Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

'92 UrS4 2.2T AAN jäähdytinneste kuplii/kiehuu sylinterikannessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • '92 UrS4 2.2T AAN jäähdytinneste kuplii/kiehuu sylinterikannessa?

    Kyseessä 92vm S4 2.2T AAN koneella ja manuaaliaskilla, Mtm lastu + 1.8T puolamuunnos + putkisto, muutoksia itse moottoriin ei ole tehty


    Toissapäivänä muutaman tunnin ajamisen jälkeen huomasin että koneen yläosasta kuuluu kuplimisen/pulputtamisen ääntä noin minuutin ajan sammuttamisen jälkeen, ihan niinkuin koneen ilmaamisen aikana järjestelmästä pakenee ilmaa ja sen kuulee selvästi. Tulee jostain sylinterikannen etupuolen paikkeilta


    Vaihdoin autoon uuden jäähdyttimen viimesyksynä ja ilmasin järjestelmän kunnolla, ennen vaihtoa ja sen jälkeen ei tämmöstä kuplintaa/pulputtamista/kiehumisen ääntä ole kuulunut edes kovan ajon jälkeen.
    Lämpöä tulee hyttiin normaalisti, lämmöt nousee mittarin mukaan normaalisti ja pyörii 90-95c paikkeilla ajossa ja paikallaan tyhjäkäynnillä, Vagcom ei näytä mitään hälyyttävää ja lämpölukemat täsmää mittarin lukemien kanssa.
    Nesteen taso on myös normaali ja näyttää kirkkaan punaiselta (tehtaalta lähtiessä näissä oli sinistä nestettä mutta punaisella monet ajavat joten siihen olen tyytynyt). Öljyn seassa ei myöskään ole jäähäriä


    Mitään ei vuoda ja auto toimii muuten ihan normaalisti, tuo sammutuksen jälkeinen ääni on vaan outoa mielestäni

    Onko kenelläkään ollut samanlaisia oireita turbovitosessa? Netistä ei löytynyt mitään järkevää syytä

    Click image for larger version  Name:	IMG_20240413_153326-2.jpg Views:	0 Size:	322,7 Kt ID:	1969580
    Viimeksi muokannut Anti-la(g); 17.4.2024, 18:16.

    #2
    Onko jälkijäähypumppu vielä olemassa?

    Itsellä se oli ohitettu (tilalla L-putki letkuissa) ja tismalleen samaa teki, kun kuumaksi ajoi. Imusarjan alla sijaitsee muistaakseni.

    Edit: Linkkiä aiheeseen https://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/21503.phtml

    Comment


    • #3
      Jälkijäähdytyspumppu on paikallaan ja toimii, testattu oston jälkeisessä perusteellisessa tarkastuksessa ja vaihdoin kaikki letkuklemmarit jäähdytinrempan aikana että niistä ei vuotaisi jäähäriä paukkupakkasilla tai mahdollisesti päästä ilmaa järjestelmään kuten kävi yhden 1.8T kanssa, ilmaa pääsi löysän jäähdyttimen yläletkun klemmarin takia järjestelmään ja koko ajan tahtoi keittää muttei siitä enempää.


      Pumppu ei ole kyllä pyörinyt hetkeen niin on kai mahdollista että sen sisälle on jäänyt ilmatasku tms? Tuo pulputus kuuluu kannen vasemmalta etupuolelta niin en usko että pumppu on jotenkin syyllisenä tässä

      Comment


        #4
        En usko, että näin kylmillä keleillä jälkijäähdytyspumppu lähtisi käyntiin, ilman todella rajua huudatusta. Siellähän on vakiona kytkin joka käynnistää pumpun luokkaa 115C lämmöissä sammutuksen jälkeen.

        Comment


        • #5
          Joo, ei se ole lähtenyt ikinä käyntiin normaalissa ajossa, vain testatessa

          Comment


          • #6
            Tähän taitaa nyt olla vika selvillä, huomasin äsken että ohjaustehostinpumpun kannakkeessa on muutama heikko punainen läikkä jota ei ollut ennen ja heti tuli mieleen että onko tuo ylävesiletku sittenkin ihan karvan verran väljä että letkukaran ja letkun välistä pääsee paineen alaisena tulemaan muutama tippa jäähäriä ja sitä kautta ripaus ilmaa menee järjestelmään, se selittäisi tuon pulputuksen.


            No, kiristin klemmaria vielä sen verran kun uskalsi ja päädyin sitten tilaamaan Ebaysta silikoni letkusarjan 120e hintaan, pitäisi sopia hyvin arvostelujen perusteella ja kaikki nuo merkilliset letkusarjat on käytännössä samaa tavaraa eri logoilla, sama paska eri paketti. Tulee sitten uusittua kaikki letkut kertaheitolla niin ei tarvi miettiä sitä sen enempää. Kohta on melkein kaikki konehuoneessa uutta, poislukien kattila ja turbo :P

            Comment

            Working...
            X