Käytiin pojan kanssa katsomassa ensiautoprojektia, konevikaista 2.0 TFSI Leonia. Auto itsessään olis ollut ihan pelastamisen arvoinen, mutta rikkoutuneen koneen remppa ei ollutkaan ihan pala kakkua. Eilisen illan etsin kansia ja kokonaisia koneita pitkin maailmaa ja kotimaata, enkä löytänyt oikein mitään, mistä olisi ostohousut syttyneet tuleen. Ebay on kyllä floodattu täyteen kiinalaista tavaraa,mutta siihen en pysty lähtemään. Sitten noista refurbished koneista ei tiedä yhtään,mistä kiinaosista ne on tehty. Onko tosiaan niin, että noihin on näin hankala löytää vaihto-osia? Koneen koodi oli CCZB, eli taitaa olla gen2. EA888? Tuon venttiilikopasta ei vielä mielestäni löytynyt semmosta solenoidipatteristoa. Miten noiden vanhempien TFSI koneiden kannet käy ristiin? Voiko semmosen ottaa mistä vaan koneesta, missä on vielä koneen ulkopuolinen pakosarja?
Tän tutkitun seatin koneesta oli alkanut kuulua kova mekaaninen ääni kannesta ja sieltä oli nokat, sekä niiden laakeripinnat valmiit. Alakerta oli todella siistissä kunnossa. kankien laakereissa ei mitään jälkeä ja kampiakseli ihan siisti. Ei ollut edes sitä mustaa öljymänkkiä koneen sisällä. Nykyinen omistaja oli ostanut auton konevikaisena ja laittanut siihen vaihtomoottorin, joka kesti sitten 2v. Karkaako tuolta yläkerran öljynpaine jonnekin väärään paikkaan vai mikä sen yläkerran saa leviämään? Googlailun perusteella näitä on ollut jonkin verran.
Tän tutkitun seatin koneesta oli alkanut kuulua kova mekaaninen ääni kannesta ja sieltä oli nokat, sekä niiden laakeripinnat valmiit. Alakerta oli todella siistissä kunnossa. kankien laakereissa ei mitään jälkeä ja kampiakseli ihan siisti. Ei ollut edes sitä mustaa öljymänkkiä koneen sisällä. Nykyinen omistaja oli ostanut auton konevikaisena ja laittanut siihen vaihtomoottorin, joka kesti sitten 2v. Karkaako tuolta yläkerran öljynpaine jonnekin väärään paikkaan vai mikä sen yläkerran saa leviämään? Googlailun perusteella näitä on ollut jonkin verran.
Comment