Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 2.4 -98 öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 C5 2.4 -98 öljyvuoto

    Eukko tänään että oli öljyn vähyyttä alkanut piippaamaan . No äskö kun tulin töistä niin litran purkin menin lisäämään niin totesin että alkanut vuotsmaan kun aikasemmin ei oo kastellut alleen . Oli ilmaantunut muutaman päivän sisällä pari läiskää hiekalle . Katoin alle niin pohjamuovin reunoista oli tippassu sinne tänne alleen. Lisäsin litran niin ei tikku edes kastunut . Kävin lisää hakemassa ja lisäsin ylämerkkiin asti .

    laitoin käyntiin ja muutaman minuutin kuluttua öljyä alkoi ihan norona valumaan pohjamuovin reunasta. No eihän sillä voi ajaa mihkään sillä vuotomäärällä .

    En minä nyt enää tänä iltana saa sille mitään tehtyä mutta kysynkin että onko tämä joku yleisempi juttu että onko kellään antaa vähän tietoa mihin varautua kun ottaa pohjamuovin irti ? Mikä mahdollisesti porsinut eli onko kohtalotovereita ? Moottorina 2.4 bensa v6 -98 mallin . Mikäpä lie moottorikoodi ..

    lisäyksenä että vasen venakoppa on pikkusen tihkunut aiheuttaen pienen käryn paikallaan käydessä mutta en ole saanut aikaiseksi vaihtaa kun ei öljyä ole maahan asti tullut. Voiko olla että venakopan tiiviste on lopullisesti antautunut ?
    Viimeksi muokannut Tony.S; 21.8.2024, 20:41.

    #2
    Harvoin ne venttilikopan tiivisteet noin paljon vuotaa ellei ole kiristetty sitä tiivistettä väärässä asennossa kiinni. Sinne menee muuten 3l öljyä jos punainen öljynpainevalo syttyy öljyn vähyyden takia. Ai mistäkö tiedän..Öljynsuodatinjalan tiivisteelle vahva veikkaus. Huohotinjärjestelmä jos on tukossa niin puhaltaa öljyt pihalle sieltä mistä helpoiten saa. Jos noin paljon vuotaa niin joku letkukin voi olla poikki. Selvinnee kun otat pohjamuovin pois..

    Comment


      #3
      Samalle tiivisteelle ääni. Omaani vaihdoin viime talvena. Kovettuu vuosien myötä ja alkaa vuotamaan.

      Comment


      • #4
        Asia selvä , kiitos paljon . Ja tämähän projekti tapahtuu parkkipaikalla kun työpaikan halli on 80 kilsan päässä nii hinausauto ei ole vaihtoehto,eikä oikein trailerimahdollisuuttakaan . Pitää tänään töiden jälkeen tutkia. Ihan vaan sitä vielä että jos se on nyt se suodatinjalka niin pitääkö öljyt tiputtaa pois astiaan ennen kun sen voi ottaa irti… se kun nyt on öljy siinä ylärajassakin vielä… kun taloyhtiö liippas kuukausi sitten parkkipaikan uusiksi niin en yhtään haluaisi enempää läträtä tyhjennysastian kanssa mut toisaalta jos sieltä litratolkulla hölähtää kun ottaa irti sen jalan .

        eikös se suodatinjalka ole het siinä lähes öljypohjan tasolla paraatipaikalla kun muovin ottaa pois ?

        Comment


          #5
          Jos en ihan väärin muista niin sekä öljyt, suodatin ja jäähdytysnesteet piti ottaa pois jotta sen saa irti. Tai ainakin pitää olla hyvät letkupihdit millä sulkea letkut.Ja sitä tiivistettä ei saanut tarvikeosana 2002 vuoden 2.4:een. Vain orggisosana jos ylipäätään saa. Samalla kannattaa tarkistaa se huohotus, yleensä menee tukkoon venttiilikoppien letkuliitännöistä.

          Comment


          • #6
            Click image for larger version

Name:	IMG_0215.jpeg
Views:	309
Size:	118,7 Kt
ID:	1976653 Otin pohjamuovin pois ja öljyä oli pitkin öljypohjaa . Kuivasin ja laitoin käyntiin niin meni ehkä joku pari minuuttia kun alkoi tulemaan . Ei nyt niinku norona alkanut tulemaan mutta kuiteki jonkin verran


            Ei ollut jalan tiiviste . Öljyä alkaa tulemaan jostain moottorin keskivaiheilta tarkemmin sanottuna kampiakselin hihnapyörän kohdalta jostain minne ei näe mutta ylhäältä päin katsottuna kampiakselin hihnapyörä on märkänä öljystä ja öljyä on roiskunut sivusuunnassa konehuoneessa .

            kampiakselin stefa ? Ja johtuuko tämäkin siitä huohotinhomman tukkeutumasta kun noin yhtäkkiä alkoi tihuuttamaan paljon kun eikös stefat nyt ala pikkuhiljaa pikkusen hikoilemaan kukuneisuuttaan ? Tarkotitko Coupevesqu venakopan letkuliitännöillä niitä 90 asteen mutkia jotka siellä venakopan takapäässä ?

            Ja jos huohotinhomma on tukkeessa ja stefa päästää sen takia öljyä läpi niin voiko olla niin hyvä tuuri että kun putsaa huohottimen niin ehkä stefa vois pitää …. Joo tiedetään se stefahan on nyt moro .

            Otin pohjamuovin pois ja öljyä oli pitkin öljypohjaa . Kuivasin ja laitoin käyntiin niin meni ehkä joku pari minuuttia kun alkoi tulemaan . Ei nyt niinku norona alkanut tulemaan mutta kuiteki jonkin verran

            Minkälainen savotta se stefan vaihto on ? purkaantuuko näissä c5 malleissa keula samalla tavalla kun pykälää uudemmissa malleissa ? C6 4f on itelläni ja sen keulan huoltoasento on tuttu juttu.



            Comment


              #7
              Jos se tulee edestä keskeltä konetta, niin kyllä se aika vahvasti viittaa kampuran stefaan. Huoltoasentoon laitto on helppo, puskuri pois ja syylärikehikon pultit irti. Jos huohotin on ihan tukossa, niin ne paineet menee sieltä ulos missä on heikoin lenkki. Onko sulla "huohottava" öljykorkki? Eli sellainen missä on oranssi öljykannun kuva, se päästää paineet pois eikä stefojen pitäisi pullahtaa.

              Comment


              • #8
                Ei ollut korkissa oranssia öljykannun kuvaa musta oli .

                Comment


                  #9
                  Muakin rupes kiinnostaa saako tollasen huohottavan öljykorkin näihin vanhoihinkin. Olen näköjään tässäkin pudonnut jo kehityksen kelkasta kun en tuollaisesta ole kuullutkaan :-)

                  Ne venttiilikopan letkulähdöt voi tutkia kun otat sen muovisen letkun irti siitä venttiilikopan päältä ja kokeilee esim. jollain meisselillä onko ne tukossa. En ny muista mahtuko niitä katsomaan ilman peiliä ja taskulamppua. Omasta huomasin asian kun vaihdoin venttiilikopan tiivisteitä ja ne kopat oli kädessä. Irti ne on otettava jos ovat tukossa eli tiivisteet menee vaihtoon.

                  youtubessa löytyy puskurin irroitukseen ohjeet mut karkeesti 3kpl 10mm kannalla olevia muttereita per puoli ja edestä 2 kuusiokolopulttia pois niin puskuri lähtee nykäsemällä. Sisälokarit joutuu raottamaan auki ja alamuovi tietysti pois.

                  Comment


                  • #10
                    Moro,

                    vähän venähtänyt projekti kun saatiin eukon kanssa sopimus että hän kulkee minun audilla 12 kilsaa suuntaansa töihin ja minä 50 kilsaa per suunta junalla töihin?? mutta sain sen trailerilla työpaikalle. Purin keulan ja kyllä se nyt on se stefa. Tosin en ole jakohihnaa vielä purkanut mutta öljyä valuu just kampuran kohdalta

                    pitääkö tähän vehkeeseen olla joku lukitustyökalu jakopään remonttiin ? Äkkiseltään näytti sen verta yksinkertaiselta että merkit vaan kohdilleen ja remmi pois.

                    Comment


                      #11
                      Tässä ohjeet: https://az25411.vo.msecnd.net/pdf/31...udi%20(en).pdf

                      Comment


                      • #12
                        Niinpä tietenkin tarvitsee.

                        löysin tämmösen . Vähemmän on kilkkeitä mutta myyntipuheessa lukee että tällä pitäisi onnistua .

                        Vastaisuudessa olisiko jollain ollut korvausta vastaan ollut lainata ko. Lukitustyökaluja ? Hämeenlinna- Tuusula/Vantaa alueelta? Saisi nopeammin kun tilaamalla ja annan rahallisen korvauksen.

                        Comment


                        • #13
                          Tyhma kysymys … ehkä .. ostin nokka akselien lukitustyökalun . Muita en nyt tähän hätään löytänyt .. esim. Kampiskselin lukitustappia . Laitoin merkit kohdilleen ja otin sitten kampuran hihnapyöran irti (oli monella kuusiokolopultilla. Nyt se tyhmä kysymys : pitääkö se 12 kulmainen 24 mm pulttikin ottaa irti? Pitää tietenkin mutta miten minä saan auki ? Onko se kampiskselin lukitusreikä jossain vaihteiston puolella ?

                          Comment


                            #14
                            Noissa ohjeissa lukee ja näkyy kuvakin, eli sinun pitää ottaa irti kampura-asentoanturi ja siihen menee se lukituspultti. Eli se on lohkossa eikä vaihteiston puolella.

                            Tämä on paras lukitussetti kun käy myöskin 12-tappisiin: https://toolfin.com/vag-ajoitustyoka...3243-3242.html

                            Comment


                              #15
                              Olikohan niin että ilmastoinnin kompuran takana oli se lukitustapin paikka. Jos pääsy auton alle on rajallinen niin sen ilmastoinninkompuran voi letkujensa varassa siirtää pois tieltä. Silloin tapille pääsee käsiksi ihan keulan kautta.

                              Comment


                                #16
                                Se on kyllä kuskin puolella ja kompuran takana, mulla ei ole ilmastointia Cabriossa joten se oli ihan hollilla.

                                Comment


                                  #17
                                  Ei tartte kompuraa pidellä C5:ssa. Vakaajatanko irti apurungosta niin mahtuu oikein hyvin käsiksi.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ja takakautta mahtuu purkamatta mitään, vähän se on ahdas ja vaatii sorminäppäryyttä mutta onnistuu.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Löytyhän se noin etuakselin yläpuolella kuminen tulppa Mutta kyllä meinas männä tunteisiin kun luin tuon ohjeen että asentotunnistin pitää ottaa irti enkä ole käynyt sen jälkeen täällä vähään aikaan kun keuhkokuummeessa maannu . Vihdoin pääs tekemään ja haen ja haen sitä asentotunnistinta eikä löydy mut sitten könysin auton alle ja alkoi löytymään :)

                                      on sitten vissii ollu kunnon paineet kun no joo stefa itsessään silmällä katottuna näytti ehjältä mutta se oli lähes kokonaan tullut pois paikaltaan . Oli ihan pikkusen yhestä reunasta vinottain enää kiinni . Kynnellä kun pikkusen nyppäs niin tipahti pois … voiko olla ees mahdollista .

                                      Comment

                                      Working...
                                      X