Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 tai coupe asiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 tai coupe asiaa

    Onko mahdollista että suomessa on saanut olla otsikon korissa 32v kasikone vai oonko nähny joskus unta.

    Jos näin ois niin voiskohan tuon 40vennttiilisen kasin koittaa laittaa .

    #2
    Kyllä yhteen coupeen on 32v kasi laillisesti asennettu.

    Comment


    • #3
      Jos en väärin muista niin jossain GTI tai vastaavassa lehdessä oli kuva semmosesta mutta ei sen kummempaa juttua.

      Minkalainen paperijumppahan siitä syntyis jos laittas alulle kyseisen muutoksen

      Comment


        #4
        Vaatii nykyään poikkeusluvan, koska kuutioraja menee yli. Kyseinen auto tehty kai jo kauan sitten, kun kaikkeen piti hakea luvat. Nykyäänhän lainsäädäntö kertoo rajat mitä saa tehdä ilman sen kummempia lupia ja hurjemmat pitää käyttää poikkeuslupakäsittelyn kautta. En laittaisi rahojani likoon luvan saamisen puolesta.

        Comment


          #5
          Jos en asiaa aivan väärin ymmärtänyt niin tuo kyseinen coupekin tehtiin jollain poikkeus luvilla. Tekijän kanssa keskustelin ja sain sellaisen käsityksen, että paperisota oli yhtä helvettiä. Luulen, että prosessia helpotti tekijän työpaikkana toiminut stockman auto.

          Comment


          • #6
            http://www.gti.fi/artikkelit/artikkeli.php?id=110 ko. auto?

            Comment


            • #7
              Lainsäädäntö muuttui ajoneuvon rakenteen muuttamisen osalta muistaakseni -98, jolloin suuri osa "keveistä" rakennemuutoksista tuli suoraan muutoskatsastuksella hyväksyttäviksi. Samalla poikkeuslupien myöntämistä rankempiin muutoksiin kiristettiin.

              Tuollaiseen coupe - V8 muutokseen tarvii poikkeusluvan, tosin en kyllä näe mitään syytä että miksi sitä ei hyvin perusteltuna myönnettäisi vaikka tänä päivänä.

              Comment


                #8
                miksi sitä ei hyvin perusteltuna myönnettäisi vaikka tänä päivänä
                Mutta mikä on hyvä perustelu? Päästöt ynm.? Jos kuvittelisi vaikka S8:n konetta tai muuta nuorempaa V8-tekniikkaa asennettavaksi niin hatusta heitettynä saattaa olla "ympäristöystävällisempi" kuin esim. 12v AAH.

                Ei varmaan riitä perustelu että: "No ku se olis sit niin mahtava" :)

                Comment


                • #9
                  Sanoo perusteluksi että saat käydä koittaan sitten ku on valmis

                  Comment


                  • #10
                    -Käsittääkseni ei tarvi perustella miksi halutaan rakennella, vaan miksi haetaan poikkeuslupaa.

                    Comment


                      #11
                      Tais olla tämä herra ketä V8 coupen rakensi:
                      http://www.audiclub.fi/audifinns/member.php?u=10027

                      Comment


                      • #12
                        Lainataan nyt tätä topicia kun en uutta kehtaa tehdä. Autoon (coupe 2.3e NG) vaihdettiin etukelkka. Tallilta pois ajettaessa auto sirisi kiihdytyksissä ja moottorijarrutuksissa, mutta luulin että se johtui hieman löysällä olevasta putkesta. Parin päivän päästä autosta tippui tielle tuollainen osa: Epämääräiset äänet loppuivat mutta mikä osa tuo on? Vagcat ei näytä toimivan niin kysellääs nyt täältä.

                        Comment


                          #13
                          "Kappas!"
                          Vaihteistosi ja kelkan välistä puuttuu nyt kyseinen tuki.

                          Comment


                          • #14
                            No sehän selvisi nopeasti, kiitoksia.

                            Comment

                            Working...
                            X