Kun on taas vuosikausia ajellut noilla 100-130 heppaisilla nuhapumpuilla, niin kuvittelin 150 hevosvoiman tyydyttävän vähän pidempään kuin muutaman kuukauden (A4 2.0 TDIQ 2014), mutta kun lumet suli, niin alkoi kaivata lisää tehoakin. Nyt olis siis kova kuume saada sporttisempaa käyttistä, joka kiihtyy nopeampaa kuin kuski. Lapsesta saakka haaveissa on ollut 911 Porsche, mutta sitä ei nyt valitettavasti vieläkään saa, mutta jos sais edes hitusen tehoa/kiihtyvyyttä ja sporttista ajotuntumaa. Rattivaihteet kans houkuttelis, vaikka ei mulla ikinä ole manuaalin kanssakaan ollut ongelmaa. Neliveto se ainakin 75% todennäköisyydellä tulee olemaan.
Nopeuttahan me ei Suomessa juurikaan tarvita, mutta voimakas kiihdyttely ja suurin mahdollinen tilannenopeus esim. mutkaisella tiellä, tai vaikkapa tyhjässä liikenneympyrässä, korvaa puuttuvaa vauhdin tuomaa jännitystä. Perheessä on nyt kaksi autoa, joihin ei kumpaankaan ole syntynyt tunnesiteitä, niin näitä vaihtoehtoja on nyt seuraavan auton hankintaan useita, ja budjetti tilanteesta riippuen noin 5000-12000. Eli vois harkita joko pientä sporttia kakkosauton virkaan, tai sitten isompaa ihan ykkösautoksi. Saattaa olla, että vaihdan molemmat autot. Kilometrejä tulee sen verran vähän, ettei ole suurta merkitystä onko bensa vai diisseli, kunhan olis mahdollisimman luotettava, eikä tulis mitään +3k€ remontteja.
Suurin osa vaihtoehdoista on Audi TT, A3, S3, A4 ja A6, ja moottorivaihtoehdot 1.8t, 2.0 TFSI, 3.2 FSI? sekä tietysti 3.0 TDI. Ja jostain sain vielä päähänpinttymän tuollaisesta 4.2l Audi A8:sta, ne taisivat olla 2004 vuosimallia kaikki. Erittäin vaikeaa vaan saada kasattua luotettavaa tietoa näiden tyyppivioista. Ilmeisesti jälkimmäinen kannattais ottaa ennemmin jakohihnalla, ja huolletut rääkkäämättömät 1.8 jumalmoottorit kestää ainakin sen reilu 200hp melkein maailman tappiin saakka. 3.0 TDI:t on varmaan kalleimpia pitää, mutta kuinka kalliita? Ja sitten nuo TFSI:t, onko niissä nyt kaikissa jotain vikaa vai ei. Ainakin jotkut autokauppiaat sanoo ettei ole ?
Eli kuulisin mielelläni raadin mielipiteitä näistä moottorivaihtoehdoista...ja muistakin.
Nopeuttahan me ei Suomessa juurikaan tarvita, mutta voimakas kiihdyttely ja suurin mahdollinen tilannenopeus esim. mutkaisella tiellä, tai vaikkapa tyhjässä liikenneympyrässä, korvaa puuttuvaa vauhdin tuomaa jännitystä. Perheessä on nyt kaksi autoa, joihin ei kumpaankaan ole syntynyt tunnesiteitä, niin näitä vaihtoehtoja on nyt seuraavan auton hankintaan useita, ja budjetti tilanteesta riippuen noin 5000-12000. Eli vois harkita joko pientä sporttia kakkosauton virkaan, tai sitten isompaa ihan ykkösautoksi. Saattaa olla, että vaihdan molemmat autot. Kilometrejä tulee sen verran vähän, ettei ole suurta merkitystä onko bensa vai diisseli, kunhan olis mahdollisimman luotettava, eikä tulis mitään +3k€ remontteja.
Suurin osa vaihtoehdoista on Audi TT, A3, S3, A4 ja A6, ja moottorivaihtoehdot 1.8t, 2.0 TFSI, 3.2 FSI? sekä tietysti 3.0 TDI. Ja jostain sain vielä päähänpinttymän tuollaisesta 4.2l Audi A8:sta, ne taisivat olla 2004 vuosimallia kaikki. Erittäin vaikeaa vaan saada kasattua luotettavaa tietoa näiden tyyppivioista. Ilmeisesti jälkimmäinen kannattais ottaa ennemmin jakohihnalla, ja huolletut rääkkäämättömät 1.8 jumalmoottorit kestää ainakin sen reilu 200hp melkein maailman tappiin saakka. 3.0 TDI:t on varmaan kalleimpia pitää, mutta kuinka kalliita? Ja sitten nuo TFSI:t, onko niissä nyt kaikissa jotain vikaa vai ei. Ainakin jotkut autokauppiaat sanoo ettei ole ?
Eli kuulisin mielelläni raadin mielipiteitä näistä moottorivaihtoehdoista...ja muistakin.
Comment