Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3-litraisen öljyvuoto (A6q ASN 6-man -01)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3-litraisen öljyvuoto (A6q ASN 6-man -01)

    Normaali 150tkm:n öljynvaihto muuttui eilen painajaiseksi kun huomattiin moottorin etupään ja laturin olevan märkänä öljystä.En mä mitään ole huomannut, kun ylhäältä katsoen kaikki on OK ja parkkipaikatkin aina märkiä. Öljyä pitää välillä vähän lisäillä mutta niinhän näissä aina, pari litraa /10 tkm.
    Nokkahihnan vaihto tehtiin n. 20 tkm sitten Audi-liikkeessä kalliiseen hintaan eikä silloin ollut kuulemma mitään huomautettavaa vuotojen suhteen. Siellä auto nyt on tutkittavana, ensi arvio vuodon syystä on kampiakselin stefa. Jakohihna menee taas uusiksi, se on öljyn kastelema.
    Viikon päästä piti mennä lomalle Lappiin tuolla autolla... se siitä sitten.
    Pitänee valjastaa vanha kunnon 200:nen palvelukseen.

    Kellään mitään kommenttia?

  • #2
    Eihän tuo vielä ole painajainen. Se olisi sitä sitten jos tuota vuotoa ei olisi huomattu ajoissa, ja hihna olisi ollut niin öljyssä että olisi hypännyt yli ja männät olisi lyöneet venttiileihin.

    Audit vaan tahtoo vuotaa tuota öljyä sieltä sun täältä, harvemmin vaan kampiakselin stefalta. :(

    Comment


    • #3
      No niin selventävä soitto tuli korjaamolta. Huohotin on täynnä mömmöä, joka jäätyessään on pullauttanut nokka-aselien stefat ulos ja myös kampuran stefasta on vuotanut.
      Hitto pätkäajoa ei oo juuri koskaan ollenkaan ja öljynä suositellut Mobil longlifet tiheällä
      10 tkm vaihtovälillä. Arvelin että pysyy ainakin tää pirssi kunnossa... Shit.

      Comment


      • #4
        Moikka

        Perjantaina jäi A4 3.0 V6 2002 auto varikolle ylllä kuvatun vian takia. Mitä kaikkea vaihdettiin ja paljonko maksoi? Hauskaa, että allekirjoittaneen auto oli myös 150tkm huollossa*?

        Comment


        • #5
          No just... onnea vaan. Mulla on saksankielinen tuloste vaihdetuista osista. Mä katon sen huomenna ja kirjailen tähän. Tonni siihen aika tarkkaan meni. Korjaus kesti kaksi päivää eli pohjoiseen päästiin kyllä lähtemään ihan suunnitellusti.

          Comment


          • #6
            Oli jokin nokka-akselin lähellä oleva työstöreijän tulppa joka oli pullahtanut paikaltaan. Uudet osat pari euroa kappale, mutta lisäksi vaihdettiin tietenkin jakohihnat (ei rullia tai vasi pumppua). Töineen, ei merkkikorjaamolla, noin 450 eur (siis töiden osuus tosta reilut 300...). Mutta halvempi kuin koneremontti.

            Comment

            Working...