Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 bensapumppu alkoi ääntämään ja samalla bensamittari temppuilemaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 bensapumppu alkoi ääntämään ja samalla bensamittari temppuilemaan

    A6, 2,4 -97 alkoi kuulua jurinaa luottoautomme takapäästä ja bensapumppu tuli ensimmäisenä mieleen. Tähän asti ollut täysin äänetön ja mittarissa komiat 400 000. Muutama kilometri jurinan jälkeen bensamittari putosi nollaan ja bensavalo syttyi, mutta palautui hieman myöhemmin. Jurina ja mittarin temppuilu jatkui ja hieman myöhemmin huomasin, että nytpä kulkukin alkoi puutua, mutta tyhjäkäynnillä jaksoi pysyä. Pääsin hissukseen ajellen kotiin ja mitäs nyt?. Vähän outoa, että sekä jurina, että mittarin liike yhtä aikaa alkoivat temppuilemaan. Eipä tällä uskalla ajaa ennenkuin tutkin ensin. Voikohan siellä olla vaan liittimissä kosketushäiriö, mutta eihän se sitä jurinaa voi selittää? Onkohan mitään kokemusta moisesta oireilusta ja tuon toiminnasta?

    #2
    Jos bensapumppu ei ole vaihdettu, lähtisin siitä, yleensä ne pitää ääntää jonkun aikaa ja sitten ne ei enää toimi.

    Comment


      #3
      Voisi se huono sähkökontakti jurinankinkin selittää. Tulee vastusta sähköpiiriin niin paljon ettei pumpulle riitä kunnolla virta ja siitä sitten vajaa tehoillaan jurisee.

      Comment


      • #4
        Pitänee vähän tutkia. Tosin, eipä nuo pumput maltaita onneksi maksa.

        Comment


        • #5
          Olisiko metelöidessä pumppu resonoinut niin paljon, että kuoli vanha anturi samalla? Ääretöntä vastusta näyttää. Tilasin koko polttoaineyksikön säiliön anturilla, ettei tarvitse värkätä.

          Comment


            #6
            Kyllä se 27 vuotta ja yli 400tkm vain oli riittävästi sille osakokonaisuudelle. Kuluvia osia ovat.

            Comment


              #7
              Positiivinen asia tuossa on, että pumppu mahdollisesti varottelee sentään, että eläkeikä lähestyy. Harmittavan usein ne myös tekee sitä, että ottaa vaan loparit varoittelematta.

              Comment


              • #8
                Juu. Nyt olisi uusi yksikkö, mutta vaihto oikeasti ei tule olemaan mukavaa puuhaa. Olin näet juuri tankannut auton ja kyllä siellä reilu puoli tankkia on nyt tavaraa kiusaamassa hommia.

                Comment


                  #9
                  Tankin saa tyhjennettyä lappopumpulla, esim. https://www.puuilo.fi/lappopumppu-1140mm , jatkoksi vain sopivankokoista letkua ~metrin pätkä. Tällä sain tankin tyhjäksi muutamassa minuutissa tankkausaukon kautta.

                  Comment


                    #10
                    Ja varmaan aika selvää, että akkunkengät irti, kun tankin kanssa säätää. Ettei bensahöyryt vahinkokipinästä syty.

                    Comment


                    • #11
                      Juu, akun kenkä otetaan toki irti. Tulevasta asennuksesta saa niin ristiriitaista tietoa, että voisin melkein olettaa, että tämän pumppu onkin joskus vaihdettu vähän eri malliseen. Varaosayksikössä on muoviset lähtönatsat ja suoraan ylöspäin, mutta nykyisessä vaakatasoon suunnatut metalliset isommat tumpit. Ajattelin, että jos tuohon olisi saanut väliin jonkun kumisen kulman, mutta varmaan tuo varaosayksikkö vaatisi oikeat lukittavat pikaliittimet. Ei viitsisi mitään pommiakaan virittää tuonne takakonttiin.

                      Comment


                        #12
                        Kyllä alkuperäiseltä tuo näyttää, ja leima siinä on 2397, eli viikko 23, 1997?

                        Comment


                        • #13
                          Noniin, 97 on auton vuosimalli kyllä. Pitääpä vielä tutkia, jospa tuon vanhan kannen saisi tuohon uuteen pakettiin jotenkin kiinni. Se on tilattu rek numeron perusteella ja pitäisi käydä?

                          Comment

                          Working...
                          X