltä samalla johdot, olen heittänyt suoraan roskiin ne osat kun eivät ole ihan helpolla irronneet.

                        Comment

                        Working...
                        X