Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 4,2, Toisessa kannessa säklätystä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 4,2, Toisessa kannessa säklätystä?

    Onkohan kyseessä nostajat vai mitä ollaan arvioraatissa mieltä? Apukuljettajan puolelta kuuluu kannesta, välillä voimakkaammin ja välillä hiljaisemmin. Nostajilta vaikuttaa? Uskaltaakohan tuolla ajaa hirveästi, toista autoa kun ei ole tullut hommattua vielä ja pakko-ajoa riittää. Jospa se nokka-akseli ei hirveästi kulahda kunnes ajan saa korjaukseen... En sitten tiedä onko tuossa syy/yhteyttä jäähd.nesteen vajoamiselle, 500 km / puoli litraa!

  • #2
    Minkälainen ääni siitä kuuluu? Nostajat pitää sellaista pientä, mutta varsin selvää "naputusta" yleensä tyhjäkäynnillä. Onko sulla mitkä öljyt koneessa, ja paljonko ajettu?

    Comment


    • #3
      Ajanut 85 tuhatta itse (yht. 272 tuhatta) ja käyttänyt synt S Mobilia. Toiminut erittäin hyvin mutta nyt alkanut ns. selvä Säklätys, kuuluu selvästi vaikka pelti kiinni. Tosiaan tuo jäähd. neste vajoaminen on ärsyttävyyden huippu, ei vuotoa missään löydettävissä. Uusi nestesäiliö jne.

      Comment


      • #4
        Tuleeko valkoista savua/vesihöyryä putkesta?

        Comment


        • #5
          Tommonen "säklätys" johtuu yleensä

          -nostajista
          -vuotavasta pakosarjasta
          -aktiivihiilisäiliöstä

          Jos nyt kuitenkin olisi kyseessä nostajat? Ei se naputus ole sinänsä vaarallista, mutta nostajien vaihto alkaa olla edessä. Tilapäistä tekohengitystä ovat jotkut saaneet aikaan Forten käsittelyllä, jotkut taas eivät. Öljyn vaihtaminen paksumpaan voi myös auttaa.

          Nestevuodot on varsin yleisiä. Yksi konsti on ajaa pata kuumaksi pakkasella, ja ottaa työmaavalo käteen ja tihrustaa konehuoneeseen: jostain nousee vieno höyry.

          Comment


          • #6
            "puhtaat" pakokaasut putkesta.

            Comment


            • #7
              Nytkun on kohta -20 pakkasta, niin ajappa tänne Iihin se Audis. Katotaan jos se nestevuoto löytyis lampun ja järjen kans.

              Comment


              • #8
                Pitää katsoa pääseekö tänään tai huomenna pyörähtään. Mutta ei se vuoto muuten löydy, on keulaa myöten ollut auto purettuna prokkolassa!

                Comment


                • #9
                  Säklätys sitten häipyi yhtä nopeasti kuin tulikin, taisi nostaja olla jumissa hetkisen..

                  Comment


                  • #10
                    säklätys

                    Säklätys ollut täälläkin kuukauden nyt toisessa(oikeassa) kannessa, voiko sinne helposti itse katsoa tai tarkastaa onko nostimet jumissa?

                    Comment


                      #11
                      Suht helposti vaikken sitä ole tehnytkään. Ventiilikoppa irti ja nokkien alla pitäs näkyä nostimet. Tietyn verran niissä saa olla "tyhjää" jollain sopivalla työkalulla painamalla. Toleransseja en muista.
                      Tämä siis foorumeilta opittua, kun ei tullut koskaan vaihdettua kumpaankaan kasiin lopulta.

                      Comment


                      • #12
                        Suht helposti vaikken sitä ole tehnytkään. Ventiilikoppa irti ja nokkien alla pitäs näkyä nostimet. Tietyn verran niissä saa olla "tyhjää" jollain sopivalla työkalulla painamalla. Toleransseja en muista.
                        Tämä siis foorumeilta opittua, kun ei tullut koskaan vaihdettua kumpaankaan kasiin lopulta.
                        Aika fakiiri saa olla jos toteaa käsipelillä säksättävän painimen. Useamman eri merkin auton paininkuppeja tullut vaihdeltua ja yhdestäkään ei hiplailemalla saa varmaa tietoa mikä niistä mahdollisesti säksättää ja mikä ei. Puhdistamaan niitä pystyy ja parhaimmillaan saattavat hiljentyä hetkeksi, mutta kohta alkavat taas ääntämään. Joten osta vaan uudet 16 tai 32kpl niitä vaikka Tepolta.

                        Comment


                        • #13
                          Apukuskin puoleisesta nakutuksesta

                          Itselläni nakuttavaa ääntä pitää nokka akseleiden välinen yhdysketju. Jokin aika sitten paikallisessa pajassa yhteen kasiin jo ketjut vaihtoivat ja homma on nytten ok. ketjut maksaa n20? ja työtä kannattaa varailla n.9h
                          Omaankin ketjut menee vaihtoon kun enin kiire hellittää. (nakutus voimakas lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä, kylmä kehrää kuin kissa, eri öljyistä ei apua)

                          Comment


                          • #14
                            On vähän vanhan puolenen keskustelu, mutta edelleen itellä tuommonen kasi kiikarissa, ja yhestä mistä olen kysellyt, niin luultavasti nokista kuuluu naputusta, Onko minkä hintasia remppoja kysessä jos sinne pitää alkaa jotain vaihtamaan?

                            Comment

                            Working...
                            X