Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F 2.0 TFSI (BPJ) Öljyvuoto suodattimen jalasta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4F 2.0 TFSI (BPJ) Öljyvuoto suodattimen jalasta.

    Syksyllä vuoto loppui suodattimen tiivisteen uusimisella, mutta nyt alkoi vuotaa uudestaan ja ei enää paljoa kireämmälle saanut pyöräytettyä. Herää epäilys että vuotaakin öljynjäähdyttimen ja suodatinjalan välistä, tuonne ei kyllä näe millään. Onko kokemuksia, onnistuuko korjaus tiivisteen vaihdolla vai pitääkö ostaa uusi suodattimen jalka? Jostain muistelen kuulleeni, että öljynjäähdyttimen pulttien vastakappaleet nousee ylös, niin uusi tiiviste ei auta? Ei viitsis turhaan purkaa ja kasata, on tuo sen verran hankalassa paikassa.

  • #2
    Siis siinä on kaksi tiivaria, toinen jalan ja lohkon välissä ja sitten öljyjäähdyttimen ja jalan välissä. kumpi vaihdettu?

    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6...id-115-115055/

    Comment


    • #3
      Taisin kirjoittaa vähän epäselvästi, kumpaakaan noista ei ole vaihdettu vaan viime syksynä vuoto tuli suodattimen tiivisteestä, siitä joka vaihdetaan suodattimen vaihdon yhteydessä. Tänne asti oli tiivis, mutta nyt alkoi tiputtelemaan ja suodatinta (tai sitä kuppia) ei juuri saanut enää kireämmälle.

      Comment


      • #4
        Mites tuossa kuvassa on kaksi tiivistettä, 11 ja 12, myös tuolle "kupille"(8-Filter housing)? Missä tuo O-rengas (12) on?

        Comment


        • #5
          Niin, onko noiden jalan tiivisteiden vaihdosta hyötyä, kuvassa nro:t 2 ja 4, vai meneekö koko jalka vaihtoon?

          Comment


          • #6
            Jos ei vuoda jalan ja lohkon tai jalan ja öljyjäähdyttimen välistä miksi vaihtaisit?

            Comment


            • #7
              Siis nyt vuotaa jostakin ja öljynsuodattimen kuppia ei saa enää tiukemmalle, niin jalan ja lohkon tai jalan ja öljyjäähdyttimen välistä se vissiin sitten vuotaa...

              Comment


              • #8
                Tuostahan se öljynjäähdyttimen ja suodattimen jalan välistä vuoti. Tiiviste oli painunut kovettunut aivan tasaiseksi ja halkeillut. Uusi tiiviste tilalle ja siihen loppui vuotaminen.

                Comment


                • #9
                  Täällä vuotaa taas 8P 2.0TFSI AXX. Edellinen omistaja oli pari vuotta sitten vaihtanut suodatinjalan (halvemman pään tarvikeosa), no se alkoi viime vuonna vuotamaan. Vaihdoin silloin pelkät tiivisteet, piti tähän asti ja nyt taas alkoi vuotamaan ihan kunnolla.

                  Tarvii se koko kikkare vaihtaa kun on ilmeisesti yleisempi kuin harvinaisempi vika. Internetsin mukaan hapertuu ja haurastuu se halpamuovinen suodatinjalan runko ja pelkän tiivisteen vaihto auttaa ehkä hetken mutta kohta saa olla tekemässä uudestaan. Onko jotain pidempään kuin vuoden kerrallaan tiiviinä pysyvää tarvikeosaa suositella? Alkuperäinen maksaa likemmäs 300€, tarvikkeet pyörii satasen molemmin puolin mutta ei se niin kiva homma oo ainakaan tommoseen pikkukoriseen autoon poikittaismoottorin kanssa tehdä että huvittais moneen kertaan askarrella.

                  Comment


                  • #10
                    Varmaan viisainta laittaa alkuperäistä, jota saa ainakin Sparetosta hieman edullisemmin:
                    https://spareto.fi/tuotteet/volkswag...ule/06f115397k

                    Comment


                    • #11
                      Vuotaako siellä jalka vai tiivisteet? Jalka itsessään on niin yksinkertainen osa, että jos se on sitä muovia mitä sen kuuluu olla eikä ole halki tai muuten rikki, niin tarvikeosa toimii siinä missä alkuperäinenkin. Kun tiivisteitä vaihtelee niin muistakaa katsoa että öljynjäähdyttimen vesikanavat eivät ole esimerkiksi halvalla jäähdyttimenpaikkausaineella tukittu. Minun autosta löytyi etusormen paksuiset ja melkein pituiset paikkausainemakkarat jäähdyttimen sisältä ja sitä kautta ilmeisesti jalka oli käynyt liian lämpimänä ja seurauksena muoviin upotetut mutterit korkkasi ulos. Jos vesikierto on kunnossa niin tiivisteetkään ei pala pilalle ihan heti.

                      Poikittaismoottorisessa kannattaa flektipaketti pudottaa pois niin työtilaa on paremmin. Jalan kimppuun pääsee paremmin alapuolelta jos imusarjaa ei irrota.

                      Comment


                      • #12
                        Flektipaketin ja ahtoputken siitä joutuu juu irrottaan ja vähän muuta pikkusälää siirteleen. Oon sitä ny just menossa taas irrottaan, tällä kertaa tilaan tuon alkuperäisen tilalle. Mulla oli 06F115397J osanumerona spareton haussa, ei näkynyt tuota uudempaa revisioo enkä ollu hokannu että numero on päivittynyt. Kiitti vinkistä.





                        Comment

                        Working...
                        X