Ecun päästä kaikki irti lähtevät liittimet putsailtu. Oli kyllä niin siistit paikat, ei hapettumia tms. Mikä tuon ecun toisen ison liittimen funktio on kun peltisuoja päällä ettei saa irrotettua boksista? Mikään ei käynnissä/koodeissa muuttunut. Ecu tai johtosarja sökönä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 1.6 ALZ käyntihäiriö ja paljon vikakoodeja. KORJATTU!
Collapse
X
-
Aivan, elikkä autossa on ECU peltisuojalla. Se on varkauden tmv. estämistä varten. On olemassa ECUja joissa tuota ei ole, liitteenä huolto-opas tämän osalta.
Ei taida kannattaa kotikonstein tuota alkaa irroittamaankaan, että pääsisi toiseen liittimeen käsiksi.
Suuttimien yms. pinnit saattaa olla juuri tuossa toisessa, isommassa liittimessä mutta en aivan varma ole, sillä en löytänyt liitinten numerointijärjestystä huolto- tai sähködokumenteista.Attached Files
Comment
-
Täällä kun on 100 kertaa tietävämpää porukkaa kuin paikallisessa vaggilaisiin erikoistuneella pajalla niin kysymyksiä ecusta.
Ecun kuoressa on osanumero 8e0907411a ja vcds antaa koodin 8e0906018al("alkuperäisosan numero"). Sitten työmääräimessä on vielä koodi 8e0906018ah("ohjainlaitteen varaosanumero purkaamolla"). Onko osanumeroa päivitetty? Käytetyissä ei monessakaan ole tarraa jossa tuo ah- loppuminen koodi kerrotaan. Onko se kuoren alla? Tuo kuoren koodiko ei riitä sopivuutta varmistamaan? Onko se vain peltikuoren koodi?
Yritys on löytää käytetty ecu ja ohjelmoida se autoon entisen tilalle. Onko vinkkejä mistä etsiä? eBay jne...? Entäs vanhan korjaaminen?
Ko. pulju on ulkona kuin tamponin naru! Tulen kertomaan koko urakan ryssimisestä täällä vielä tarkemmin. Jos joskus saavat sen päätökseen...?
...
Comment
-
Onko vika nyt todettu johtuvan ECU:sta?
ECU:n kuori 8E0907411A on tosiaan vain suojus. VCDS:n ilmoittama komponenttinumero 8E0906018AL on tuon ECU:n osanumero ja on yhteensopiva 8E0906018AH:n kanssa. Miksi kuvan VCDS kuvankaappauksessa kuitenkin lukee tämä AH päätteinen?
Käytettyjä jälkimmäisestä löytyy esim. Ovoko: https://ovoko.fi/haku?q=8E0906018AH&exact=1
Kysymykseen palaten: mikä ECU:ssa oikein on vikana, että se pitäisi vaihtaa tai korjata?
Comment
-
Se ecu on puljun seuraava arvaus suuttimien jälkeen kun ei voinut asiakasta uskoa. En minäkään ymmärrä miten nuo koodien loput menee? Mutta pitäisi vissiin olla identtiset? Joo nuo Ovokon boksit minäkin löysin. Sitähän erikoistunut yritys ei osaa kertoa mikä siinä olla vikana. Väittävät kuitenkin osaavansa laittaa käytetyn ecun vanhan tilalle jos sen itse hankin.Viimeksi muokannut jannekni; 23.8.2024, 22:13.
Comment
-
Venttiilivikaa ei ole vielä suljettu pois? Ei tuo nyt niin suuri investointi ole, ettei kannattaisi todeta, onko niissä puristuksissa sanomista vai ei.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...ari-2000016979
Comment
-
No niin! Noin se on reilu kuukausi kulunut auton ollessa korjaamolla.
Alkutilannehan oli 3. ja 4. sylinterien käyntihäiriö, imuilman lämpötila ja kaasuläppä. Uusasin polttoainesuodattimen, egr: n, tulpanjohdot, puolan ja putsasin kaasuläpän. Suuttimien paikkaa vaihtamalla vikakoodi ei muuttunut eli suuttimet oli ehjät.
Leoporstihan hienosti tulkitsikin sähkökuvia ja kertoi kaikkien noiden vikakoodia antavien toimintojen olevan ecun samassa liittimessä. Näillä tiedoilla auto hinattiin paikallisen VAG- korjaamon pihaan ja ko. tiedot kerrottiin työn vastaanottajalle. Kerroin että todennäköisesti ecu tai johtosarja on syyllinen. Tämä olikin syy miksi ajattelin luottaa ko. firmaan enkä mihinkä sattuu pikku verstaaseen. Se oli virhe! Toivoin myös että korjauslasku olisi maltillinen kun itse selvittelin vikaa niin pitkälle.
Ammattilaiset tutkivat asiaa ja tulivat siihen tulokseen että kaksi suutinta tihkuttaa. Päiviä etsivät uusia maailmalta kunnes kerroin että tuskin ne rikki ovat ja lähettävät ne firmaan joka suuttimia testaa ja korjaa.
Finnjectorilta tuli raportti. Suuttimet on ehjät! Kulut 112e. Tähän mennessä olikin saatu jo 2 viikkoa kulutettua aikaa. Korjaamo lähetti oikein videon miten kaksi suutinta ei suihkuta bensaa. Ei olisi tarvinnut kuin uskoa minua tai vaihtaa suutinten paikkaa niin tämä olisi selvinnyt. Kuulemma kokemuksesta epäilivät suuttimia eikä tieto ollut edes työn vastaanottajalta kulkenut asentajille.
Mittasivat nyt jo puristuksetkin, ne ok. Tulivat siihen tulokseen että ecu on rikki! Olisivat 1000e ecun laittaneet tilalle. Kerroin että autoa tuodessa kysyin asioikseen onnistuuko heidän kauttaan käytetyn ecun koodaus ja asennus? Vastaus oli kyllä. Aikansa nikoteltuaan käskivät itse hankkia ecun. Löysin purkuautosta 30e ja toimitin korjaamolle.
Kuukausi aloituksesta saivat ecun paikalleen ja huomasivat että jäähdytysneste oli lahottanut paikallaan olevasta ecusta liittimen ja johtosarjasta osan. Hakivat hajottamolta piuhoja ja korjasivat vialliset. Auto toimi, mitä nyt kävi rikkaalla ja palokatkoksia tuli koeajolla. Epäily öljyn seassa bensaa, lisäksi voi olla muutakin.
Kysyivät vieläkö jatketaan tutkimista? Koeajolla oli tullut ilmi ettei vika johdu öljystä. Toivoivat mahdollisuutta laittaa auto kuntoon. Annoin vielä mahdollisuuden. Lopulta syylliseksi paljastui 4. pytyn tulpanjohto. Juuri uudet Motonetin tarvikepiuhat asennettu. Aion reklamoida liikettä ja vaatia korjauskustannuksia tuon vian osalta.
Korjaamo yritti vielä suutinhuollon kulujakin laskuttaa mutta kerroin että joko poistaa ne tai vastailee kuluttajaneuvonnan kyselyyn myöhemmin. Väärästä diagnoosista johtuva korjaus menee korjaamon piikkiin.
Voin sanoa että v....ttaa tuollainen pulju! Muutama vuosi sitten paikan omistaja ja viimeisen päälle kouluttautunut VAG- asiantuntija kahteen kertaan oli tekemässä Passattiini 700e turboremppaa. Joku pakokaasunkierrätys- vikakoodi... En uskonut, tutkin hieman aihetta ja vaihdoin 70e EGR: n. Ja kuntoon tuli. Hyvää hyvyyttäni ajattelin antaa vielä toisen mahdollisuuden. Kolmatta ei tule! Toimitusjohtaja kiitteli antamastani runsaasta palautteesta…
Ja laskuhan tästä itsediagnosoidusta viasta oli lopulta 800e! Termostaattikotelo(460e) jäi vaihtamatta. Sieltä nestettä on joutunut johtosarjaan.
Alkaa 70e OBDeleven, Google ja foorumi tuntumaan melko päteviltä työkaluilta verrattuna erikoistuneen korjaamon osaamiseen ja laitteisiin.Viimeksi muokannut jannekni; 11.9.2024, 22:23.
- 2 tykkäystä
Comment
Comment