Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynpaineen merkkivalo

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Öljynpaineen merkkivalo

Lähdin päivällä ajamaan ja pääsin noin 50m eteenpäin kunnes öljynpaineen merkkivalo sytty palamaan. Auto sammuksiin. Öljyt ok. Auto takasin käyntiin ja takasin pihaan. Merkkivalo ei enää palanut. Painoin kaasua, merkkivalo sytty taas. Sammutin, odottelin hetken ja käynnistin taas. Merkkivalo ei palanut, mutta heti kun painoin kaasua niin sytty uudestaan. Tyhjäkäynnillä ei herjaa mitään, mutta heti kun pistää kaasua enemmän niin napsahtaa päälle. Joskus sammuu hetken tyhjäkäynnin jälkeen ja joskus ei.

Olin aikasemmin päivällä tehnyt takapään remonttia ja auto oli ollu aika jyrkässä etukenossa pukkien päällä. Samalla reissulla olin myös lisänny ja tarkistanut öljyt. Auto oli ollut sitä ennen seisonnassa pari viikkoa, ennen ei ole ollut mitään vastaavia ongelmia. Tohtisko tuolla nyt ajaa vaiko ei ja missä vika?

Mistään ABK:n tyyppiviasta en ole kuullut, mikä tuollaista tekisi.

Itse en taitaisi uskaltaa ajella, ennen kuin on ö-paineet mitattu. Voihan sitä kokeeksi vaihtaa anturin, jos epäilyttää; onhan tuo toki outo ilmiö noin päin.

Omassa pari kertaa matka-ajon jälkeen ollut seuraavana aamuna ongelmaa, mutta "normaalia": ö-painevalo ei ole tahtonut sammua käynnistyksen jälkeen. Sammui ~puolen minuutin tyhjäkäynnin jälkeen, ja toimi sitten normaalisti. Tosin pari vuotta sitten viimeksi, hyvät synt. öljyt ja pari "suolihuuhtelua" varmaankin auttaneet.

Comment

minun coupe tekee samoin kuin irroittaa öljynpaineanturin liittimen, en tiedä mitä öljynpaineita kyseinen anturi mittaa...mutta liitin irti, juurikin niin että kierrokset kun nostaa alkaa "hätävalo" vilkkua..
      kannattaa katella anturien liittimet siis..

Comment

Siellä on 2 anturia joita tutkitaan eri kierroksilla. Olikohan 3000 tai jotain se raja kun vaihdetaan ns yläpaineanturiin.

Comment

Ongelma 'korjaantui' itsestään. Annoin auton käydä tyhjäkäyntiä puolisen tuntia pihassa ja lähdin ajamaan, öljynpainevaloa ei sen koommin tullut. Hieman mystinen tapaus, mutta parempi näin. Kiitokset vastanneille jokatapauksessa.

Comment

Mulla oli samaa vikaa exässä a4 1.8t q -02 mutta johtu tukkeutuneesta öljysihdistä.

Comment

Käsittämättömän hieno nosto. B6:n öljyn merkkivaloille on jo ketju olemassa. Ja tässäkin oli puhe -95 A6:sta.

Comment

Working...
              X