Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 suuttimien riitto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 suuttimien riitto

    Tässä on tullut lueskeltua B5 ässään liittyvät ketjut useaankin kertaan lävitse. En tahtonut löytää vastausta seuraavaan:

    Jos ässää modaa seuraavasti:

    RS4 coolerit
    RS4 ahtimet
    RS4/joku muu downpipe+cat-back putki
    Ohjelma

    Riittääkö S4 vakio suuttimet tavoitteeseen 360-380hv/~500nm ?
    Jos RS4 suuttimet vaihtaa, täytyykö vaihtaa MAF samalla eli onko pakollinen? vai voiko vain vaihtaa suuttimet?

    Onko jollain omakohtaista kokemusta, eikä ns mutu tuntumaa?

  • #2
    Maffia nyt ei sinänsä ainakaan oo pakko vaihtaa suuttimien vaihdon takia. Sitä en sitten tiiä mihin tuommonen s4 maffi muuten riittää.

    Comment


    • #3
      Löytyihän sitä etsimälläkin
      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=31237

      ja aika paljon muutakin hyödyllistä
      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...mit%E4+ikin%E4

      Suuttimet riittävät juurikin tuohon 360-380hv vaikka tuo 380 alkaa olla jo riskirajoilla. Itse en ottaisi vakiosuuttimilla noin paljoa

      RS4 MAFfia ei ole Pakko vaihtaa mutta jos suuttimet vaihtaa niin softa pitää päivittää. Oma MAF riittää ~425hv plusmiinus...

      Comment


      • #4
        Kiitokset linkeistä, on noita tullut lueskeltua. Kyselenkin oikeastaan juuri kokemusta käytännössä, kuka on yllä mainitsemallani set upilla ajellut/penkittänyt ym.

        Näyttääpi siltä että esim. vihreät 440cc suuttimet on syytä loppupeleissä hankkia.
        Tuolla olis ainakin myytävänä. Onko asennuskokemuksia ?
        http://www.jbrperformance.co.uk/inde...arget=d57.html

        Meneekö tuolla sarjalla suuttimet "heittämällä" paikoilleen?
        Näyttää olevan bensakiskojen korokepalat sarjassa mukana. Onko nämä vihreät suutimet siis korkeammat kuin alkuperäiset? vai ymmärränkö noiden korokepalojen tarkoituksen väärin.

        Comment


        • #5
          Muistaakseni joudut laittamaan korkoketta, näin taisi olla mullakin ex A6ssa.
          Mulla oli just noi vihreät 440cc suuttimet. Tilasin omani jenkeistä, hinta sama dollareina kuin engannista puntina.

          Comment


          • #6
            Edellistä kirjoittajaa (Lowr1d3r) apinoiden tilasin jenkeistä ko. suuttimet, jenkeistä myös. Mukana setissä tulee nuo korokepalat. Osoite oli http://www.ecstuning.com ja sieltä tuote:

            "440cc/min @ 3 Bar High Flow Injectors With Fuel Rail Spacer Kit
            set of 6 injectors with the necessary billet spacers & bolts to install them.
            Green top 440cc/minute commonly used with self assembled big turbo kits. Includes fuel rail spacers and longer bolts for proper fitment of stock fuel rail when using larger injectors.
            $349.95"

            Kuluja tulee dollarisumman lisäksi UPS, alv ja tulli. Saahan noita kai Suomestakin samoihin hintoihin, jos ei halua jenkkien kanssa toimia.

            Esimerkiksi AWE tuningin (http://www.awe-tuning.com) käyttää ko. suuttimia RS4 K04 -kitissään, eli ei ne varmaan ihan sattumalta niitä ole valinneet. Sieltä muuten voi muutenkin tutustua, mitä palikoita tuollainen valmis RS4 turbosetti sisältää.
            Viimeksi muokannut harrip; 26.2.2008, 21:19. Perustelu: lisälinkki

            Comment


            • #7
              Suurinpiirtein sama hinta tilata briteistäkin, kun on EU-alueella ja myyjä kantaa verot sekä rahti maksaa vähemmän (verrattuna jenkeistä tulli+vero+UPS)

              Varmistelen vielä tyhmänä, että olen ymmärtänyt varmasti oikein. Tarkoitatko Janne korokkeilla sarjan mukana tulleita bensakiskon väliin vai erikseen hankittavia suuttimen päälle tulevia jatkoja, joita tarvitaan RS4 suuttimien asennuksessa.

              Jos suuttimen päälle tarttee vielä asentaa jatkot, niin mistä sellaisia saa hankittua?

              Comment


              • #8
                Saku laittoi mun suuttimet Artec-powerilla ohjelman teon yhteydessä. Minä muistelen, et hän sanoi käyttäneensä sarjan mukana tulleita paloja. Tiesit varmaan, että RS4sen suuttimet on aivan eri kokoiset fyysisesti kun noi.

                Comment


                • #9
                  Nuo "vihreät" suuttimet ei tarvitse suutinadaptereita, vaan ilmeisesti ne bensakiskon korokkeet. Sellaiset on helppo tehdä vaikka muutamasta mutterista.

                  RS4 suuttimet on vajaan sentin lyhyemmät kuin ässän suuttimet.

                  Comment


                    #10
                    Netistä lukeneena olen ymmärtänyt, että noi green top:it ei olis aivan optimaaliset moniventtiili moottoriin. Green top:eissa ilmeisesti vain yksi suihku ja paremmat olis sellaiset missä useampi suihku.

                    Comment


                    • #11
                      öäyr, mites tuollaiset istuu esim. akn koneseen? :)

                      Comment


                      • #12
                        Yhtä hyvin kun pesäpallomaila harakan persiiseen... Ei sitten huonostikaan Diesel-moottoriin...

                        Comment

                        Working...
                        X