Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmanputsarikotelon reiät?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmanputsarikotelon reiät?

    Tuli tässä mieleen, että kuluuko orkkis ilmanputsarikotelossa olla kolme reikää imuputken vieressä? reiät ovat noin 4cm halkaisijaltaan ja ne ovat kylmäilman imuputken molemminpuolin kotelon kyljessä.Johtavat suoraan ulos.

    Veikkaisin itse jotain edellisen omistajan teeseitse viritystä millä parantaa imuilman saantia.

  • #2
    Kyllä sillä on just tota ilmansaannin parannusta haettu, orkkis kotelossa ei ole ylimääräisiä reikiä.

    Comment


    • #3
      Minkälaista merkitystä sillä on mihinkään. Hyvää ja huonoa??

      Comment


      • #4
        helpottaa turbon oloa, siellä kun on aika hurjat vastukset vakiona. Tuo yksinään ei vielä hirveästi vaikuta, mutta maltillisella muokkauksella koko matkalta turbolle, saattaa saada jopa tuotettua ylipaineen turbon imupuolelle (hyvin pienen kyllä, mutta kaikki lasketaan ;)).

        Comment


          #5
          Mites sinne imupuolelle pystyy ylipaine kehittymään?

          Comment


          • #6
            Ajoviimasta?

            Comment


            • #7
              jep, sopivasti sijoitettu imuputki pystyy tuottamaan jostain 80 vauhdista alkaen "patopainetta" sinne turbon imupuolelle

              Comment


              • #8
                Jaa että 80km/h vauhdissa syntyy turbon imupuolelle ylipaine? Miettikääs ny vähä jätkät taas. Veikkaan kyllä että turbo ottaa enemmän ilmaa aina mitä ajoviima sinne pystyy lykkäämään.

                Comment


                • #9
                  Ah, sori, muistin väärin, painetta saa aikaiseksi putsarikoteloon. Ei se ilma patja siinä keulan edessä mikään "kevyt" ole auton liikkuessa. Läpät auki ei toki pääse positiiviselle puolelle, silloin on ilman tarve jo isompi, kuin sopivan ilmanottoputken "vapaasti" saama.

                  lähde: http://www.autospeed.com/cms/A_0629/...popularArticle

                  Comment


                  • #10
                    Käväisin lukemassa linkin.
                    Kuulosti mielenkiintoiselta idealta, onkos foorumilaisista itse kukaan kokeillut mitään vastaavaa. Huomaakohan tuollaisen vaikutusta käytännössä mitenkään ja mitähän ongelmia tuosta voi seurata?
                    Viimeksi muokannut Ainarikki; 18.2.2008, 21:00.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla on suoritettu modi ton artikkelin pohjalta. Ei kai siitä mitään haittaa ole paitsi jos jossain kauheassa lumi pöllyssä kerää suodattimen alaosan täyteen lunta. :) Ei ainakaan vielä ole mitään haittoja ilmestynyt.

                      Maffin ristikot tosin on paikoillaan, kun niitä ei täällä suositeltu pois otettavaksi.

                      Comment


                      • #12
                        Eli kiven on siis mahdollista selvitä koko matka maffille saakka? Eikös ilmanputsarikotelo ole senverran järeä että se pysäyttää kyllä kivien matkan filsuun? Ja onhan siinä mutkiakin matkan varrella.
                        Vai onko sen verkon irrotus vaan turhan iso riski?

                        Comment


                        • #13
                          Itsellä ois kans halua moodata koteloa paremmin virtaavaks. tosin auto on tuo 1.8 t. En vaa vielä oo keksiny keinoa millä tuon hoitais et tulis hyvä ja toimiva. Vinkkejä vaa tänne jos joku on surittanu? "Reikäjuusto" meininkiin en lähe mukaan. Serkulle asennettiin tämmönen vkl http://completos.workspace3.smilehou...blishedService. Aika veikee keksintö, Siis se tommunen mikä vaihdetaan alkuperäisen pohjan tilalle. En sit tiedä onko hyvä ja turvallinen. Ainakin pihisee kivasti ;)

                          Comment


                          • #14
                            On sillä verkolla muitakin syitä olla siellä sensorin edessä kuin kivet, ne poistaa ilmavirrasta pyörteitä niin että maffi lukee ilmamäärän oikein. Näin olen asian ymmärtänyt.

                            Kun sais jostain irto osina risan maffi verkot, vai oliko rs2 maffi isompi myös halkaisijaltaan?

                            Comment


                            • #15
                              http://www.autospeed.com/cms/A_2424/article.html

                              Kuulostaako tällainen millään muotoa järkevältä?

                              Comment


                              • #16
                                Ei kuulosta.

                                Comment


                                • #17
                                  Taidat tarvita muita osia konepellin alle ennen kuin maffi alkaa käymään pieneksi.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itse aion samankaltaisen modin tehdä, kuin tuossa laittamassani linkissä. Rautakaupasta löytyy taivuteltavaa ilmastointiputkea, ajattelin sellaisella lähteä liikkeelle. Toki keulaa pitää purkaa kun tuon modin tekee, mutta tekee sen samalla vaikka nokkahihna jumpan kanssa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuollaisen haaroitetun jutun voisi sopivalla säädöllä saada jotenkin toimimaan, mutta suodattimien likaantuminen jne muuttaisi tilannetta aina ja säädöt olisivat taas metässä.

                                      20vt vakiomaffin kapasiteetti noin 450hv. Verkot ovat juurikin virtausta laminarisoimassa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuosta käytännön testauksia eri ilmanotoista: http://www.wak-tt.com/mods/induction...ctiontests.htm

                                        ja tuosta sitten DIY http://www.wak-tt.com/mods/ramair/cheapinduction.htm

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mä tein ton kyllä ilman sen suurempaa keulan purkamista, putsari kotelo pois ja puskurista se pienempi ritilä. Mulla on tosin se puskurin puoleinen pää öljyjäähyn kanavassa, raotin vaan sitä ylempää suojamuovia niin että letku mahtui siihen väliin.

                                          Alkuperäisen ilmantulo putken heivasin kellariin ja putsariin laitoin isomman tulon bilteman basso refleksi putkesta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuo "reijitys" projekti on kyllä niin hurjan näköne että. Luulis suodattimen likaantuvan ja kastuvan hetkessä. Dumpin ääni kyllä varmaan kuuluu kivasti...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos vakio maffiin ei ole hyötyä koskea ennenkuin tehoja on 450heppaa, niin miksi tuossa ensimmäisen linkin testissä saatiin pelkästään verkot poistamalla ilma virtaamaan todella paljon paremmin ja auto kiihtymään nopeammin? Ja kyseessä oli vakio kone vakio ahdoilla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Missä kohtaa auton väitettiin kiihtyvän nopeammin? Mun mielestä siinä luki että verkot poistamalla auto puutui keskialueella ja oli itse asiassa hitaampi.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ja mun mielestä itse kerroin vain sen kapasiteetin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0663


                                                    Miten tota sivun alaosassa olevaa diagrammia pitäisi tulkita? Tossa on käyrät eri kokeiluista, ritilät paikallaan ja ilman ja sitten "air ramin" kanssa.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X