Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI moottorin osat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.0 TFSI moottorin osat

    Käytiin pojan kanssa katsomassa ensiautoprojektia, konevikaista 2.0 TFSI Leonia. Auto itsessään olis ollut ihan pelastamisen arvoinen, mutta rikkoutuneen koneen remppa ei ollutkaan ihan pala kakkua. Eilisen illan etsin kansia ja kokonaisia koneita pitkin maailmaa ja kotimaata, enkä löytänyt oikein mitään, mistä olisi ostohousut syttyneet tuleen. Ebay on kyllä floodattu täyteen kiinalaista tavaraa,mutta siihen en pysty lähtemään. Sitten noista refurbished koneista ei tiedä yhtään,mistä kiinaosista ne on tehty. Onko tosiaan niin, että noihin on näin hankala löytää vaihto-osia? Koneen koodi oli CCZB, eli taitaa olla gen2. EA888? Tuon venttiilikopasta ei vielä mielestäni löytynyt semmosta solenoidipatteristoa. Miten noiden vanhempien TFSI koneiden kannet käy ristiin? Voiko semmosen ottaa mistä vaan koneesta, missä on vielä koneen ulkopuolinen pakosarja?

    Tän tutkitun seatin koneesta oli alkanut kuulua kova mekaaninen ääni kannesta ja sieltä oli nokat, sekä niiden laakeripinnat valmiit. Alakerta oli todella siistissä kunnossa. kankien laakereissa ei mitään jälkeä ja kampiakseli ihan siisti. Ei ollut edes sitä mustaa öljymänkkiä koneen sisällä. Nykyinen omistaja oli ostanut auton konevikaisena ja laittanut siihen vaihtomoottorin, joka kesti sitten 2v. Karkaako tuolta yläkerran öljynpaine jonnekin väärään paikkaan vai mikä sen yläkerran saa leviämään? Googlailun perusteella näitä on ollut jonkin verran.

    #2
    CCZB on EA888 gen2, tässä vielä ulkopuolinen pakosarja. Pahamaineisen öljynkulutuksen lisäksi yksi tyyppivioista yläkerran laakeripukin öljysiivilän tukkeutuminen/hukkuminen, joka voisi aiheuttaa tuota kansituhoa.

    Comment


      #3
      Öljynkulutusremppahan tähän tehtäis joka tapauksessa, että se puoli tulis kyllä kuntoon. Joko 1.8T männänrengasmodilla tai sitte pudotetais samointein sisälle jotain parempaa. Onko noi tfsi kanget ns. heikko lenkki tässä koneessa? Sen 500e vois laittaa kankiin kun kerran kone on jo paloina. Kytkinpuoli olis kans tarkoitus laittaa sellaiseksi, ettei se tuu ekana vastaan, jos tähän remppaan lähdetään. Mut ennen mitään tällaisia suunnitelmia tartis ehjät osat risojen tilalle. Ne kannet, joita olen löytänyt, ovat lähes aina ilman venttiilikoppaa. Pitäiskö sen kannen ja kopan olla pari vai voiko tuollaiseen kanteen vaan tilata uuden venakopan? Jotenkin tässä kohtaa tuntuu siltä, että tämän tekniikan valitsemalla hankkii kyllä ylimääräistä päänsärkyä tuon osapuolen kanssa. 1.8 ja 2.0 kannet taitaa sentään olla samoja? Passaisko tuohon päälle peräti Gen1 kansi, jos siinä ei olis tätä voiteluongelmaa?
      Viimeksi muokannut JM; 10.9.2024, 15:48.

      Comment


        #4
        Venttiili "koppa" tässä on osa kantta ja jakokoteloa, eli ei muovia. Pitäisi kyllä tulla kannen mukana, osano. 06H103064AE.

        Samalla tulisi uusia säätimellinen imunokka + ohjausventtiili + laakeripukki sihdillä.

        1.8/2.0 gen1/gen2 osia ei varmaan kannata lähteä kovin paljon sekoittamaan.

        Comment

        Working...
        X