Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

korkeat päästöt 100 2.0

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • korkeat päästöt 100 2.0

    Kävin eilen näyttämässä arvot oli seuraavat
    tyhjäkäynnillä co 1,92 hc 164 co2 13,59 o2 0,53
    kierroksilla co1,51 hc 178 co2 13,89 o2 0,48 lamda 0,97

    Mistäköhan aloittelis vian etsinnän? katti ja lamda vaihdettu vuosi sitten

  • #2
    Moottorikoodi helpottaisi arpomista. Löytyy huoltokirjan tietotarrasta tai lohkon kyljestä tulppien alapuolelta.

    Comment


    • #3
      048103373A. Kone on nk.yksipisteruisku. Tarkistelen samalla noi piuhat tulpille ja puolalle. Minkähänlaisia lukuja johdoista pitäisi saada
      Viimeksi muokannut jupeha; 14.2.2008, 17:04.

      Comment


      • #4
        Keinot päästöjen pienentämiseksi ovat vähissä yksipisteruiskussa, koska säätöjä ei ole.
        Tarkista kuitenkin seuraavat asiat: ettei ilmansaantia estä mikään, että lambda-anturi tosiaan toimii. Vika voisi löytyä moottorin lämpötila-anturista, koska kyseinen anturi ohittaa kaikki muut anturit. Vuotoa voisi löytyä ruiskun alla olevassa kumipalkeessa, pitää purkaa ei näy päälle päin(on aika helppo työ) ruiskuta eetteriä tai yms. konehuoneeseen , kiihtyykö moottorin käynti. Ruiskutussuutin/syysteemi vialliset(vaikeita todeta/korjata itse). Käytä Shellin 99+ bensaa, pienentää hieman päästöjä. Pakosarjavuoto, päästää ilmaa jostain ennen lambdaa eli nostaa polttoaineen määrää virheellisesti, voisi olla koska palamaton happimäärä on noin suuri. Lambdan liitoskohta on yleinen vuotokohta.
        Viimeksi muokannut vepek; 14.2.2008, 23:15.

        Comment


        • #5
          Voiko vuoto pakoputkessa aiheuttaa noita lukuja jos esim katin ja putken liitos saumassa on reikä. Auto on ollut pätkäajossa vuoden ajan ajattelin lähteä sillä reissuun ja koittaa ajella kovilla kierroksilla jos vaikka hieman helpottaisi

          Comment


          • #6
            Ei tuo jäännöshappi ole niin suuri, että siellä putkessa mitään merkittävämpää vuotoa olisi. Ennen lambda-anturia kyllä pitää olla tiivis.

            Minkä merkkisen lambdan vaihdoit?

            Comment


            • #7
              4 kirjainta en saanut selvää alkaa f tai e, koitan kattoa tarkemmin päivänvalossa. ruiskuttelin puhdistus spräytä imupuolelle ja kierrokset ei noussut joten ilmaa ei varmaankaan saa vääristä paikoista. Lamda oli kytketty putkiliittimillä ja teipit päällä, kolvailen huomenna piuhat yhteen, jos ois vaan jotain kontaktihäikkää. Kuinkas tuon lamda-anturin voisi mittailla.

              Comment


              • #8
                Lambdan johtoja ei saa tinata koska johtoa pitkin tulee vertailuhappi lambdaan. Laita uudet puristettavat liittimet.

                Comment

                Working...
                X