Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2007 Audi Q7 4.2FSI misfire

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2007 Audi Q7 4.2FSI misfire

    Eli seuraava ongelma johon tarvitaan viisaampien apua...

    Q7 antaa siis pitkän seisonnan jälkeen 5,6,7 ja välillä myös 8 sylinteriin misfireä. Käy siis todella huonosti. On kokeiltu uusilla tulpilla, puolilla, vaihdettu polttoainepumppujen paikkoja toiselta lohkolta toiselle ja nokka-akselin tunnistimen paikkoja testattu samalla tavalla. Kuskin puolen katit kuvattu kameralla ja kennot näytti ehjille.

    Mitään muita koodeja vcds ei anna.... seuraavaksi vuorossa puristuksien mittaus varmuuden vuoksi.
    Ideoita?

    #2
    Onkohan koneelle koskaan tehty carbon clean? Suuttimien testauttaminen voisi myös olla aiheellista.

    Comment


      #3
      Ei ole tehty. Olis vaan outoa, että kaikki viat sattuis just toiselle lohkolle. Auto ei pysy oikeastaan ollenkaan käynnissä edes tyhjäkäynnillä ja paukkuu imusarjaan. Tosin ei kai suuttimiakaan voi pois sulkea.
      Viimeksi muokannut Killeri; 7.3.2024, 19:52. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


        #4
        Tämän talvisen kokemuksen perusteella heitän ajatuksen myös akusta. Oli tässä nimittäin tutkittavana yksi 4.2FSI
        ​​​​​​ kone joka pakkasella ensi startin kävi miten sun sattui ja rätki ja pätki. Antoi käydä rytkyttää hetken, sammutti ja käynnisti uudelleen niin toimi ihan normaalisti.

        VIkakoodeja antoi kaasuläppien adaptaatioilta.

        Syynä oli kuitenkin hyvinkin luultavasti huono akku. Virran hallinta osasi varata virtaa sen verran että startti pyörähti ja auto käynnistyi mutta jännite notkahti ja sekoitti antureita. Hetken käytyä oli latautunut aina uusinta starttiin sen verran että lähti ja toimi hyvin.

        Tämä siis spekulaatiota koska vika hävisi uudella akulla joka myös ohjelmointiin oikein autolle.
        ​​​​​​

        Comment


        • #5
          Kurkkaapa hupina miten railipaine käyttäytyy kun käyntilämpimän koneen sammutat ja käännät virrat päälle (älä käynnistä uudestaan), pysyykö paine/kasvaako/väheneekö. Ja kyllä on noita rouhepuhallettu semmosiakin ongelmatapauksia (tosin 4- ja 6-pyttyisistä henk koht kokemukset) joissa yksi pätkivä muki aiheuttaa viereisissäkin pätkimistä, kilsoja et maininnut mutta takuuvarmasti on venttiilit täynnä möhnää noin vanhassa rasssissa eli ottaisin kyllä carbon cleanin to-do-listalle ihan muutenkin vain. :) Siinä ohessa sit voi niitä suuttimia viskailla testipenkkiin ja vaihtaa tarvittaessa.

          Comment


            #6
            Noniin eipä auttanut uusi akku... hävittää myös näköjään nyt virtaa tuo auto. Seisoi hetken ja autossa mittarilla mitattuna 5 voltin jännite? Ilmeisesti kuskin oven ja baksin lukon kessy rikki kun herjaa niistä. Hävittäiskö virtaa sitä kautta?

            Polttoaineen paineet nousee hiljalleen, kun autoa käyttää hetken ja katsoo vcds pelkät virrat päällä. "Fuel pump adaptation" paine 6.99bar ja fuel rail 70,8bar. Kummatkin nousi hiljalleen vain virtojen ollessa päällä.

            Katsoin vielä nuo misfiret ja tosiaan antaa kaikki tuolla bank 2. Eli 5-8 sylinterit. 1-4 sylintereille tulee 0 misfireä.
            Viimeksi muokannut turpiini; 17.3.2024, 16:54.

            Comment


              #7
              Mulla oli V6 koneessa sama homma. Toisen kannen nokka-akselien välinen ajoitus oli pielessä eli ketjunkiristin pettänyt ja ketju hypännyt. Löytyy VCDS:llä jostain kanavalta 93 tai 94. Tai joku siinä lähellä oleva kanava.

              Comment


                #8
                Mitähän lukemia noilta kanavilta löytyi? Jokin tietty korjausarvo vai miten näkee, että jako sekaisin?

                Comment


                  #9
                  En tiedä mikä on raja-arvo mutta itsellä oli melkein 400tkm ajetussa toisessa kannessa +-8 ja toisessa missä oli sytytyskatkoksia +-27. Ketju rallatti aina kylmästartissa. Tulkitsin niin et ketju hypännyt.
                  Tuossa "uudessa" (186tkm ajetussa) autossa minkä ostin oli alle 4 molemmissa ja se käy nätisti.
                  Kts kanavat 90-93.

                  Comment


                    #10
                    https://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/090-098.html

                    Tuossa näkyy mitä mikäkin kanava näyttää. Kyseessä ns yleisohje eli sillä varauksella

                    Comment


                      #11
                      Jako pitäis olla jees ja puristuksetkin näytti joka sylinterissä hyvältä....
                      Ajelin 1km tuolla malmikasalla ja toisesta putkesta tuli reippaasti savua (juuri siltä puolelta jossa misfiret). Vaikuttaa siis siltä, että sytytyksessä vika ja bensa tulee raakana läpi. Mistähän kannattaa lähteä tuota vikaa etsimään? Maat minun mielestä ok.

                      Comment


                        #12
                        Katsoitko niistä kanavista, ilmeisesti et kun kirjoitit että jako pitäisi olla jees. Jaeger antoi sinulle hyvän vinkin railipainesta, onko tutkittu?

                        Comment


                          #13
                          Suuttimet testautettu?

                          Comment


                            #14
                            Onko tuossa kaksi ecua kuten V10:ssä, eli yksi per puoli?

                            Comment

                            Working...
                            X