Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 2004, 4.2 V8 BFM - P0346 ja P0341 jako pielessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 2004, 4.2 V8 BFM - P0346 ja P0341 jako pielessä?

    Camshaft position sensor implausible signal...

    Tuommonen "projekti" A8 missä ko. koodit kun painaa vähän enemmän kaasua, autoon vaihdettu vuosi sitten jakopäänremmi, mutta olisiko kumminkin jako hampaalla pielessä ja siitä koodit.
    Puuttuu myös alavääntö tuosta, niin jo siitä voisi vetää johtopäätöksiä...

    Tuleeko muuta kenelläkään mieleen? Kiitos!
    Viimeksi muokannut Killeri; 17.10.2023, 07:34. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos!

    #2
    Kyllä se ihan realistinen mahdollisuus on. Taidan kuulostaa vähän rikkinäiseltä levyltä mutta kymmeniä, jos ei satoja, kertoja tuollaisen V-koneen hihnajakopään tehneenä oon sitä mieltä että jos ongelmat alkaa jakopään tekemisen yhteydessä (vikakoodeja, tärinää, voimaa puuttuu jne) niin yleensä jäljet johtaa sylttytehtaalle.

    Se on verraten helppo aika pienellä purkamisella kokeilla meneekö ajoitustyökalut paikalleen, sillä tietää jo varmasti onko jako kohdallaan vai ei. Jonkinlaista osviittaa antaa myös VCDS:llä mittakenttien lukemat koneen käydessä.

    Comment


    • #3
      Moro! Kiitos, juu, eipä ole termostaattiakaan kuitin mukaan vaihdettu, eli kertonee jo jotain tekijästä. Tuskin on ollut ajoitusrautaa ja muita työkaluja käytössä. Pitää purkaa koteloo sen verran ja katsoa josko näkisi miltä se näyttää, muta 99% varma olen, että pielessä on.

      Tuo pitää lämpöisenä, hetken seisseenä myös perus"ketju äänen" kun lyö käyntiin, ketjun kiristimet vaihdettu (tosin sama paja,niin tiedä siitä) mutta voisiko ne "oil check valvet" olla enemmin syynä kun lämpösenä rasahtaa.
      Minkähänlainen homma ne tuohon BFM koneenseen on uusia...


      Kiitos!

      Comment


      • #4
        Moro! olihan se ajotus viturallaan, käänsin koneen TDC:hen ja rauta väliin niin tältä se näytti:

        Kulku puoli nyt suht ok, mutta edelleen puskee noita koodeja, onkohan ketjukin hampaalla pielessä kun tämäkään ei ole onnistunut...

        Auto pitää kylmänä myös tosiaan sen ketjun rallatus äänen, vaikka kaikki pitäisi olla vuoden vanhaa siellä ketjupuolella myös.


        Click image for larger version

Name:	pielessa.jpg
Views:	391
Size:	107,8 Kt
ID:	1963166

        Comment


        • #5
          No tämä firman X tekemä jakopään remontti saga jatkuu: Venakopat irti ja niinhän siinä oli asentajalla käynyt, että lenkkimäärä ketjuissa väärin, eli mennyt vasen/oikea puoli sekaisin(toisessa 16 lenkkiä,toisessa 15) . No pistettiin taas nippuun ja nyt hävisi koodit P0346 ja P0341 ja auto vääntää ihan erilailla, kohtuu normaali nyt. TOSIN tulee koodit P1347 ja P1340 tilalle ja MIL valo... mahdollinen selitys?: EIPÄ tullut katsottua niitä ketjunkiristäjiä/säätimiä sen tarkemmin, että ettei ois prkl nekin nyt sitten ristissä bankkien kesken, meinaan näyttää äkkiseltään pystyvän asentaan nekin väärin päin. Anyway, tässä on hieno esimerkki, että miten 4.2 V8:sin jakopään remontin voi kusta oikein kunnolla... mikä on heillä onnistunut: no mitään ei ole vielä hajonnut ehkä? :)


          Ketjuremontin 40v 4.2 koneeseen tehneille kysymys: onko teillä mennyt imunokan ajotusmerkit laakista prikulleen kohdalleen kun nuo kiritsimet on vaihdettu, eli näyttääkö
          lopputulosta oikeasti tältä:

          Click image for larger version

Name:	nokka.png
Views:	287
Size:	19,5 Kt
ID:	1967587

          Comment


            #6
            Joko katsoit VCDS:llä mitä kanavat 90-93 näyttävät?

            Comment


              #7
              Ne ketjuthan tosiaan ajoitetaan eri tavalla bank 1 ja bank 2. Tuo yksi kuva ei päde molemmille puolille. Se ei oo oikeasti ihan yksinkertainen homma tehdä, en muista koska viimeksi olen itse sitä tehnyt mutta aina siinä saa raapia päätä ja lukea ohjeet uudestaan. Vaatii vähän keskittymistä että menee oikein.

              Tuohon edellisen viestin kuvaan jossa nokkien rauta ei osu kunnolla, onko tuossa kuvan tilanteessa lukittu lohkon kyljestä tapilla kampiakseli vai onko tdc todettu dampperin ja hihnan muovisuojan merkeistä? Niissä on keskenään helpostikin nimittäin tuon verran heittoa ja se muovisuojan merkki ei ole mun kokemuksella mitenkään riittävän tarkka.

              Comment


              • #8
                Moi, juu,pitääpäs nyt seuraavalla kerralla käyttää ajoitukessa sitä tappia, niinkuin kuuluukin :)

                Katselin äsken 5-8 sylintereiden ketjunkiristäjää/säätäjää (vasen puoli siis, auton takaa katsottuna) ja sieltä erottuu siitä numero "088" (oisko autodocin Ridex)
                Viitannee OEM numeroon: 077109088P joka on 1-4 pyttyjen puoli, eli kyllä ne ristissä on 99% varmuudella. Prkl...

                tässä vielä lukemat kanavilta 90-93: outoa miksi 093:sen arvot tyhjänä...taitavat olla adaptatioo arvoja ja kun tuo säätö systeemi on vikatilassa, niin ei ole arvojakaan.

                Click image for larger version  Name:	arvot1.png Views:	0 Size:	35,2 Kt ID:	1967605
                Click image for larger version  Name:	arvo2.png Views:	0 Size:	15,2 Kt ID:	1967606
                Viimeksi muokannut ippes; 3.3.2024, 16:21.

                Comment


                  #9
                  Liikaa pielessä niin ei 093.3 ja .4 näytä mitään.

                  Comment


                    #10
                    Mitäköhän eroa noissa säätimissä mahtoi olla oikean ja vasemman välillä?

                    Comment


                      #11
                      Toinen liikkuu alaspäin, toinen ylöspäin.

                      Comment


                      • #12
                        yees, Ross-Techin sivuilta löytyi, että jos se nokkiensäätö adaptaatio ei mene läpi, niin on tosiaan tyhjänä nuo 3. ja 4. kenttä 093:ssa.
                        Ihme kun ole hajonnut koko paska ja venat solmussa, kun nuo tosiaan toimii juuri toisin päin, varmaan pitkälti tuon vikatilan takia ehjä ;)

                        Käännän nuo ketjunsäätimet toisin päin niin katsotaan josko sitten toimisi... harmittaa kun ei tullut kyseenalaistettua näitä ketjunsäätimiä, kun kaikki muukin näytti
                        siltä, että on asentajalla mennyt vasen ja oikea sekaisin (katsottu siis auton edestä asiaa, eikä takaa)... nooh, tehdään remppa toiseen kertaa, menee jo nopeammin...

                        Comment


                        • #13
                          Ketjun kiristäjät käännetty oikein päin ja nyt toimii 100%. ;)

                          Comment


                            #14
                            Ei ole ensimmäinen, eikä viimeinen bensaV8:n jakopääremppa joka on mennyt jossain pajalla vähän pieleen, mutta tosi hyvä kuulla että virhe löytyi ja asiat on taas kunnossa.Näin moni muu on täällä sanonut että jos haluaa että näiden vanhojen romujen kanssa asiat menee oikein, pitää tehdä itse.

                            Comment

                            Working...
                            X