Vikakoodit luettu: Antaa viaksi Nokka-akselin asentotunnistimen vikaa... Näissä on vissiinkin paljon ollut ongelmia noiden Nokka-akselien ketjujen kanssa. Omaani tämä remontti on tehty vuonna -21 merkkiliikkeessä. Ääni katoaa lähes olemattomiin 2000rpm:n kohdalla. Käynti on vanhalla dieselillä kylmänä. Ei uskalla pyörittää paljoa... Vaikuttaako tuo asentotunnistin tuohon niin paljoa? Näissä ei foorumeiden mukaan noita tunnistimia ole juuri koskaan hajonnut. Pitänee siitä aloittaa...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 -06 2.0 TFSI moottori raklattaa lämpimänä tyhjäkäynnillä
Collapse
X
-
Ei se tunnistin sitä ääntä aiheuta. Jos sinne on vaihdettu halpisketju, on se voinut jo venyä ta kiristin kulunu. VCDS:llä voi toki kattoo, paljonko on aste eroa nokkien välillä. Paljonko ajettu? Voi olla nokan päässä oleva ajoitussäädinkin mennyt uriile ja vuotaa paineet tai tiivisterenkaat poikki. Mutta lähtisin vaihtamalla esim Inan ketjun ja kiristime. Ja tietenkin bensapumpun kuppi uusiksi, maksaa pari kolme kymppiä. Ja mulla aiheutti alipainepumppu melkoista naputusta ja ääntä. Nuo kun vaihtaa, niin pitäi hiljetä. Toki voi olla myös keinuvipu hajonnu.
-
Autolla on nyt ajettu 213tkm. Siihen on vaihdettu jo 2kertaa Laakkosella nokkien välinen ketju+ kiristin. Onko noissa oikeesti noin huonolaatuinen paketti että alle 30tkm kestää ajaa? Viime vaihdon jälkeen ajettu 27tkm--- ajossa vielä vanhemmalla miehellä, joka ajaa sillä erittäin rauhallisesti. Myös öljypumppu yms. ja kaikki auton tyyppivikoihin liittyvät ongelmat on korjattu lähivuosina. Ja auto on koko olemassaolo ajan huollettu lyhyellä 15tkm:n huoltovälillä. Pitää ensiksi saada katsottua nuo VCDS:llä.... Auto pyörii normaalisti kylmänä sen aikaa kunnes automaattiryyppy putoaa pois--- jolloin raklatus alkaa--- sitten kun nostat kierrokset n.1700rpm:n niin kone pyörii nätisti ja normaalisti... Voisiko tämä kuitenkin viitata johonkin öljynpaineasiaan...?
Comment
Comment