Potilaana -85 2.0 VW Passat JS moottorilla ja K-Jetronicilla. Oli seissyt talven yli kun ostin, ja olen ymmärtänyt, ettei K-Jet pidä seisomisesta. Nyt ongelmana on, että moottori käy todella rikkaalla. Jouduin alunperin viemään autoon korjaamolle, kun bensaletku oli hapertunut minkä saivat vaihdettua. Mutta nyt auto siis seisoo korjaamolla leima kylmänä, kun eivät saa k-jetiä säätöihin kertomansa mukaan (liian vanhaa tekniikkaa, ei löydy osaajia). Lisäilmansäädin jumitti, joten siihen tilasin korjaussarjan, jonka asensivat korjaamolla. Mutta edelleenkin auto käy rikkaalla. Olen käynyt kaikki aihetta käsittävät topicit läpi, ja minun teoriani on tällä hetkellä, että tuo määränjakaja reistaa. Mutta toisaalta taas joku tiesi kertoa, että siinä on harvoin vikaa. Kuitenkin nyt pitäisi osata ohjeistaa korjaamoa näin etänä, tai sitten löytää osaava korjaamo pk-seudulta/itäiseltä Uudeltamaalta, missä saisivat auton leimakuntoon. Taloyhtiön parkkiksella en viitsisi ruuvata tiukkapipoisten naapureiden takia. Neuvoja/suosituksia osaavasta korjaamosta, tai mistä voisi edetä ongelman korjaamisessa? Joku tässä vanhassa topicissa ehdotti Autokorjaamo Pertti Hermusta Lahdessa, mutta eipä taida olla enää toiminnassa? Kiitoksia etukäteen neuvoista!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
K-Jetronic käy rikkaalla
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Jos on imuvuoto ilmamäärämittarin jälkeen, niin silloin se kävisi laihalla eikä rikkaalla. Vanha K-jet vinkki on käyttää hieman kaksitahtiöljyä bensan seassa jotta määränjakaja toimii jouheasti. Ehkä ei auta tässä asiassa mutta jatkon kannalta kannattaa laittaa harkintaan. Seosta saa laihemmalle ottamalla ohjauspaineensäädin irti, puhkaisemalla sen pohjassa oleva messinkitulppa (ellei ole jo rikottu) ja ruuvaamalla alla olevaa kuusiokoloruuvia. Muistelen että aukipäin ruuvaamalla ohjauspaine eli ilmamäärämittarin nousua rajoittava paine nousee eli seos laihenee.
Comment
Comment