Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C6 2.0 TFSI maajohto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C6 2.0 TFSI maajohto

    Mistäs löytyy 2006 A6 moottorin puolen maajohto/johdot? Startauksen jälkeen antaa satunnaisesti P3052 koodin ja siitä on ainakin joskus päästy eroon kunnostamalla maajohdon liitospisteet. Tietäis vaan mistä etsiä...

  • #2
    Moottorin ja korin välinen maadoitus löytynee pohjamuovin irrottamalla jostain oikean moottorintuen lähettyviltä tässäkin konetyypissä.
    Tällaset löytyi 7zapista:
    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6...id-971-972002/

    Click image for larger version

Name:	448972000.png
Views:	333
Size:	292,2 Kt
ID:	1982586
    Maadoituslinjat 2.0tfsi
    Viimeksi muokannut vV8m5; 13.2.2025, 18:23.

    Comment


    • #3
      Liitteen tiedostossa esitetty maadoituspisteiden sijainnit.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        No siellähän olikin niitä useampi, pitää alkaa käymään läpi. Kiitokset!

        Comment


        • #5
          Nyt olis putsailtu ja näköjään eroja eri mallien välillä ja valmistusaikakin vaikuttaa vaikka olis sama moottori. Tuossa moottorin maajohto ei tule lohkoon kiinni vaan moottorin tukikumin "yli". Tuo oli ainoa paksu maajohto, mikä yhdistää moottorin auton runkoon ja on siis moottorin oikeanpuolen tukikumin vieressä. Itse vikaan löytyneiden maapisteiden puhdistus/hionta vaikutti siten että EPC valo sammuu nyt samalla kuin muutkin mittariston hälytysvalot auton käynnistyttyä, aikaisemmin EPC jäi joko hetkeksi tai kokonaan palamaan. Kerran antoi vielä vikakoodin, mutta tällä kertaa P3046 joka vissiin tulee startin solenoidilta? Pitää seurailla ja jos alkaa toistumaan, niin käyttää startti irti ja kattoo saako solenoidia avattua.

          Comment


          • #6
            Onko kenelläkään kokemusta noista P3052 (Terminal 50 short to B+) ja P3046 (Relay Stuck / Does not Switch) koodeista, mitä pitäisi korjata. Ja tähän on vaihdettu ne kojelaudan alla olevat startin tuplareleet uusiin. 2006 A6 C6. Koneen maaliitokset on puhdistettu

            Comment


            • #7


              Toimiiko siinä startti muuten? Jos tuo on on oikean auton kuva niin voisiko se starting releen kärki jumia kiinni ja siitä tuo B+ herja?

              Tai sitten startin moottorin hiilet niin kuluneet tai hiilipölyä täynnä, että vuotaa moottorin läpi jännitteen maihin?


              Click image for larger version  Name:	Starting rele.png Views:	0 Size:	180,8 Kt ID:	1983063
              Attached Files
              Viimeksi muokannut Sompse; 1.3.2025, 10:58. Perustelu: Lisätty lisää ajatuksia.

              Comment


              • #8
                Startti toimii. Onkohan tuossa kuvassa releet J53 ja J695 juuri ne kaksi relettä, mitkä ovat kojelaudassa ratin alla? Ne on uudet ja marmorilta ostettu, mutta voihan nekin olla uudesta rikki. Tuo hiilipöly/kuluneet hiilet voisi olla selitys, alkuperäinen startti ja 280 tkm ajettu.

                Comment


                • #9
                  VCDS antaa herjan:

                  1 Fault Found:
                  012368 - Starter Relay 2
                  P3050 - 008 - Electr. Malfunction in Circuit (Relay Stuck / Does not Switch)

                  Tuo on ainoa tällä hetkellä. Ideoita, missä tuo rele 2 on?

                  Comment


                  • #10

                    Tuolla se pitäisi olla. pos 6

                    Click image for larger version

Name:	Starting rele J695.png
Views:	110
Size:	249,9 Kt
ID:	1983096

                    Comment


                    • #11
                      Eipä taida olla noissa releissä vika, yllä olevassa kuvassa releet 6 ja 4 vikaa, ne on ne uudet. Kokeilin niitä nyt ristiin ja vielä vanhallakin releellä ja vika tulee satunnaisesti. Tosin nyt kun testailin starttaamista useamman kerran, niin olin huomaavani, että kun kone käynnistyy "puhtaasti", niin silloin EPC valo ei syty eikä tule vikakoodia. Sitten kun kuulostaa koneen käynnistyessä siltä, että startti vähän jumittaisi päälle, ehkä puoleksi sekunniksi, syttyy EPC. Pitää vissiin seuraavaksi alkaa purkaa startti irti ja avata se. Startin alempi pulti on helposti saatavilla, mutta joutuuko minkä verran purkamaan että pääsee siihen startin yläpuoliseen pulttiin käsiksi?

                      Comment


                      • #12
                        Vetoakselin lämpösuojapellin irroittamalla pitäisi avautua hieman lisää tilaa.

                        Comment

                        Working...
                        X