Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4 2.8 V6 AAH liian suuret öljynpaineet?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 B4 2.8 V6 AAH liian suuret öljynpaineet?

    Kirjoittelinkin tuossa aikaisemmin tuosta V6.sen kadonneista öljynpainesta. Öljypumppu oli irti tuossa ja syyksi paljastui ylipaineventtiilin aukijääminen. No nyt vika on korjattu ja venttiili toimii. Tänään laitoin sitten koneen käyntiin ja nyt öljynpaineet mittarin mukaan yli 5 baarin ja jää myös hetkellisesti koneen sammutettua. Eli kysymys kuuluu millaset venttiilit noissa on kansissa ja imusarjan alla? Oma arvaus on, että joku kanava on nyt tukossa, jonka vuoksi paineet lävähtää yli sallittujen rajojen.

    #2
    Eli kysymys kuuluu käytitkö kuumaksi.

    Comment


    • #3
      En käyttänyt mittarin mukaan paineet aivan tapissa. Ei oo ennen ollut kylmänäkään noin kovat.

      Comment


        #4
        Auton mittarin vai ulkomittarin mukaan? Mulla molemmissa sämpylöissä lisämittarit ja paineet tapissa kun kylmänä käynnistän, sitten kun lämpenee painee asettuu noin 1.5-2.0 bariin missä pysyy tyhjäkäynnillä.
        Koneet 2.0 16V ACE ja 2.6E ABC. Molemmissa 5w-40 öljyt.

        Comment


        • #5
          Auton mittarin mukaan. Täytyy nyt vielä kattoo et kansille tulee öljyä ja käyttää lämpöiseksi sithän sen näkee. :)

          Comment


          • #6
            Onko kellään mitään tietoo noista öljylinjoista/kaaviota itse en löytäny. Eli vasemman kannen laakeri pukille ei tuu oljyy ollenkaan muista linjoista kyl tulee ihan normisti. Paineet kylmänä erillisellä mittarilla mitattuna 5.5 joutokäynnillä.

            Comment


              #7
              https://www.12v.org/engine/index.php?section=hw&sm=oil

              Onko tuo tuttu sivusto?

              Comment


              • #8
                Ei oo täytyypä tutustua

                Comment

                Working...
                X