Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN 2.2t 20v lämpötila anturi/katkaisin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAN 2.2t 20v lämpötila anturi/katkaisin

    Moi, Minulla on jo pitempi aikaa ollut joku lämpötila anturu rikkinäinen.

    Eli jos sammuttaa moottori vaikka minuutin kylmäkäynistyksen jälkeen niin moottorin jälkijäähdytys menee päälle. Eli flekti ja jälki verikierto pumppu käynistyy kunnes noin 10minuutin päästä joku Rele saanoo "Hei halloo, herätys moottori onhan ihan kylmä".

    Perhe albumi viittaa kahteen osaan 034 919 369 C (-/118C m14x1.5 4 pin) eli läpötila anturiin ja toinen 054 919 369 B (97/110 2 pin natural m10x1) eli läpötila katkaisin. Jälkimäinen ei ole koskaan myyty ainakin hyvinkään stealershippissa ja ensimmäinen tusinattain. Mutta maksaa siis 76?.

    eli mikä se näistä sitten on

    http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ing.html#after

    eli "multifunction temperature sensor" tai "after run temperature sensor"?

    Onko kenelläkään varma tietoa mikä anturi sitten on ratkaisu ongelmaan?

  • #2
    Se on "after run temp. sensor", eli tuo 2-pin 97/110 °C. Se näyttää sulla olevan jatkuvasti "kiinni" (tai sitten johdot oikosessa). Jälkijäähdytyksen ohjainrelessä on ajastin joka kytkee puhaltimen ja pumpun pois päältä n. 10 min kuluttua jotta akku ei tyhjentyisi. Jos jostain saat käsiisi FAE-3547 anturin, ne se kytkeytyy hieman alhaisemmissa lämpötilassa (parempi?), eli 95/105 °C ja sopii suoraan.

    Troubleshooting:

    http://www.s2central.net/cooling04.html

    Comment


    • #3
      anturit

      laitoin sulle emailiin kuvia aiheesta.

      Comment


      • #4
        On se tuo 2 pin after run. Suosittelen tuota Markuksen mainitsemaa FAE-anturia.

        Comment


        • #5
          hieno juttu,

          ja mistä sitä saa?

          Comment


          • #6
            Mikä tahansa autotarvikeliike osaa myydä/tilata tuolla FAE-3547 numerolla.

            Taitaa muuten olla joku Corradoon tarkoitettu jos muistan oikein :)

            Comment


            • #7
              allä helvetti! Corradostako? No sitten se taytyy olla hyvä....:-)

              Comment


              • #8
                Ettei olis ollut Cordoba eikä corrado? Nykyisissä FAE:n luetteloissa anturin numeroon on tullut yksi nolla perään lisää eli FAE-35470 on täydellisempi koodi, voi helpottaa varaosadroidin arvontayrityksiä :)

                Comment


                • #9
                  petri, en anna sinulle koskaan anteeksi jos sekoitat corrado ja cordoba....!!!

                  Comment


                  • #10
                    Melko varmaksi muistan että oli Corrado listalla ja Golfi kai myös. Saattoi olla PG-moottori.

                    Voihan se johonkin seattiinkin passata, sama konserni kun on.

                    Ollaanko jo tarpeeksi OT?!

                    Comment


                    • #11
                      asenettu on ja toimii hyvin! ( eli ei me pääle enään kylmä sammutuksen jälkeen).

                      tankyouw

                      Comment


                      • #12
                        Lainataas ketjua:
                        Myyjä kertoi aikanaan irroittaneensa pumpun piuhat, koska se kävi akun tyhjäksi. Nyt testattu ja tuntuu pyörivän tosiaan maailman tappiin saakka(noh..testasin vain 10-15min). Lämpötila-anturin piuhojen irrotuksella ei vaikutusta ja tuo ettei käyminen lopu, viittaa myös releeseen. Onkohan releelle sopivaa numeroa, millä saa tarvikkeena ja mitähän tuo lienee maksaa?

                        Comment


                        • #13
                          Terve,

                          Kuulostaa ihan siltä, että "After run relay" olis rikki, osanumero on 447 965 571A. Tepon kautta saa. Itse tilasin Ebaystä uuden 15:sta eurolla...

                          Revi tuo irti (apukuskin jalkatilassa, seinässä) jos pumppu pysähtyy niin ollaan oikeilla jäljillä...

                          Mulla oli kaikki mahdollinen rikki tuosta jäähdytysjärjestelmästä. Molemmat lämpö-anturit (multi-vika ja sekä tuo jälkijäähypumpun anturi). Eikä siinä kaikki, lisäksi pää-flektin anturi oli sökö (se 3-napainen syylärissa) ja se resistor board. Niin ja unohtamatta sitä itse pumppua...oli aivan mykkä

                          Nyt jo hymyilyttää tuo, mutta ei siinä vaiheessa kun noita korjailin =)

                          EDIT:

                          Hinta unohtui Suomi 69.41 e Teppo 67.85 e
                          Viimeksi muokannut Jari74; 11.3.2010, 14:56.

                          Comment


                          • #14
                            Juu, siltähän tuo pienen tutkimuksen jälkeen alkoi vaikuttaa. Nyt on kyselyjä ebaystä menossa, kun siellä näkyy parikin olevan. Pitänee tilailla uusi ja sitten testata taas.

                            Comment

                            Working...
                            X