Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.7bit humppaa tyjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.7bit humppaa tyjäkäynnillä

    Eli ongelma on epätasainen tyhjäkäynti lämpimänä. Tosin ei aina. Mutta yleensä kun ajettu pidempi pätkä, alkaa tyhjäkäynnin humppaus. Vikakoodi 178938 camshaft timing adjustment P 1530-35-10 short to ground intermittend. Juuri vaihdoin nuo molemmat jakoketjun kiristimet, ja ajattelin, että olisko niiden sähkösäätimet vialliset. No vaihdoin nuo sähköosat vanhoista, jotka tiesin ehjiksi. Ei apua. Vaihdoin nokka-akselien asentoanturit. No ei auttanut. Jako on varmasti kohdillaan. Toimii aina kylmänä, ja joskus sammutuksen jälkeenkin lämpöisenäkin aikansa. Tiedän vaikea propleema, itse en keksi mikä mättää. Jos jollain olisi ollut samanlainen ongelma, niin kiitollinen olisin vinkeistä.

    #2
    Mitä moottorin 093 kanava näyttää silloin kun vika on päällä? Oletko tarkistanut ettei siellä ole joku ilmavuoto? Sekin voi tehdä humppausta.

    Comment


    • #3
      Kun vika ei ole päällä näyttää joitain asteita. Kun vika tulee lämmettyä päälle, näyttää molemmat nollaa, ja kanavalla 90 pamahtaa säädöt molemmilla puolilla noin 20. Kun vikaa ei ole näyttää jotain Koitan saada tähän liitteen. Otin kuvan, kun vika on päällä.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Tarkoittaako tuo, jos asteet on plussan puolella, että nokka on myöhäisellä kampiakseliin nähden, ja jos miinus asteita, nokka on aikaisella? Ja toinen kysymys: Onko turvallista ottaa pistokkeet irti ketjunkiristimiltä? Tahtoisin tietää missä asennossa nokat on silloin. Täytyisi saada auto päästöistä läpi katsastuksessa, ja epäilen, että ei onnistu, jos nokat on noin paljon pielessä, ja tyhjäkäynti mitä sattuu. Sitten olisi vuosi aikaa miettiä missä vika.

        Comment


        • #5
          No niin. Auto saatu katsastettua, ja käy nätisti tyhjäkäyntiä. Tässä nyt pari päivää ajeltu, eikä vika ole tullut takaisin, joten olen toiveikas. Piti irroittaa akulta miinus kaapeli, niinkuin teen yleensä, kun sähköosia ja liitoksia alan tarkistelemaan. Otin kiinni sitten jostain syystä myös plus kaapeliin, joka oli polttavan kuuma. Auto oli käynyt hetken ennen. Mittasin akunkengästä käydessä jännitteen 13,7v. Tein reiän kaapeliin juuri ennen akunkenkää, josta mittasin myös jännitteen. 14,5v. Eli akunkengän liitokseen hukkui 0,8 volttia. Tuon kun kertoo amppeerimäärällä vaikka 100a, tarkoittaa se, että kaapelia lämmittää pahimmillaan 80w. Onneksi ei syttynyt palamaan. Vaihdoin kengän, ja sen jälkeen pelannut. Nyt en vaan mitenkään pysty käsittämään miten tuo voi saada tuon nokka-akselien säätöjärjestelmän sekoamaan? Muita oireita ei ole ollut. Kannattaa joskus käydessä kokeilla tuon akkukaapelin lämpöä kädellä, niin voi säästyä jopa auton palamiselta.

          Comment

          Working...
          X