Huomenta. Nyt olisi arvuuteltavaa. Useampi foorumi käyty läpi kytkinogelmista, kun ei irroita, mutta tämä case on päinvastainen.
2006 A4 b7 1,8T quattro, 6v manuaali, 330tkm. Käsittääkseni moottorissa ohjelma, mutta muuten vakio, kytkin tietääkseni alkuperäinen.
Moottori käy, kytkin tuntuu normaalilta, kaikki vaihteet menee pesään, mutta auto ei liiku kumpaankaan suuntaan.
Voimanvälitys katkesi aivan yllättäen, ilman ennakkovaroitusta parkkipaikalle pihaan tullessa. Pienessä ylämäessä, pihaan johtavassa risteyksessä kakkovaihde silmään ja kytkintä ylös. Pienen rasauksen olin kuulevinani, (tai tuntevinani) kytkintä nostaessa, ja huomasin että moottori vastaa kaasuun, mutta vaihti hiljeni.
Loppumatka työnnettiin auto parkkiruutuun. Maasta ei löytynyt kappaleita.
Spekulaatioita olen pyörittänyt mielessä kaikenlaisia kytkimestä ja vaihdelaatikosta vetoakseliin.
Kuulostaako kenellekään tutulta?
Vetaria en pidä todennäköisenä sillä mikään rengas ei edes yritä pyöriä.
Entä kytkin, voiko se särkyä niin että kytkin ei tarraa ollenkaan?
Kenties laatikosta särkynyt hanmasratas tai akselista boorit?
2006 A4 b7 1,8T quattro, 6v manuaali, 330tkm. Käsittääkseni moottorissa ohjelma, mutta muuten vakio, kytkin tietääkseni alkuperäinen.
Moottori käy, kytkin tuntuu normaalilta, kaikki vaihteet menee pesään, mutta auto ei liiku kumpaankaan suuntaan.
Voimanvälitys katkesi aivan yllättäen, ilman ennakkovaroitusta parkkipaikalle pihaan tullessa. Pienessä ylämäessä, pihaan johtavassa risteyksessä kakkovaihde silmään ja kytkintä ylös. Pienen rasauksen olin kuulevinani, (tai tuntevinani) kytkintä nostaessa, ja huomasin että moottori vastaa kaasuun, mutta vaihti hiljeni.
Loppumatka työnnettiin auto parkkiruutuun. Maasta ei löytynyt kappaleita.
Spekulaatioita olen pyörittänyt mielessä kaikenlaisia kytkimestä ja vaihdelaatikosta vetoakseliin.
Kuulostaako kenellekään tutulta?
Vetaria en pidä todennäköisenä sillä mikään rengas ei edes yritä pyöriä.
Entä kytkin, voiko se särkyä niin että kytkin ei tarraa ollenkaan?
Kenties laatikosta särkynyt hanmasratas tai akselista boorit?
Comment