Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

K-Jetronic käy rikkaalla

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• K-Jetronic käy rikkaalla

Potilaana -85 2.0 VW Passat JS moottorilla ja K-Jetronicilla. Oli seissyt talven yli kun ostin, ja olen ymmärtänyt, ettei K-Jet pidä seisomisesta. Nyt ongelmana on, että moottori käy todella rikkaalla. Jouduin alunperin viemään autoon korjaamolle, kun bensaletku oli hapertunut minkä saivat vaihdettua. Mutta nyt auto siis seisoo korjaamolla leima kylmänä, kun eivät saa k-jetiä säätöihin kertomansa mukaan (liian vanhaa tekniikkaa, ei löydy osaajia). Lisäilmansäädin jumitti, joten siihen tilasin korjaussarjan, jonka asensivat korjaamolla. Mutta edelleenkin auto käy rikkaalla. Olen käynyt kaikki aihetta käsittävät topicit läpi, ja minun teoriani on tällä hetkellä, että tuo määränjakaja reistaa. Mutta toisaalta taas joku tiesi kertoa, että siinä on harvoin vikaa. Kuitenkin nyt pitäisi osata ohjeistaa korjaamoa näin etänä, tai sitten löytää osaava korjaamo pk-seudulta/itäiseltä Uudeltamaalta, missä saisivat auton leimakuntoon. Taloyhtiön parkkiksella en viitsisi ruuvata tiukkapipoisten naapureiden takia. Neuvoja/suosituksia osaavasta korjaamosta, tai mistä voisi edetä ongelman korjaamisessa? Joku tässä vanhassa topicissa ehdotti Autokorjaamo Pertti Hermusta Lahdessa, mutta eipä taida olla enää toiminnassa? Kiitoksia etukäteen neuvoista!

K-Jet on erittäin tarkka imuvuodoista. Katsoppa letkut ja kurttuputki ennen kaasuläppää ovatko kunnossa. Minulla oli aikoinaan tuo läppää edeltänä kurttuputki alapuolelta puhki...

Comment

Jos on imuvuoto ilmamäärämittarin jälkeen, niin silloin se kävisi laihalla eikä rikkaalla. Vanha K-jet vinkki on käyttää hieman kaksitahtiöljyä bensan seassa jotta määränjakaja toimii jouheasti. Ehkä ei auta tässä asiassa mutta jatkon kannalta kannattaa laittaa harkintaan. Seosta saa laihemmalle ottamalla ohjauspaineensäädin irti, puhkaisemalla sen pohjassa oleva messinkitulppa (ellei ole jo rikottu) ja ruuvaamalla alla olevaa kuusiokoloruuvia. Muistelen että aukipäin ruuvaamalla ohjauspaine eli ilmamäärämittarin nousua rajoittava paine nousee eli seos laihenee.

Comment

Onhan siellä ihan säätöruuvi imukartion ja määrä jakajan välissä. Uutena vielä ohjaus putki meisseliä varten.

Comment

Working...
        X