Ajattelin mitata puristuspaineet näin alkajaisiksi 2,0E ABK-moottorista.
Mitähän liittimiä/sulakkeita pitää ottaa irti jottei mittauksen aikana uittaisi konetta bensalla ?
Auto toimii hyvin, ei nyi eikä pätki, mutta voimantuotto on jotenkin kumilankamaisen venyvää ja säyseää. Kyllähän se vauhti maantielläkin kasvaa kuin varkain, mutta terä puuttuu.
Ilmansuodatin, tulpat, virranjakajan kansi, pyörijä ja johdot ovat vaihdettu ja syt. ajoitus tarkastettu. Hammashihnan vaihdoin niin, ettei mikään asento muuttunut pyörästössä eli merkki tulee oikeaan kohtaan YKK:ssa
Autollahan on ajettu 300000 km joten voi olla, että ohipuhallusta on jo jonkin verran. Öljykin maistuu.
Miten muiden kokemukset tästä moottorityypistä?
Aikaisemmat kokemukseni tästä moottorilohkosta rajoittuvat Passatin TS- malliin(1471cm3 85 hv) joka tuntui äärettömän pirteältä sekä 1982 malliseen Audi 80:een(1,6 85 hv) joka sekin kiljui aivan eri malliin kuin tämä tuhnuinen ABK.
Ok, onhan se ABK:n kori merkittävästi painavampi, mutta silti....
Mitähän liittimiä/sulakkeita pitää ottaa irti jottei mittauksen aikana uittaisi konetta bensalla ?
Auto toimii hyvin, ei nyi eikä pätki, mutta voimantuotto on jotenkin kumilankamaisen venyvää ja säyseää. Kyllähän se vauhti maantielläkin kasvaa kuin varkain, mutta terä puuttuu.
Ilmansuodatin, tulpat, virranjakajan kansi, pyörijä ja johdot ovat vaihdettu ja syt. ajoitus tarkastettu. Hammashihnan vaihdoin niin, ettei mikään asento muuttunut pyörästössä eli merkki tulee oikeaan kohtaan YKK:ssa
Autollahan on ajettu 300000 km joten voi olla, että ohipuhallusta on jo jonkin verran. Öljykin maistuu.
Miten muiden kokemukset tästä moottorityypistä?
Aikaisemmat kokemukseni tästä moottorilohkosta rajoittuvat Passatin TS- malliin(1471cm3 85 hv) joka tuntui äärettömän pirteältä sekä 1982 malliseen Audi 80:een(1,6 85 hv) joka sekin kiljui aivan eri malliin kuin tämä tuhnuinen ABK.
Ok, onhan se ABK:n kori merkittävästi painavampi, mutta silti....
Comment