Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lastutus ja tehdastakuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ja tosiaan ECU;n vaihto vaatii ajoneston sopeutuksen, joka taas onnistuu vain marmorilla jne jne. ellei ole sellaista boksia, jos ajonesto poistettu, kuten esim. B6 kopassa voi tehdä. Ihan uusissa ei taida sekään olla ihan helppoa/ uusi boksi maksaa monta euroa.
    Jotain tälläistä arvelinkin. Pitääkö muuten tuo sopeutus tehdä joka kerta, kun boksin vaihtaa vai riittääkö yksi sopeutus uudelle boksille? Jos siis meillä olisi auton mukana tullut vakioboksi ja sen lisäksi viriboksi, joka sopeutetaan autoon. Voinko tuon jälkeen vaihtaa viriboksin vakioboksiin plug and play tyylisesti ja toisinpäin ilman sen kummempia toimenpiteitä.

    Uusi boksi toki niin kallis, ettei taida kannattaa, ihan uteliaisuudesta vaan kyselen.

    Comment


      #32
      Aina boksin vaihtuessa joutuu immon sopeuttamaan. Immo ei muista kuin sen yhden boksin kerrallaan.

      Comment


      • #33
        ECM Tuning koodi muuten sitten estää myös uusissa autoissa mm. vikadiagnostiikkaa. Vikakoodit saavat luettua ja nollattua, mutta esim. moottorin ja vaihteiston ohjatussa vianetsinnässä voi tulla stoppi. Tästä voi myös seurata se, että moottoriin liittymättämiäkään päivityksiä ei välttämättä ajeta autoon.

        Saattaa taas piggy back tyyliset ratkaisut yleistyä.

        Comment


        • #34
          Itselläni oli auto missä oli abt viritys moottori elektronikassa ja automaattivaihteistossa mutta esimerkiksi
          abt ehdoissa oli mainita että automaatti öljyt pitää vaihtaa 30 000 km välein. Eli kannattaa saada
          takuuehdot kirjallisena viritys sarjan valmistajalta joka koske juuri siitä auto mihin se asennetaan.
          siten sinun on osoitettava että olet noudattanut niitä. Kun joku osa vaikkapa vaihteistossa siten rikkoutuu tai ilmenee että sinä on valmistus virhe /suunnittelu virhe niin voit ruveta tappelemaan kukka korvaa mitä.


          Tuollaista tiedot pääse tavallinen ihminen katsomaan veikkaan että auto tehdas pääse 1 tason syvemmälle
          ja osan valmistaja vielä 1 tason syvemmälle tärkeissä moduuleissa.
          Tietysti tämä alla näytetty ei kero kun että flasch muistin on jotakin työnnetty mutta mitä.
          Mutta jos siellä moottorin kohdalla lukee 3 tai enemmän niin silloin voi alkaa miettimään.

          Address 15: Airbags
          Control Module Part Number: 4F0 910 655 E
          Component and/or Version: 42 AIRBAG AUDI8RH30 0280
          Software Coding: 0013362
          Work Shop Code: WSC 02325


          Flash Status
          Programming Attempts: 0
          Successful Attempts: 0
          Programming Status: 00000000
          Required Conditions: 00000000
          Flash Tool Code: 00000 000 00000
          Flash Date: --.--.--

          Comment


          • #35
            Eka "Audi-komennus" päällä, A4 2.0TFSI, 132kW, -08 S-line, 108tkm mittarissa. Pahoittelen jo etukäteen tietämättömyyttäni monenkin Audi-käsitteen suhteen:
            Onko eroja 132kW/155kW koneissa, kun ei ole palstoilla silmään sattunut? Ovatko tehneet näitä tehonlisäyksiä merkkiliikkeissä?
            Itseasiassa minulle jo tässä iässä riittäisi maltillisempikin tehojennosto, esim. 132kW-->155...160kW ja väännön osalta 320Nm -->350Nm...370Nm.
            Koko autoa en mielelläni tämän takia vaihtaisi, on sen verran mieleen nykyinen.
            Ja joku, taisi olla "pulla", joka kertoi löytyvän pajoja, jotka antavat virisoftalle esim. takuun koskien voimansiirtoa? Mistähän sellaista pajaa voisi etsiä, esim. Tampereen suunnalta?

            Comment


            • #36
              En tiä onko enään järkevää alkaa ettiin softaa joka takuun vielä antaa.
              Autosi alkaa olemaan jo 6 vuotta vanha ja ajettu yli 100tkm.
              Tehoa voidaan APR:llä rajata esim ottamalla 95 oktaanisen softan.
              Paras tehon rajoittaja on kuitenkin siinä kaasupolkimen päällä oleva oma jalka.

              Comment


                #37
                Sanottakooon, että ei tuolle takuulle ole tarvetta ollut voimasta johtuvaan hajoamiseen koskaan. Ohjelmat on tehty niin, että ehjä vakio voimansiirto kestää tehonkasvun ongelmitta.
                Mene vain Softatechille ja ota normaaliohjelma, tulee vanhasta kuin uusi. :)

                Merkkiliikkeestä ei tehoa saa lisää.

                Comment


                • #38
                  ja yleensä jos jotain hajoaa niin se
                  a) olis hajonnut joka tapauksessa
                  b) lisäteho on toteutettu tyhmästi
                  c) lisätehoa on yksinkertaisesti liikaa jollekin komponentille, kuten Japen muistaakseni 590hp RS4:stä joka tais radalla paukahtaa aika komeasti? (kutsutaan myös harrastamiseksi)
                  d) käyttäjä on vakavasti edesauttanut vaurion syntyä jollain tapaa.

                  Osaavan tekijä tekemä kohtuullisen lisätehon tuova softa kunnossa olevaan autoon jossa on varmuuskerrointa kytkimessä yms palikoissa ja käyttäjä vähän miettii mitä tekee, ei vaikuta oikeastaan mihinkään. tai no voi se koneen elinikää vähentää 500tkm->400tkm. :)
                  Viimeksi muokannut kontio; 28.10.2013, 08:27. Perustelu: lisäys

                  Comment


                  • #39
                    Ok, kiitos, jäi minulta vähän heikosti argumentoimatta se mitä haen, eli alemmille kierroksille lisää vääntöä, ymmärrän kyllä että polleja tullee vähän kuin "automaattisesti" myös lisää, optimoinnin ollessa kyseessä.
                    Ja kyllä, lopultahan auton vauhtia ja montas muuta toimintoa säätelee se kuuluisa kaasujalan painallus.

                    "..vuan mänj´ nuapurin aati kovvoo.."

                    Comment


                      #40
                      Kyllä hyvällä ohjelmalla tulee myös alas lisää vääntöä, ihan huomattavasti.
                      Linkistä näet, miltä vääntökäyrä näyttää vakiona mitattuna ja APR-ohjelmoituna, varmasti kaikilla isoilla näyttää kohtuu samalle:
                      http://www.goapr.com/products/ecu_up...sivl_long.html

                      Comment


                      • #41
                        Kyllä ton 2.0 TFSI:n luonne kovasti muuttuu lastulla. Ihan on eri auto. Ei siitä "nopeaa" tule, mutta käytettävyyttä ja vääntöä alakertaan sitäkin enemmän. APR:n tekele on ainakin hyvin sivistynyt.

                        Comment


                        • #42
                          Joo, kiitos, muuten onko jollakin kokemusta siitä "kuuluisasta" muutoskatsastuksesta? Jos on, kuinka se kävisi helpoiten päinsä jos tarvitaan? No nyt näette/luette etten alaa kovin hyvin tunne.
                          Yleensäkin, tarvitaanko sitä jos pelkkää softaa uudelleenkirjoitetaan vaikka käppyrät nouseekin mukavasti, vai lähteekö muutoskatsastusajatus siitä lähtökohdasta, että tehdään myös selviä mekaaniisia muutoksia konepellin alla softamuutoksen lisäksi?
                          Haistaako katsastusmies palaneen käryä muutenkin kuin savuavien renkaiden perusteella?

                          Comment


                            #43
                            Ohjelmoinnin jälkeen auto on muutoskatsastettava lakikirjan mukaan. Käytännössä ohjelmointia ei huomata vuosikatsastuksessa. Markkinoilla ei tällä hetkellä taida olla yhtään sellaista ohjelmaa VAG tuotteisiin, joka menisi muutoskatsastuksesta läpi, tyyppihyväksynnät puuttuu.

                            Comment


                            • #44
                              Ei haista, eihän se sillä mitään kaasupohjassa vetoja ajele, siinäkin vaatii vähän harrastuneisuutta että erottaa vakion ja piristetyn turbovolkkarin toisistaan.

                              eli unohda koko muutoskatsastusstressi, täällä foorumilla on satoja softattuja vehkeitä eikä kellään ole ikinä ollut ongelmaa, jos on ongelma niin se on elefantin kokoisen turbon tai puuttuvan katalysaattorin takia.

                              Comment


                              • #45
                                Joo, oli taas hyvää tietoa asiasta. Enpä vaan tullut ajatelleeksikaan että virisoftista puuttuisi tyyppihyväksynnät, no penkki kutsuu mut mietin viel joko talvea vasten vai keväällä.

                                Comment


                                • #46
                                  Eikö MTM:llä tai ABT:lla ole softilleen tuv todistukset? Ainakin ollut joskus.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ymmärtääkseni TÜV ei ole sama kuin EU-tason tyyppihyväksyntä. Se on Saksan paikallinen tyyppihyväksyntä.

                                    Ja samaa mieltä, että perus lastuvirittämisen pohdinnassa tuo muutoskatsastus on mitätön tekijä, eli teoriassa tarpeen, käytännössä kukaan ei tuota tee.

                                    Comment


                                      #48
                                      TÜV todistus ei tosiaan kelpaa meidän insseille. Vaikka joskus vahingossa on silläkin saatu muutostettua tehot otteelle.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Taitaa kelvata tuontiautoissa toi TUV. Eli itselläni on se käsitys, että jos kerran auto on hyväksytty liikenteeseen jossain EU maassa ja siellä katsastettu niin sen pitäisi kelvata täälläkin. Ainakin noita ABT ja MTM pelejä on tuotu maahan ilman ongelmia.
                                        Viimeksi muokannut tumu; 31.10.2013, 10:05.

                                        Comment


                                          #50
                                          Menisikin noin, vaan ei mene. Kun meidän kansalliset määräykset ajaa ohi.
                                          Esimerkkinä vaikka Ruotissa muutoskatsastettu auto, jossa tehoa on kolminkertaisesti vakioon nähden. Tehot otteessa mutta Suomessa ei mene läpi, kun on tehoa liikaa.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Jere on oikeassa. Minkään tehtaan erikkoismallit (mtm, abt, apr yms..) ei mene läpi Suomessa jos ne muutokset liittyy moottoriiin.
                                            Mutta siitä huolimatta, oman harkinnan mukaan voisin suositella APR:n tuotteita.
                                            Viimeksi muokannut Zikke; 2.11.2013, 00:45.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Tervehdys kaikille.
                                              Neuvoja olisi tarve viisaammilta saada. Olen melko tuore täällä foorumeilla. Mukana nyt kuukauden pari ja ensimmäinen Audi "melkein" alla. Tarina menee siis näin:

                                              Ostin maaliskuun lopussa Audi A7:n vm. 2011 jossa on ABT:n paketti joka vaikuttaa mm. tehoon ja vääntöön; 220 kw-->309 kw ja vääntö 440 nm -->520 nm. Olin erästä tällaista auto käynyt suomalaisessa autoliikkeessä testaamassa ja tuntui hyvältä.

                                              Auto tuli huhtikuun alussa Suomen Tuontipalvelun tuomana ja he veivät sen rekisteröintikatsastukseen. Muuten asia oli ok mutta tehoa oli autoon lisätty kuukausi sen ensirekisteröinnin jälkeen siten että tehopainosuhde 7 kg / kw alittui (Tässä tapauksessa se oli hieman yli 6 kg / kw). Mies jolta auton ostin oli ystävällisesti huollattanut ja katsastuttanut auton vielä Saksan päässä edellisenä päivänä kun se lastattiin Suomeen.
                                              Tuossa yhteydessä (25.3.2014) saksalaiseen rekisteriotteeseen oli muutettu tehoksi 309 kw kun se aiemmin oli 220 kw kuten tehdasvarusteisessa autossa.
                                              Luulin että koska mukana oli TUVin paperit ja ABT:n paperit niin asiassa on vain joku sekaannus ja se selviää kun käyn näyttämässä alkuperäiset paperit. Eipä vaan selvinnyt.

                                              Asia on Trafin ruuhkissa edelleenkin. Eilen asiaa oli käsitelty Trafissa ja vastaus oli että Audi S7 käy verrokkiautoksi koska se on samantehoinen ja tyyppihyväksytty samalla todistuksella. Edellytyksenä on että alusta, voimansiirto, vaihteisto, jousitus ja jarrut vastaavat S7:ssa olevia.

                                              Nyt ne neuvon paikat:

                                              1) Onko kellään tietoa miten paljon A7 ja S7 eroavat noissa suhteissa ja miten asiasta saisi jonkin dokumentin? ABT:n mukana autoon on tullut myös säädettävä ilmajousitus.

                                              2) Kuinka hankalaa on palauttaa tehot normaalitasolle? Ymmärtääkseni ABT:lla on moottoriin vaihdettu muutakin kuin lastu. Ilmeisesti kansi on vaihdettu myös ja jotain tekniikkaa joka autoa kylmästä käynnistettäessä antaa täydet tehot vasta kun moottori on riittävästi lämmennyt.

                                              3) Onko jotain muita ideoita miten saada auto kilpiin Suomessa?
                                              Viimeksi muokannut marair; 17.7.2014, 11:25.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Osaisikohan König auttaa aiheessa, kun on ABTin edustaja Suomessa? Tai sitten suoraan yhteys ABTiin. Saahan ton paketin varmasti poistettua, auto vakiona kilpiin ja sitten paketti takasin

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Mulla on ABT:n softa ja rekisteriotteessa 195kw tossa A6 4f BMK moottorilla,en kyllä tiiä miten on onnistunut.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja ari Näytä viesti
                                                    Mulla on ABT:n softa ja rekisteriotteessa 195kw tossa A6 4f BMK moottorilla,en kyllä tiiä miten on onnistunut.
                                                    Jos auton paino kiloina jaettuna 195 kw:lla on 7 tai yli niin ei sen pitäisi olla ongelma.Voihan olla että jos on siinä kiikunkaakun niin eivät ole viitsineet asiaa nostaa esille. Minullekin sanoivat että "jos olisi edes lähellä 7:ää mutta kun on niin paljon alle". No mikä on paljon? Ja onhan tuo kyseinen säädöskin mihin tämä rumba perustuu 24 vuoden takaista. Tekniikka on hieman muuttunut noista ajoista.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tämä avautuminen ei auta asiaa, mutta onhan tuo pilkunviilaus taas niin perseestä ettei mitään rajaa. Tehtaalta tulee vastaavantehoisia autoja ilman ongelmaa tehopainosuhteesta, mutta jos itse vähän tuunaa niin hyi hyi kun on vaarallista ja vaikeaa. Joskus toivon että kaikki suomen virkamiehet laitettaisiin jonnekin etelän maihin katsomaan miten homma siellä toimii ilman ihan hitonmoisia säädöksiä ja rajoituksia. Prkl.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X