Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN käyntihäiriö..Ratkennut!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AAN käyntihäiriö..Ratkennut!

    Olipa hyvä ettei jääradallemenosta tullut mitään.
    Oma kulkine päätti perjantai-iltana ruveta hankalaksi.

    Oireet:
    Ei käy kaikilla(ravistaa).
    Bensa haisee putkessa.
    Käynnistyy kyllä.
    Kaasun painaminen aiheuttaa kilkatusta luultavasti 5 pytyssä.
    Tyhjäkäynnillä ei kilkata.

    Testattu:

    POS vaihto tehty (ei vaikutusta)
    Kokeiltu 2 eri ECUA(ei vaikusta)
    Ei vikakoodeja kummallakaan ECUlla.
    Ruiskunpiuhoja nypitty.
    Jakohihna tarkastettu(vaihdettu syksyllä)
    Jaon oikeellisuuden tarkistaminen vaikeaa(merkit puuttuvat)
    Vauhtipyörässä ei ole lovea vain 2 nyppylää lähellä toisiaan.

    Kysynkin arvon klubilaisilta onko kyseessä puolavika vai onko(jäsen kauhusta kankeana) hihna hypännyt?
    Viimeksi muokannut SS4; 4.3.2008, 17:56.

  • #2
    Oletko käynyt kaikki nämä toimenpiteet ensin läpi:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=39144

    esim. tulpat löysällä?

    Comment


      #3
      Tulppia on kiristelty ja katseltu myöskin.Nokisia ovat kaikki viisi.

      Comment


      • #4
        Tosta koneesta en mitään tiedä, mut... Ettei olis männänrengas poikki, oletko mitannu puristukset?

        Comment


        • #5
          venttiilinnostajat voi olla sököt, tai ainakin sen 5. pytyn osalta. Siellä ei nostoa ole yhtäpaljon kuin muissa ja täytös huonompi, siksi tuntuu tärinänä

          Comment


            #6
            Tämä käyntihäiriö maksoi 1400€..elämä on.
            Kansipahvista pala pois 4 ja 5 pytyn välistä.
            Kansi kunnostettiin samalla.

            Comment


            • #7
              Lainaan tätä samaa aihetta.
              Nyt kun on vihdoin saatu kansi kasattua ja kaikki edellytykset olisi kovaan ajoon, niin AAN vaan ei suostu käymään kunnolla. Vain satunnaisilla kierroksilla ja ihan pintakaasulla käy sievästi kaikilla, mutta heti kun rikastaa, niin alkaa pätkimään todella pahasti. Taas siis on ideapussi aika tyhjillään..

              Comment


              • #8
                Vuoto imupuolella? Mitäs kaikkea tälle motille olikaan tehty?

                Comment


                • #9
                  Koko järjestelmä "ponnistettu", ei vuotoja.
                  Noh, tähänhän piti uusia koko kansi kun edellisestä oli mennyt venttiilit solmuun väärän jaon takial tai oikeastaan molempien hihnapyörien kiilojen hajottua.
                  Käy paremminkin korkeilla kierroksilla kaikilla, mutta vain äärimmäisen satunnaisesti.

                  e: Niin ja olihan tässä myös se porkkiksen lastu. :)

                  Comment


                  • #10
                    Onhan siinä nyt lastun olettamat suuttimet ja pa-paine, vai onko niitä tarvinnut edes vaihtaa?
                    Ja kaikki muutkin lastun olettamat rojut, en tiedä mitä olet koneeseen vaihtanut.

                    Oletettavasti jako ja muut perusasiat on kunnossa?

                    Comment


                    • #11
                      Jako on kohdallaan. Lastun edellyttämät suuttimet on paikallaan. Pa-pumppua ei välttämättä tämä lastu edellytä vaihdettavaksi. Ei kai tuon vakion tuoton riittämättömyys ihan noin pitäis ilmetä? Ja tuo pa-pumppu on muuten uusi.

                      Comment


                      • #12
                        Miten tarkka lieneen käytännössä tuo hallin ikkuna. Mutta epäilen ettei etes lähde käyntiin, jos jako on pielessä yhden hampaan.

                        Bensapumppu kunnossa?

                        Comment


                        • #13
                          ..entäs se perinteinen, eli onhan puolat kunnossa?

                          Comment


                          • #14
                            No siinä ois ainakin yks mitä vois kokeilla. Jossain taisin ne ohjeet niiden mittailemiselle nähdäkin. Mätsääkö oireet niihin?

                            Comment


                            • #15
                              Juu. Rikkoutuva puola on usein sellainen että se vähän aikaa toimii - sitten ei toimi - ja taas toimii.

                              Onko ihan alkuperäiset puolat paikoillaan?

                              Comment


                              • #16
                                Ei ole normaaliajossa väliä mikä pa-pumppu siellä on. Täysvedossa vaan jos jää vajaaksi niin katastrofin ainekset on käsillä.
                                Sytkähämminkihän tuo voisi hyvinkin olla. Boksin kunnollinen toimivuustestaus on myös tekemättä kun tuota välimatkaa on vähän siunaantunut.

                                Comment


                                • #17
                                  Ymmärsin ettei tuolla pysty etes ajamaan, että rötää jo paikaallan poljettaessa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pystyy ilmeisesti vähän ajamaankin, mutta rötää ilman kuormaakin. Privaviestein spekuloin rpm/hall/62ast antureita ja jaon kohdallaanoloa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Meinaa olla aika kortilla, joten vielä muutamaan päivään ei pääse autoa tutkailemaan ollenkaan.

                                      Tässä autossahan on tosiaan tuo 1,8t puolakonversio tehtynä ja toteutus on kyllä sen näköinen, että voisi melkein tehdä johdotukset uusiksikin. Tosin noilla viritelmillä tuo on ajossa ollut, joten mulla ei niin suuret epäilykset sen suhteen ole. Uuden puolan tai vaikka parikin käyn joka tapauksessa hakemassa varmuuden varalle. Tuntuuhan niitä menevän kuitenkin.
                                      Hall-anturi tuossa on uusi kuten myös se bensapumppukin.
                                      Jakoa on tarkastettu tuon tuostakin eli usein, ja kohdallaan tuntuu pysyvän.

                                      Vikakoodit pyrin lukemaan jahka seuraavan kerran tallille ehtii. Sitten ollaan taas viisaampia, kai. :)
                                      Viimeksi muokannut jugg; 7.5.2008, 18:28.

                                      Comment


                                        #20
                                        No tuosta mun keksinnöstä hajosi silloin alkuvuodesta samaan syssyyn sekä pyörimisanturi(t) että ne 1.8T puolat. Pyörimisanturien vaihdon jälkeen kone lähti käyntiin, mutta kävi vaivailloisesti ja puolien vaihdon jälkeen oltiin taas normaalilinjalla. Kummastakaan ongelmasta ei tullut vikakoodeja ulos...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Niinhän siinä vain kävi, että alkoi urssi käymään nätisti kun vaihdettiin muutama uusi puola. Nyt onkin sitten jo vikalista haettuna konttorilta ja jonkin verran laittamista löytyi. Päästöissä oli liian suuri HC tyhjäkäynnillä, toinen etujousi poikki, alatukivarren pallonivel helvetin väljä, toinen raidetangon pää, takatukivarret väljät molemmin puolin. Ja tietenkin auto liian matala, nosturi ei mahtunut alle ilman että kampesi autoa ylös käsin. Katkennut jousi saattaa tosin vaikuttaa tähän.
                                          Yksi puola jäi vielä vaihtamatta kun pohjois-suomen diilereiltä hyllyt tyhjenivät. Pitää vaihtaa vielä se viimeinenkin puola ja mahdollisesti lambda (?) ja kokeilla sitten niitä päästöjä. Tulpat on ihan uudet ja katitkin pitäisi olla ok. Tai no, pirustako senkin tietää. :)

                                          Muuten fiilikset auton suhteen on kivat. Aika pitkällä aikajänteellähän tuota on värkättykin. Kone toimii mainiosti ja vetoja tuntuu olevan ihan kivasti. Mitä nyt kylmäkäynnistyvyydessä olisi toivomisen varaa. Taitaa alkaa tympimään tuo vasta syksyllä..
                                          Jos tämän vielä ajoon joku päivä saa, niin sittenhän niitä puutteita oikeasti alkaa vasta löytymään. Niitä päiviä odotellessa... :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei kannata laittaa sitä venttiilikopan suojakantta niiden puolien päälle, saattaa ilmeisesti lyhentää puolien käyttöikää.

                                            Ja esim. tuollainen S2 avant on vakiona jo sen verran matala maavaraltaan, että konttorilla pitää nostaa kädellä hieman keulasta saadakseen sen rullilla liukuvan alustanosturin auton alle. Meinaan vain että se nosturille pääsy ei ole mikään maavaran mittari, vaikka katsurit monesti niin saattavat sanoa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Miten se vaikuttais kuitenkin siltä, että nuo puolat pompsahtelevat ylös, jos niitä ei painata sillä kannella. Tarviiko ne sitten ollakaan kuin löyhästi vain paikallaan, vai pitäisikö se puolien kumisuojus puukottaa kokonaan pois?

                                              Väitti vaan autoinsinööri, että se nosturi olis sen 80mm ja toimisi siis samalla mittana auton lailliselle korkeudelle. Kai sen putkiston voi katsastuksen ajaksi vetäistä vaikka reikäpannalla ylös niin ei roiku "laittoman" alhaalla. :)

                                              Jari, maalismaan suorillako se on paras käydä vedättämässä sitten, täh? ;)

                                              Comment


                                                #24
                                                Suojakansi ei kait edes osu noihin 1.8T puoliin jos ei siinä ole jotain fyllinkiä välissä. Ilmeisesti sun pitäisi kaluta vielä vähän lisää muovia pois puolista että pysyvät paikoillaan.

                                                Mulla on suojakansi pois ja suojakannen kiinnityspulttien paikoille on viritetty paksusta reikäpannasta "jouset" joilla pidetään ja painetaan puolia paikoilleen. Ei puolien ympäristöön ole mitenkään merkittävästi tullut kakkaa sekaan, nyt on joku 4tkm ajettu ilman suojakantta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hyvin ne puolat siellä pysyy paikallaan ilman mitään kiinnikettä. Kumi pois ja se muovinen reunus alaosasta vaikka viilalla pois.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Minä vähän työstin sitä puolapaketin tiivistekumia, jotta puolapaketti mahtuu sen kanssa paikoilleen. Ajatuksena oli, että kumi toimii puolapoteron tiivisteenä ja estää likaa menemästä sinne. Tosin toi gummi pitää puolan myös aika huolella kiinni poterossa. Saa ihan voimalla tempoa puolapakettia irti tulpista.

                                                    Comment

                                                    Working...