Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Neste lorisee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Neste lorisee

    Eli auto seisoi pari viikkoa lentokentällä, kun oltiin ulkomailla.
    Ajettiin sieltä kotiin n. 100km ja kotipihassa auton sammutettuani kuulin sen.. nesteen lorinaa, jostain apukuskin puolelta.

    Ääni on siis samanlainen, kuin muovipulloon liruttaisi vettä, tai jos veden seassa on ilmaa. Riittävän epäselvästi selitetty?

    Ja tänään alkoi tuo lorina kuulua ajaessakin ja jatkuu pari minuuttia auton sammuttamisen jälkeen. Auton alle ei missään vaiheessa ilmesty lätäkköä ja kaikki konehuoneessakin vaikuttaisi normaalilta.

    Mikäs voisi olla vialla?
    Missä kohdassa pitää nestepinnan olla säiliössä, kun normaali lämmin (90-astetta) kone?

    Auto siis A4 1,8T vm. 96 ja Eberi asennettuna, jos merkitystä

  • #2
    Missä kohdassa pitää nestepinnan olla säiliössä, kun normaali lämmin (90-astetta) kone?
    Max ja min merkin välissä, kuten kylmänäkin.

    Tuleeko normaalisti lämmintä hyttiin?
    Ei puhaltele kylmää lämmitysjärjestelmästä kun kiihdyttää rivakammin?

    Comment


      #3
      Voisikohan olla kyse samasta äänestä kuin jossain näistä?
      http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=32311
      http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=40717
      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=31776
      http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=58918
      Viimeksi muokannut jasso; 5.2.2008, 22:27.

      Comment


      • #4
        Kyllä auto ihan normaalisti lämmintä puhaltelee. Täytyy tänään töiden jälkeen lisätä nestettä, kun näytti olevan sentin alle min-merkin! Voisiko tuo olla jotenkin syynä tuohon lorinaan?

        Comment


        • #5
          Ei, kyllä se ennemmin on nuo jasson linkittämät.

          Minä taasen maalailin kauhuskenaarioita.

          Lisää nestettä ja seuraile laskeeko säiliön pinta.

          Comment


            #6
            En lukenut noita jasson linkkejä, joten heitän vaan oman kokemuksen:
            Porukoitten xantiassa lorisi aina käynnistyksen yhteydessä neste lämppärin putkissa kojelaudan takana. Syykin selvisi nopeasti, kun kannentiiviste antautui. Oli myös mennyt kierteet lohkosta. Lorina loppui rempan jälkeen.

            Comment


            • #7
              Tuolla asialla minä just peloittelin.

              Mutta kannattanee nyt seurailla ennen kuin vetelee turhan hätäisiä johtopäätöksiä.

              Comment


              • #8
                Kuulostaa vaan hullulta et kahden viikon seisomisen jälkeen alkais kansipahvi antautua.
                Kun ei minkäänlaista vikaa ollut ennen lentokentälle ajoa ja sielläkin auto kävi hetken tyhjäkäyntiä ennen sammuttamista.

                Comment


                  #9
                  Seisoiko ulkona vai sisällä? Voihan kaksi viikkoa sateessa kerryttää vettä vääriin paikkoihin, joka ei ihan heti kuivaa kun ilmat jatkuvat kosteina.

                  Comment


                  • #10
                    Ulkona seisoi, mutta parkkihallissa katon alla.
                    Nyt muija juuri äsken soitti et öljyn lämmöt ei nouse, kun vähän yli 60-asteen.
                    Eikai vaan oo päässy nestettä öljyn sekaan?
                    Ja muija sano myös, että jonain päivänä oli jotain kovaa meteliä kuulunut
                    apukuskin puolelta tuohon lorinaan liittyen, mutta kuitenkin enemmän
                    konehuoneen puolelta, kuin auton alta.

                    Mikä tota vehjettä oikein vaivaa?

                    Comment


                    • #11
                      Noh, eikös nyt ole melko viileää ilmaa että ei ne öljyn lämmöt kovin herkästi nousekaan.

                      Comment


                        #12
                        Öljynlämpömittari 1,8T:ssä? Olihan nyt kyse todella öljyn lämmöistä, eikä normaalista moottorin nesteiden lämpömittarista?

                        Comment


                        • #13
                          Voihan siinä olla, jos on mittaristo lisämittareilla.

                          Edit: Niinkö tommonen, toisella puolella sitten lämpömittarit (vesi ja öljy).
                          http://picasaweb.google.com/aki.rant...78891519167986

                          Comment


                            #14
                            AAH lorisee eikä lämpeä aina nopeasti + öljykorkki kermainen

                            Alkaa pikkuhiljaa tuo aah olla aika plääh kaikkien ongelmiensa kanssa.Eli kierroksia nostaessa lorisee kojelaudan takaa ja aina ei lämpiä nopeasti kone vaan jää laahaamaan kylmän puolelle.

                            Pientä painetta kehittää paisariin, ja lämpöä ei anna hyttiin aina kunnolla, mutkitellessa ja nyppylöissä ehkä huonommin, mutta ajossa kuitenkin antaa lämpöä. Välillä antaa kunnon lämpöaallon, välillä huonommin ja paikallaan seisottaessa ei juuri anna lämpöä vaikka täysillä lämmöt. Öljykorkkiin kertyy melkein aina kermamoskaa, vaikka kone käy pitkäänkin (30km) 90asteisena, ei tuo häivy.

                            Jjuuri tehty toiselle puolelle iso remppa ja koko kone muutenkin rempattu tuota kuskin puoleista kantta lukuunottamatta
                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&postcount=24

                            Kuskinpuoleisin kannen luota kuuluu nakutus, joka luultavasti on vuotava pakosarja. Toivottavasti ei kansi ole halki, jotain tuo käryttelee, mutta veikkaan tuota vuotavaa hammastankoa. Paisarissa näyttää olevan hiekkaa, tai savea jostain, tai palamattomia nokihiukkasia. Voiko olla nokihiukkasia? Osoittaisi kansivaurion. Kyllä nesteet vaihdettiin ton ison rempan yhteydessä, mutta voiko olla jäänyt ilmaa järjestelmään vai onko tuosta kansitiiviste hajalla?
                            Joutuukohan tuota taas aukomaan ja toisen kannen ropaamaan?
                            Viimeksi muokannut vV8m5; 1.4.2011, 18:46.

                            Comment


                              #15
                              ootko laskenut ilmat pois lämppärin kennolle menevästä letkusta?

                              Comment


                                #16
                                Muutamia kertoja olen aukonu sitä ruuvia siinä kennolle menevässä letkussa, vähäsen aina tussauttaa ilmaa. Taitaa vaan olla niin paljon siellä seassa ilmaa että pitäisi ottaa oikein kunnolla työn alle tuo ilmaus. Mutta eihän tuo ilma siellä järjestelmässä voi aiheuttaa aina kermaista öljykorkkia? Syyläri vuotaa vähäsen, sen takia ehkä nestettä häipyy ihan vähän aina välillä. Öljytikussa ei vielä kuplia tai kermaa.

                                Comment


                                  #17
                                  omassa aah:ssa on sitä kermaa koko talven häviää kesällä kun koneen saa kunnolla kuumaksi pitemmällä ajolla.
                                  ilmaukseen kunnolla kierroksia niin että neste lentää ja sitte roppu kiinni

                                  Comment


                                    #18
                                    Joo, talven kunnon pakkasilla kermaa oli niiin prkleesti, venakopan sisäreunuksilla oli paksut kerrokset. Täytyy käytellä kunnolla lämpimäksi ja ajella pitempää (+100km) ajoa. Suojasitkos, holkeri, mitenkään siitä ympäriltä tai laitoitko pulloa ilmaruuvin eteen ettei poltellut kaikkia paikkoja nesteellä? Loppuiko sulla lorina tämän jälkeen, vai oliko sitä ollenkaan?

                                    Comment


                                      #19
                                      en suojannut, kone ei ollut niin kuuma.
                                      en muista oliko tuota lorinaa, mulla ei vaan ruvennut tulemaan kunnolla lämmintä

                                      Comment


                                      • #20
                                        HC-mittauksella paisuntasäiliöstä pitäisi näkyä mahdolliset vuodot sylinteristä jäähdytysjärjestelmään.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Audig puhuu asiaa. Ne pitää näkyy, jos on vuotoo.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X