Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin 2.7 tt Porsaaseen? Tekijöitä ja aihioita saa tarjota :)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audin 2.7 tt Porsaaseen? Tekijöitä ja aihioita saa tarjota :)

    B8:sin öljynpoltosta ja surkeasta takuukokemuksesta noussut VAG-raivo alkanut muutaman porsaan hankinnalla vähän helpottamaan ja nyt on tullut tyrkylle vaihtokitti, jolla saisi tuon historian mahdollisesti huonoimman moottorin, 996 Carreran vaparin vaihdettu jopa ihan laillisesti Audin 2.7tt:hen.

    Olisinkin kysellyt josko täältä löytyisi valmista osalistaa, aihiota ja mahdollisesti jopa tekijää toteuttamaan jotakin tämänkaltaista:

    1. Tehoa saisi koneella olla vähän vajaa 600 hp koska se on aikalailla maksimi mitä tuo carreran laatikko kestää.

    2. Herääminen ja kaasunvaste saisi olla mahdollisimman välitön, persdyno on tottunut teslailuun ja kaikki viiveet menevät heti tunteisiin

    3. Varmatoimisuus, auto on tosiaan katoton kesäauto jolla pitää päästä ajamaan aina kun kelit sallii ja haluaisin uskoa että oikein tehtynä kohtuullisilla vireillä tämä olisi jopa vagin tuotteilla mahdollista :)

    Nopean googlailun perusteella kannattaisi ilmeisesti miettiä aihioksi (R)S4n AGB / BEL /AZR konetta, joka sitten strokauttaisiin 3 litraan rakentamisen yhteydessä? Tähän kylkeen sitten jotkin sopivat Garretin ahtimet joiden heräilyä ei tarvisi odotella hirveän kauaa ja joihin ilmeisesti molempipuolisuuden kautta saa fiksummin rakenneltua röörit tuonne kohtalaisen ahtaaseen takakonttiin :D

    Etanoli kelpaisi menovedeksi kun toinen porsaista sillä jo kulkee ja tätä ei tarvitse edes talvisin kysyä tulille. Mitään aikoja ei myöskään ole aikomuksena avolla ajaa vaan hakusessa maksimimäärä hymyjä aurinkoisina päivinä.

    Pahoittelen jo etukäteen mahdollsia typeryyksiä mitä tuossa tuli, ollut VAGeista erossa jo useamman vuoden niin tiedot vähintäänkin vanhenneet jos niitä on koskaan ollutkaan.

    Alla linkki tuohon kittiin josta puhe (en ole ottamassa heidän sinkkuturbo viritystä).


    https://www.renn27.com/home

    Ja kyllä, yritin googlaamalla, tuntui että kaikki mitä löysin oli rakennettu etsimään niitä viimeisiä hevosia tai sitten en osannut sitäkään..


    #2
    Eikös tällä sais sitä vastetta ja pysyy kasassakin kuulemma aika luotettavasti. Osat löytyy maailmalta, ettei tarvii itse väkästellä.

    https://www.youtube.com/watch?v=BnhNm0lEAwU

    Comment


      #3
      Eipä nyt aleta ehdottelemaan vääriä moottoreita kerran sinne halutaan Audin Se Ainoa Oikea Moottori :)

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
        Eikös tällä sais sitä vastetta ja pysyy kasassakin kuulemma aika luotettavasti. Osat löytyy maailmalta, ettei tarvii itse väkästellä.

        https://www.youtube.com/watch?v=BnhNm0lEAwU
        Ei mene 2003 vuotiseen autoon leimalle kovinkaan helpolla, siksi tuo biturbo olisi vahvasti preferoitu :) Oli kyllä itsellä se alkuperäinen suunnitelma jos ihan rehellisiä ollaan..:D

        Comment


          #5
          Joo, vähän kieli poskessa linkkasin tuon, mut tuota seuratessa tuli kyllä mieleen, että hitto miks ei. Mut onhan se ihan eri juttu laitella sinne konsernitekniikkaa, sama se itsellä oli 944 possun kans joskus. 1.8T tuntui vähemmän epäpyhältä kuin joku muu. Käi tässäkin on joku porttiteoria :D
          Viimeksi muokannut JM; 16.1.2024, 07:24.

          Comment


            #6
            Tuo vaihdelaatikon kesto "kestää 600hv" on vähän huono määre.
            Jos haluat 600hv 2.7bit vehkeen ja semmosen että on heti meininkiä kun aukasee niin se vääntö saattaa koitua laatikon kohtaloksi. Ei teho.

            Comment


            • #7
              Joo, tätä täytyy varmaan sitten rajoittaa softalla sitten jos laatikko paukkuu, tietääkseni näitä ei vielä maailmalla kovin montaa ole niin kokeilemalla selviää :D Tietysti kun ei lähetä rajotinta vasten joka kerta niin uskon että kestää jotenkin nipussa ainakin hetken..
              Viimeksi muokannut okkim; 16.1.2024, 11:19. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment


                #8
                Voidaan harkita sitä tekemistä. Jos kiinnostaa niin laita mailia terho@terhonpaja.fi

                Comment


                  #9
                  Muistanko väärin, vai oliko AGB se vähiten paras aihio? BES tai sitten RS4-lohkot kestää paremmin. Tuo noin 600 hp taitaa olla siellä rajoilla AGB:n kanssa.

                  Comment


                    #10
                    Vääntö on olennaisempi kuten yllä mainittuna myös vaihteiston kannalta. Olen oppinut varomaan säätöhommissa menemättä yli 800Nm. Asia ei toki ole aivan niin mustavalkoinen eli kierrosten mukana tulee värinöitä jne, jotka vaikuttaa runkolinjan kestoon, mutta niiden arviointi maalaisjärjellä on mahdotonta.

                    800Nm @ ~7130 rpm = 800 heppahummaa. Matematiikkaa.

                    Oliko kohde nyt nimenomaan 996 vai esim boxsu? Vaihteiston kannalta olennainen tieto. Perusbokstereissa on Audin 012-vaihteisto, joka ei tule kestämään.

                    Comment


                    • #11
                      Tämä on siis "ihan oikea" manuska 996 C4 jonka omistajalle olet jo tehnyt Kajakkiin viinasoftat ja nokivasara macaniakin yritettiin :D Soitellaan softien osalta kun sen aika tulee, seuraavana pitäisi keksiä mitkä ahtimet tuonne sovitellaan ja mitä yläkerralle tehdään. Alakerran osalta visio alkaa olemaan selvillä :)

                      Interweb puoltaa kovasti Rs6 hybridejä, Luisu oli Garrettien kannalla ja varmaan kaikkea muutakin hauskaa on vuosien aikana markkinaan ilmestynyt?

                      Comment


                        #12
                        olisko tästä tulossa jotain projektikertomusta?

                        Comment


                        • #13
                          Eiköhän, kun saadaan pata kasaan ja asennettua. Nyt ollaan siis odoteltu lähinnä ylikoon mäntiä varastoon ja arvottu hiluja millä tämä kasataan.

                          Kun kesällä pitäisi ajaakkin ni menee varmaan talven hommiksi koneen vaihdot ja ahtimien arpominen..

                          Comment


                            #14
                            Ilmoitathan ylläpidolle ja siirretään tämä projektipuolelle.

                            Comment

                            Working...
                            X