Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TFSI käy rikkaalla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 TFSI käy rikkaalla

    Onko kellekkään tuttu vika?
    Jonkun aikaa haistellu että rikkaalla pyörii ja kulutus noussut.
    Kerran antoi bank 2 lambdasta koodin (p2240), ei ole tullut uudestaan.
    Kerran löi kutos sylinterin pois pelistä (p130A) ja (p0306), kävin kaupassa ja käynnistin uudelleen sen jälkeen ei siinä oiretta. Mutta bank 1 käy rikkaalla.(p1127) Joku varmaan osaa heittää missä voisi olla syy. Yhdessä kuvassa näkyy miten paljon heittää puolet.
    Viimeksi muokannut a.d.e; 17.6.2024, 19:40.

    #2
    Omassa kokemuksessa kutossylinterin sytkähäiriö ja sen rampauttaminen johtui vuotavasta kennosta. Katoaako jäähynestettä?

    Rikkaalla käyminen voisi johtua epätäydellisestä palotapahtumasta jossain 1-3 sylinterissä. Missä kunnossa tulpat ja ruiskut?

    Comment


    • #3
      Jep tuosta vuotavasta kennosta lueskelinkin jostain ulkomaan sivustolta. Vähän katoaa nestettä mutta todella vähän.
      Tulpat tarkastan seuraavana kunhan saan aikataulut järkättyä ja mittaan samalla puristukset. Ruiskujen kunnosta ei myöskään ole mitään tietoa. Näiden oireiden myötä myös öljyn syönti on kasvanut merkittävästi.

      Comment


        #4
        Nämä lämpögeneraattorit haihduttavat normaalistikin nestettä. Rikkaalla käyminen voi hyvinkin johtua huonokuntoisista tulpista tai vuotavasta suuttimesta. Teoriassa vuotava korkeapainepumppukin voisi tehdä tuota bank1. Onko öljyssä bensan tuoksua?

        Comment


        • #5
          Nyt käytin tulpat pois ja mittasin puristukset. Tuo yksi tulppa oli kierteistä märkä ja sen pytyn männän laessa oli havaittavissa puhtaita kohtia. Toisella puolella yhden pytyn puristukset erosi muista. Liitän kuvan. Täällä haisee bensa muutenkin niin en erota ;)
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Miten tuon korkeapainepumpun voi todeta vuotavaksi?
            seuraamallako fuel pressure lukemaa auto sammuksissa ja virta päällä?

            Comment


              #7
              Eikös se korkeapainepumppu ole helpoin tarkistaa ihan irroittamalla. Muistaakseni ihan hyvin on tyrkyllä siinä bank1:sen etuosassa, ja ihan parilla ruuvilla vaan kiinni. Eli kohtuu nopeasti vaan auki käytön jälkeen, niin näkee jos kuplii bensaa siitä karan juuresta. Jos pumppu vuotaa, niin bensaa päätyy silloin öljyn sekaan, jonka oletettavasti myös öljystä haistaa.

              Tuo 4:sen tulppa voi olla myös öljyssä. Näissä taitaa aika monessa koneessa vuotaa ne "tulppakaivon" tiivisteet...

              Comment


                #8
                Ensivaiheen tsekkauksen pumpun kunnolle tekisin noin kuin Mika sanoit, ei tarvitse vielä purkaa mitään. Kun käyntilämpimän koneen sammuttaa, niin bensan korkeapainepuolen paineen pitäisi muutaman minuutin ajan tasaisesti nousta. Jos ei nouse, tai nousee vain vähän, pumppu vuotaa.

                Comment


                • #9
                  Eilen tuota tsekkasin ja räpsin kuvia ja niistä näkee kelloajat.
                  Fuel pressure 16:58 3640kpa (tämä voi olla tyhjäkäynniltä) 17:00 4310kpa 17:01 4960kpa 17:04 6110kpa, en tiedä kuinka korkealle olisi noussut jos olisi oottanut tarpeeksi kauan.

                  Comment


                  • #10
                    Tänään uutta testiä eli. fuel pressure tyhjäkäynnillä 3610kpa, auto sammuksiin ja virta päällä, 10 min myöhemmin 8030kpa.eli voiko todeta ettei vuoda? Sitten oxygen sensors-failed or incomplete(kuva). Ja pitäisikös lambdojen voltit vaihdella? Nyt ne pysyy suurinpiirtein tuossa samassa.( kuva)

                    Comment


                      #11
                      Tuon perusteella sanoisin että pumpussa ei ole feelua.

                      Comment


                      • #12
                        Entä osaatko/osaako joku muu sanoa tuosta lambdasta mitään?
                        Tuossa vielä linkki videoon.
                        https://youtu.be/9PhrDZR6HLE?feature=shared
                        Viimeksi muokannut a.d.e; 20.6.2024, 18:32.

                        Comment


                          #13
                          En lambdojen jännitteestä osaa sanoa mitään, itse seurannut vain varsinaista lambda-arvoa, jota ECU pyrkii täsmäyttämään aina arvooon 1.0.

                          Comment


                          • #14
                            Milläs nimellä se löytyy tuolta? Onkohan se just se mikä mulla näytti jotain miinusta.
                            edittiä. Pari kuvaa löyty. Onko noissa se mitä tarkotit?
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut a.d.e; 21.6.2024, 18:08.

                            Comment


                              #15
                              Lambda probes actual: bank1 (ENG102763), ja lambda probes actual: bank2 (ENG102040).

                              Comment


                              • #16
                                Siinä yhen huudeilla ne pyörii.( video).
                                https://youtu.be/hpQ34rr7M1k?feature=shared

                                Comment


                                • #17
                                  Näinhän siinä kävi. Mistäs lähtis vikaa etsimään?
                                  Tyhjäkäynnillä Kierroksilla
                                  CO%: 0,18 CO%: 0,27
                                  CO2: 14,30 CO2: 14,70
                                  HC ppm: 125 HC ppm: 124
                                  O2: 0,35 O2: 0,20
                                  Lambda: 1,010

                                  Comment


                                    #18
                                    Missä kunnossa katalysaattorit?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sehän tässä pelottaakin kun ei ole tietoa niiden kunnosta. Otin vaihteeks tulpat pois ja vänkärin puolella ovat vaaleampia. Kumpikohan pvc tuossa mahtaa muuten olla, melko reippaasti on imua kun öljykorkkia pois ottaa. Moottori on cgwb, käyttöön otto marraskussa 2011.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jep, eli konehan alkaa savuttamaan sinistä pienillä kierroksilla paikallaan. Tais se kone olla siinä perkele! Kestihän se mulla vähän reilun vuoden ja pikkusen yli 10tkm. Ps. Ostetaan corolla.

                                        Comment


                                          #21
                                          Älä luovuta. Tuolla on jo kilometrejä jonkin verran takana, onko vielä alkuperäinen PCV?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Juu onhan sillä tahkottu jo yli 230tkm. Todennäköisesti on alkuperäinen en ole varma. Mittatikun putkesta mittasin n.135mbar imun. (Jos mittariin on uskominen) Mutta en tiedä sitten mikä versio siellä on.

                                            Comment


                                              #23
                                              Käyttöönotto loppuvuosi 2011 ja B8.5? Siellä pitäisi olla 150 mbar versio.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Aakutonen C7

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Niinjoo. tuo pääsi jo unohtumaan. Sielläkin pitäisi olla 150 mbar revisio.

                                                  Jos vaan tyhjäkäynnillä savuttelee, niin se ei viittaisi männänrenkaisiin (joka varmaan se huonoin vaihtoehto). Jotenkin olisi alttius ajatella, että kampikammion huohotuskaasut siirtyvät nyt runsaina poltettaviksi josta savukin tulisi.
                                                  Viimeksi muokannut marre; 2.8.2024, 09:12.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Endoskoopilla vähän kahtelin pariin sylinteriin, sen mitä tuolla valoteholtaan heikolla näin, niin kyllähän siellä jälkeä näkyy seinämällä. Mutta mikä on sitten liikaa tuommoselle savutukselle se on arvaus.
                                                    Ajosta kun tulee niin savutus ei ala heti, vaan hetken päästä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Onko näissä samaa vika,kun pienemmissä tsi mosissa,eli männät hajoaa renkaiden välistä? Oireet viittaisi kyllä juurikin siihen,omassa ainakin puhalsi kampikammioon paineet, josta öljy kerääntyi remmiahtimeen/putkistoihin. Juurikin yhessä pytyssä matalat paineet ja naarmut seinämissä,kyseessä siis 1.4 tuplaahdettu.Omassa tod. näk kökötelty 95e ja seurattu orjallisesti vaihtamissuositusta,eli kiekat aina alle 2k rpm.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuosta en osaa sanoa, mulla viidessä pytyssä puristukset 12.5 ja yhdessä 11.5
                                                        Mutta paska mikä paska, en voi muuta enää sanoa!

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Eihän tuo nyt vielä iso ero ole,oletko tarkistanut imukanavat/venttiilit. Voi olla vähän karstaa venassa ja kantaa,sehän sekottaa jo palotapahtuman hyvinkin. Ootko ohivuoto mittausta tehnyt vielä? Voi olla pikku vikakin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Joo minustakin nuo puristukset on vielä ihan ok. En ole purkanut vielä, mutta sen hetki on käsillä. Ostin toissapäivänä väliaikaisen auton että pääsee liikkumaan kun alan tuota purkamaan. Ohivuotoa en ole vielä tehnyt, mittari on matkalla jossain kun sen tilasin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X