Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6 1.8t BFB starttaa, mutta sammuu nopeasti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A4 B6 1.8t BFB starttaa, mutta sammuu nopeasti

    Moi. Tuli vahdettua 1.8t BFB:n kansi jo kolmannen kerran. Nyt vaihdettu kansi on täysin remontoitu, eli jakopään osia on käytetty irti. Auto tuli ajamalla talliin ja viikonlopun aikana kansi vaihdettiin. Nyt kuitenkin auto ei käy. Auto starttaa ja käy 2-3sek, mutta sitten sammuu. Ensimmäisten sekunttien aikana reagoi myös kaasuun. Sammumisen jälkeen auto starttaa taas normaalisti ja taas sammuu 2-3sek päästä. Auto, kun sammuu, niin kierrosten laskiessa kohti nollaa, niin auto ei enää siinä vaiheessa vastaa kaasuun.

    Vikakoodit pistin liitteeksi (toivottavasti saa auki), mutta mielestäni sieltä ei löydy mitään jännää tai selvää syytä. VCDS:llä on myös katsottu ajonestoa (Immobilizer), mutta sieltä ei löydy myöskään mitään vikakoodia. Lisäksi mittaristoon ei jää normaalista poikkeavasti valoja palamaan. Aluksi starttailua tehty ilman jäähdytysnestettä, mutta sittemmin jäähdytysneste lisätty ja sillä ei ollut vaikutusta.

    Jakohihnassa ajoitus on kohdillaan, ja nokkien välissä on 16 rolleria ketjussa jakomerkkien välissä. Ohjetta katsottu Humble Mechanic -Youtube kanavalla.

    Taustaa: Auto säädettu E85 ja yleisesti toiminut oikein hyvin, polttoainepumppu & -suodatin vaihdettu 20tkm sitten, kannen vaihdon yhteydessä tulpat ja puolat uudet. Akku myös uusittu.

    Olisiko apuja?
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Broi; 6.2.2024, 20:08.

    #2
    Kuullostaa että ajonesto sammuttaisi. Onko toista avainta jolla voi kokeilla?

    Comment


      #3
      Kuulostaa minustakin ajonestolta ja sitä itse myös epäilen, kun auto noin käyttäytyy. On toinen avain, testaan sitä seuraavaksi. Jos auto lähtisi toimimaan toisella avaimella, niin miten toisen saisi takaisin toimintaan? En ole aiemmin ajonesto haasteisiin törmännyt.


      Kannenvaihdon aikana myös havaittiin, että akku oli huono. Se vaihdettiin uuteen. Voisiko tällä olla merkitystä? Jotain vastaavaa löysin foorumeilta googlaamalla. Ihmettelen vain edelleen, ettei mitään VCDS:llä näe, että olisi vikana mekaaninen, jokin anturivika tai ajonesto.

      Olisiko mahdollisesti muita vikapaikkoja?

      Comment


        #4
        Toinen avain kokeiltu, sama ongelma toistui silläkin. Eli käynnistyy, mutta sammuu 2-3sek päästä. Olisiko neuvoja? Pystyykö VCDS:llä katsomaan mitenkään muuten ajoneston tilaa kuin Immobilizerin fault codeista?

        Comment


          #5
          Moottorinohjauksessa olisi vikakoodi blocked by immobilizer, jos ajonesto olisi syyllinen.
          Mitä lämmöt näyttää mottorin puolelta measurin blokeista? Tuolla kun oli se koodi termostaatistakin.

          Comment


            #6
            Ulkomaisia foorumeita tuli syynättyä läpi ja vastaavia ongelmia tuli vastaan. Epäilyt olit MAF, imuvuoto, kampiakselin asento anturi, polttoainepumppu tai sen rele.

            Otin MAFin piuhan pois, ja yllätys yllätys auto pysyi käynnissä. Eli katse kääntyi MAFiin ja turbon imu- ja painepuolen letkuihin, kun kaikki MAF-turbo ja IC-imusarja letkut oli käytetty pois kansiremontin yhteydessä. Ilmeni, että MAF-Turbo välinen imuletku on irronnut turbon kaulalta ilmeisemmin, kun imuletkuun oli muita alipaineletkua liittänyt. Eli asennusvirhe allekirjoittaneen toimesta. Hyvä, että selkesi ja tästä myös opiksi muille.

            Kiitokset vastanneille.

            Comment

            Working...
            X