Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ei kellään löydy tallista rosterista mutteria lambdaa varten? m18 1.5?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei kellään löydy tallista rosterista mutteria lambdaa varten? m18 1.5?

    Kauhee hinku päästä twinin molempien pyttyjen bensaseoksia säätään kun tää kevät on jo näin pitkällä. Toisen jo hitsasin mutta kun koko putki pitää irrottaa hitsausta varten niin ei viitsi alottaa yhden säätämisellä.

    Ostin jo motonetistä tommosen 18m 1.5 napamutterin mutta onneksi testasin lambdalla eikä kierteet sopineet? Eli joko se lambda ei ole 18m 1.5 tai motonetin mutteri ei ole mitä pitäis.

  • #2
    Täältä tilaus vetämään:


    http://hestec.fi/verkkokauppa/index....dex&cPath=2_38

    Comment


      #3
      Dänks. Noilla oli aikas sopivat hinnatkin mut kun toi jäärata peruuntui niin pitäs päästä jo viikonloppuna sääteleen.

      Pro-mo:lta löytyis kans mut jyrki saa ne vasta maanantaiksi. Onko pääkaupunki seudulla muita firmoja joista vois kysellä. Autoracingilla ei katalokissa ole. Joskus kesällä näin vantaan motonetissä mutta espoosta ei löydy?

      Comment


      • #4
        VPV-motorracingilta saa myös, mutta kyllä noita muttereita saa vaikka Hytarilta tms yleiskaupoista. Rosterisena saattaa tietty vähän vaikeuttaa.

        Comment


          #5
          ei ole ihan perusmitta toi M18 1.5 kierteellä tai näin ainakin googletus kertoo.

          Comment


          • #6
            Tavan pulttikaupasta löytyy noita muttereita. Yhdestä saa jo sitten kaksi, kun laittaa puoliksi.

            Comment


              #7
              Tavan pulttikaupat käyty läpi ja ei oota myytiin. sinkittynä ois ollut mutta ei huvita laittaa kakkoslaatua. Olen kuulemma ensimmäinen joka rosterisena/hapokkaana kyselee? WTF?

              Menee sitten ensviikkoon.

              Comment


              • #8
                Niin unohti mainita, että tavallisia kyllä ostin itsekkin. Luulin ettei tuo rosteri ollut pakollista.

                Comment


                  #9
                  Mites ton putken seoksen parhaiten varmisti? magneettisuus vähäisempi rosterissa ja oliko ne rälläkkä kipinät valkosia? Ongelmana voi olla sinkityn puikottaminen rosteriputkeen, mutta ainakin rosterimutterin sain putkeen kiinni ilman suurempia ongelmia rosteripuikolla.

                  ja juu, ei ole kaunista, mutta pitäähän sitä harrastaa TSI:tä aina kun mahdollista. Millähän puikolla tollanen sinkitty sitten hitsattais ja onko järkevää laittaa rosteriputkeen?

                  Comment


                  • #10
                    Vaikea tuota materiaalia on varmistaa kotikonstein. Jos magneetti ei siihen tartu, niin silloin se on lähes 100% austeniittista ruostumatonta, mutta rostereita on paljon sellaisia joihin magneetti tarttuu eli megneettitesti ei toimi jos magneetti putkeen tarttuu.

                    Vaikeaa myöskin päätelmien teko rälläköinnin kipinäsateen väristä.

                    Hitsaa se mutteri varmuuden välttämiseksi siten, kuin putki olisi rosteria. Vaikka se olisikin muuta terästä, niin pitäisi tarttua kuitenkin riittävän hyvin.

                    Jos mutterissa sinkkiä, niin se kanttaa luonnollisesti hioa pois hitsattavasta kohdasta.

                    Comment


                      #11
                      Pitäis varmaan laittaa jäitä pöksyyn. Ei tässä pitempiä testejä pääse kuitenkaan ajamaan kuukauteen joten turha hosua. Pitkästä aikaa sai vaan motivaation päälle tallihommiin ja yllättäen uhriksi antautui pärrä. Koitan saada kulutuksen kohdalleen säätämällä nollakaasut ja tasakaasut matka-ajossa laihalle ja muutenkin hakemalla järkevät seossuhteet kartalle kaikilla kaasun asennoilla. Jos keskelle saa lisää vääntöö niin plussaa.

                      Audiin pitää laittaa valonpesurit ym ennen katsastusta, mutta ei nappais yhtään sen laitto? Siihenkin pitäis laittaa laajakaista toiseenkin pankkiin kun tähän asti ollut vain kuskin puolella.

                      Just tuli mieleen miks ei autojen laitto kiinnosta. On niin ahdas talli että se ei ole mukavaa. Pärrää kun laittaa niin tilaa on jokapuolella jolloin on paljon rennompi mieli (vai johtuuko se siitä että prätkää laittaessa ylettyy asennuskaljoihin)

                      Comment


                      • #12
                        Noista valonpesureista sen verran, että mulla on mennyt tähän mennessä katsastukset feikeillä läpi. Eli puskurissa on pesimien kuoret mutta ne on vaan liimattu puskuriin. Pesurit on pois. Parissa eri konttorissa mennyt.

                        Tuli vaan puskuri rei-illä varustettuna ja kuoret mukana, joten tuli laitettua ne myös.

                        Comment


                          #13
                          kyllä mulla on niiden toiminta tarkastettu. Soitin tänään Harisille ja niillä on hyllyt täynnä noita rosterisia joten tilasin sieltä niin tulee kotiin saakka.

                          Comment


                          • #14
                            Vaihda sit katsiasemaa :)

                            Comment


                            • #15
                              Tänään keksin mistä noita saa, löytyy varmasti vaikka mistä hydrauliikka tai putkiliikkeestä. Monesti olen joutunut kiireessä ostamaan mustana kun en ole tajunnut että samalta tiskiltä (Hytarilta) saa myös näitä kun osaa kysyä oikein.

                              Eli 12 millin putkelle tarkoitettu helmiliitoksen mutteri on 18x1.5 mm kierteellä. Saa rosterisena.

                              Sitä pitää vähän avata toisesta päästä että saa lambdan pään siitä läpi, mutta ei ole iso homma.

                              Comment


                              • #16
                                Mä käytin noita kans. Sorvailin molemmat päät vaan tasaiseks.

                                Comment

                                Working...
                                X