Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TTS MK2 bensapaine ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi TTS MK2 bensapaine ongelma

    Antaa vikakoodia:

    Saturday,01,June,2024,17:39:27:05031
    VCDS Version: Release 15.7.1 (x64) Running on Windows 10 x64
    www.Ross-Tech.com

    Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-CDL.clb
    Control Module Part Number: 8J0 907 115 Q HW: 8J0 907 115
    Component and/or Version: 2.0l R4/4V TFSI 0010
    Software Coding: 0113000C1C0F0060
    Work Shop Code: WSC 00191 264 15243
    VCID: 3A7CAAC7754C3EEE53-806E
    1 Fault Found:

    000135 - Fuel Rail/System Pressure
    P0087 - 002 - Too Low
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100010
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 171171 km
    Time Indication: 0
    Date: 2024.06.08
    Time: 18:39:40

    Freeze Frame:
    RPM: 842 /min
    Load: 33.7 %
    Speed: 0.0 km/h
    Temperature: 84.0°C
    Temperature: 45.0°C
    Absolute Pres.: 1000.0 mbar
    Voltage: 13.970 V

    wiki-ross.tech sivulta katsoin tuohon liittyen lisäksi:

    [Select]
    [01 - Engine]
    [Meas. Blocks - 08]
    Group 103
    Field 1: Fuel Pressure (Low), Specification: 2800...7200 mbar n.6000
    Field 2: Fuel Pump Adaptation, Specification: -1000...+1000 % n. -600

    Group 106
    Field 2: Fuel Rail,Pressure (actual): (A value ≈ 35 to 55% is considered normal at idle) 45-50%

    Group 140
    Field 3: Fuel Rail Pressure (High), Specification: 25.0...110.0 bar 50 bar
    Increase the Engine Speed while checking this value, the Pressure has to rise with the Engine Speed. OK

    Group 230
    Field 1: Specified Fuel Rail Pressure (High) 50 bar
    Field 2: Actual Fuel Rail Pressure (High), Specification: 25.0...110.0 bar 7-14 bar
    Field 3: Deviation between specified and actual fuel pressure, Specification: max. 5.0 bar 40 bar

    Oireena autossa on, että käy tyhjäkäyntiä tosi epätasaisesti. Tasainen ajo maantiellä ihan OK mutta yli 120:n nopeuksissa tuntuu välillä olevan vähän tuskaa. Korkeapaine pumppuko vaihtoon?

    Kertokaa asiantuntijat mikä on vialla vai tarvitaanko vielä jotain lisäinfoa?
    Viimeksi muokannut lahdepe; 9.6.2024, 10:05.

    #2
    Cam follower kannattaa ainakin tarkistaa ja siinä pystyy samalla silmäillä nokan kuntoa.

    Comment


      #3
      Kannattaa käydä ajamassa ja mittaamassa ajon aikana mitä korkea- ja matalapumpun paineet on mm täyskaasu vedossa. Jaksaa pumput tuottaa viellä tarvittavan tyhjäkäynnillä. Jos on paineet ok täyskaasullakin saattaa vika olla muualla kuin pumpuissa, kuten vuotavissa suuttimissa, karstaiset imuventtiilit ja vuotava pcv venttiili aiheuttavat tyhjäkäyntiin häiriöitä, tyhjäkäynnin heitellessä ja käydessä liian alhaisena saattaa tulla koodia alhaisesta pa-paineeesta.
      Vikahan näyttää tallentuneen kuitenkin ns vedossa, tallentumis hetkellä ollut "load" 33% niin suositus aloittaa paineiden mittaamisesta ajon aikana.

      Comment


        #4
        Ohivuotoa 2 ja 4 sylintereissä ja venttiileissä, eli koneremppa tiedossa.

        Comment


        • #5
          Sitte jos moottoriremonttia joutuu tekemään niin aika pieni kustannus olisi se korkeapainepumpun nokkaa seuraava kuppi korvata pyörivällä mallilla.

          https://www.bar-tek.com/roller-tappe...mp-2-0-l-ea113

          Comment


            #6
            No nyt on taas kunnossa. Oli Terholla korjattavana ja selvisi että tankkipumpun injektorilähtö oli huonosti/irti. Tuon takia bensapaine oli kateissa. Sitten korkeapainepuolella oli vielä ongelma mistä syystä tyhjäkäynti oli huonoa. Korkeapainepuolen vika oli mekaanisessa ylipaineventtiilissä joka vuoti läpi holtittomasti. Ei tarvittu koneremonttia vaikka edellisessä paikassa näin vakuuteltiinkin. Samassa yhteydessä huollettiin vielä suuttimetkin vaikka niissä ei varsinaista vikaa ollutkaan mutta olivat siinä kunnossa että ilmeisesti kohta olisi ollut vikaa.

            Comment

            Working...
            X