Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodin nollaus ja A4 ei enää kylmänä käy oikein

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodin nollaus ja A4 ei enää kylmänä käy oikein

    Elikkäs. Vikakoodi oli et käy laihalla ja katin lämpöarvot alhaiset. Nollasin koodit ja nyt ei kylmänä meinaa kaikilla rueta käymään eikä ota kieroksia. Ihan kuin ei saisi bensaa. A4 2.0 bensa b6 automaatti

    #2
    Moottoriohjaus oli kompensoinut laihalla käymistä. Nyt kun nollasit koodit, niin kimpensointiarvot nollautuivat.

    Korjaa vika, niin rupeaa käymään kunnolla. Huohotusletkut noista tuppaa halkeilemaan. katso kaikki kumiletkut läpi. Jos tekee alipainetta tankkiin, niin bensahöyryjen kierrätysventtiili monesti rikki.

    Comment


    • #3
      Ok. Täytyy rueta tsekkaan letkut.

      Comment


      • #4
        Voikohan vika olla tossa huohotin venttiilissä mikä lähtee venttiilikopasta. Näyttäs et siellä sisällä ois joku kalvo niinku irti vai minkähän näköinen sen pitäs olla sisältä. Hitto ku ei oo samanlainen tos 1.8 turbos nii ei voi verrata

        Comment


          #5
          Voi hyvinkin olla. Ei pitäisi olla irrallisia osia sisällä.

          Comment


          • #6
            Tai no se kalvo keskeltä kyllä kiinni mut ulkoreunasta irti.

            Comment


              #7
              Tuollainen on huohotinventtiilin rakenne: https://www.drive2.ru/l/7824837/

              Reuna kuuluu olla "irti", sillä huohotus tapahtuu tämän avulla, mutta ei kalvon millään tavalla taipunut tmv. kuuluisi olla.

              Comment


              • #8
                No taipunu on reunoista et hommaan uuden ja kahtotaan toimiiko

                Comment


                • #9
                  Ei vaikutusta huovotinventtiilin vaihdolla. Ei kyl ainakaa mitää ylimäärästä suhinaa kuulu mistää et letku ois halki.
                  Tuntuu et ei bensaa saa ku sammuu kylmänä ku käynistää vai onkos siel joku takaiskuventtiili mikä ei päästä bensaa valuun takas päin.
                  Kokeilen vaihtaa bensasuodattimen ja tehdä pihdistusaineella käsittelyn polttoainejärjestelmälle.. Vai liekkö noi ihan huuhaata

                  Comment


                    #10
                    Onko bensapumppu alkuperäinen?

                    Comment


                    • #11
                      Ei historiaa tiedossa... Onks siin oireena huono kylmä käynistys ja alle 3000 ei meinaa käydä oikein.. Kylmänä siis

                      Comment


                        #12
                        Lämpimänä käy nätisti ja vetää hyvin koko kierrosalueella?

                        Comment


                        • #13
                          No just tässä ajaessa uusi oire nykii tasa kaasulla ja tuntuu et ei vetoja ois
                          Tyhjä käynti lämpösreä hyvä
                          Viimeksi muokannut Killeri; 9.8.2024, 11:37. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                          Comment


                          • #14
                            Yksi tyhmä kysymys. Mistä tohon pumppuun pääsee käsiksi kun ei löytyny takapenkin alla olevista luukuista..

                            Comment


                              #15
                              Riippuu korimallista:

                              Click image for larger version

Name:	Screenshot_2024-08-10-11-25-18-95_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Views:	297
Size:	106,0 Kt
ID:	1976165

                              Comment


                              • #16
                                Joo peräkontista löyty... Irrotus operaatio ja uuden pumpun haku. Jospa loppus käynistys ja nykimis ongelma

                                Comment


                                  #17
                                  Mulla kuolevat bensapumput on tähän mennessä oireilleet moottorin kuumana käymisellä ja vedon puutteena kierroksilla. Joku yksilö rupesi sammuilemaan, kun pääsi tarpeeksi kauas. Viimenään ei kestänyt koskea kaasuun enää paikallaankaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei ollu bensa pumppu. Ilmavuoto imusarjan välikumeissa. Vai mikä ny niitten nimi onkaan. Noh olihan siinä muutaki ilmamassamittarin vaihdoin (voi olla et ei vikaa koska vuoto imusarjassa) ja alipainepumpun.. Mut 1 sylinteriltä oli kumi kuoleentunut alapuolelta ja huomasin ku vahingos sormi kävi. Bräkcleaneria suhauttelin nii luulin et suuttimien stefat ois väljät ja vaihdoin nekin..
                                    Ja ny sit sytty öljyntasonmerkkivalo näyttöön vaikka öljyä ylärajassa. Toivon et ois vaan anturi (pystyykö testaan tai kahtoon millään testerillä) vai onko öljypaineet hukassa. Moottori kyl köy oikein....

                                    Comment


                                      #19
                                      Öljynpaine ja -taso on eri varoitukset ja anturit. VCDS:llä pystyy tarkistamaan mitä arvoja anturi näyttää

                                      Comment

                                      Working...
                                      X