Muistan kyllä lukeneeni täältä että ei kannata sitä halvinta kaasuläppäkoteloa ostaa. Enpä haulla nyt löytänyt.
Autodocilla on kolme erilaista, Ridex, Autoteile ja Stark. Hinnat noin 150-300e. https://www.autodoc.fi/autonosat/kaa...259-s8-quattro
Eipä noista mikään kuulosta tutulta merkiltä. Jää ostamatta ilman suosituksia.
KL:n sivuilta en löytänyt ollenkaan.
Eli kysymys onkin, että mikä se on sitten hyvä merkki ja mistä löydän?
Se pitää sitten vaihdon jälkeen "kouluttaa". Ja siihen tarvitsen koulutusvehkeet, vai tehdäänkö se vain poljinta tietyllä lailla tamppaamalla tms?
Mitäpä tapahtuu jos sitä ei kouluta? Siis lähteekö käyntiin jotta vai ajaa 5km päähän pajalle opetettavaksi?
Löytyipä muuten varaosaluettelosta ilmamäärämittarikin. Vaihdanpa senkin samalla ja siihen sama kysymys; mikä on hyvä merkki ja mistä löydän? (minä kun luulin että tässä on jo mappi eikä maffi mutta ei kai sitten)
Puolat ajattelin vaihtaa kanssa. Niitäkin on vaikka kuinka montaa merkkiä, Hella ja Beru on korvieni välissä hyvässä maineessa. Vai onko jollain kommenttia tähän? https://www.autodoc.fi/autonosat/syt...259-s8-quattro
Ai juu ne käyntihäiriöt. Ne on olleet pitkään, en vain ole jaksanut korjata. Nyt ajattelin jaksaa. Puskevat taas päälle kun kelit viilenee/kostuu. Kylmänä pitää kaasulla avittaa käyntiin, ilman kaasua vain hörähtää tai käy oikein vaivalloisesti. Pari kertaa kun polkaisee kaasua, niin asettuu. Jollain kelillä saattaa aamun ensimmäinen risteyksestälähtö olla aika yskivä (nollakeli, muistelen). Lämpösenä pelaa hyvin. Kulutus normaali. Tehot tallessa.
Ei vikakoodeja.
Joskus vanhassa S6 V8:ssa oli nokka-akselin asentotunnistin hajalla, joka aiheutti ihmeellisiä käyntihäiriöitä. Näkyi tosin vikakoodit. Voisikohan tässäkin olla anturivikaa, ja montako asentoanturia löytyy? Nokalla yksi ja kampiakselilla toinen, jos oikein muistan? Helpot vaihtaa?
Ja sanokaa vaan että älä tuurilla vaihtele osia, mutta vaihdanpas. Kulutusosia ne on, jos haluaa niin ajatella. Ei se siitä huonone jos niitä uusii joskus tai "turhaan". :)
(valivali)Ja halpaahan tämä on. Tottunut tämän kanssa siihen että alle kahden tonnin remontti on halpa.(/valivali)
Autodocilla on kolme erilaista, Ridex, Autoteile ja Stark. Hinnat noin 150-300e. https://www.autodoc.fi/autonosat/kaa...259-s8-quattro
Eipä noista mikään kuulosta tutulta merkiltä. Jää ostamatta ilman suosituksia.
KL:n sivuilta en löytänyt ollenkaan.
Eli kysymys onkin, että mikä se on sitten hyvä merkki ja mistä löydän?
Se pitää sitten vaihdon jälkeen "kouluttaa". Ja siihen tarvitsen koulutusvehkeet, vai tehdäänkö se vain poljinta tietyllä lailla tamppaamalla tms?
Mitäpä tapahtuu jos sitä ei kouluta? Siis lähteekö käyntiin jotta vai ajaa 5km päähän pajalle opetettavaksi?
Löytyipä muuten varaosaluettelosta ilmamäärämittarikin. Vaihdanpa senkin samalla ja siihen sama kysymys; mikä on hyvä merkki ja mistä löydän? (minä kun luulin että tässä on jo mappi eikä maffi mutta ei kai sitten)
Puolat ajattelin vaihtaa kanssa. Niitäkin on vaikka kuinka montaa merkkiä, Hella ja Beru on korvieni välissä hyvässä maineessa. Vai onko jollain kommenttia tähän? https://www.autodoc.fi/autonosat/syt...259-s8-quattro
Ai juu ne käyntihäiriöt. Ne on olleet pitkään, en vain ole jaksanut korjata. Nyt ajattelin jaksaa. Puskevat taas päälle kun kelit viilenee/kostuu. Kylmänä pitää kaasulla avittaa käyntiin, ilman kaasua vain hörähtää tai käy oikein vaivalloisesti. Pari kertaa kun polkaisee kaasua, niin asettuu. Jollain kelillä saattaa aamun ensimmäinen risteyksestälähtö olla aika yskivä (nollakeli, muistelen). Lämpösenä pelaa hyvin. Kulutus normaali. Tehot tallessa.
Ei vikakoodeja.
Joskus vanhassa S6 V8:ssa oli nokka-akselin asentotunnistin hajalla, joka aiheutti ihmeellisiä käyntihäiriöitä. Näkyi tosin vikakoodit. Voisikohan tässäkin olla anturivikaa, ja montako asentoanturia löytyy? Nokalla yksi ja kampiakselilla toinen, jos oikein muistan? Helpot vaihtaa?
Ja sanokaa vaan että älä tuurilla vaihtele osia, mutta vaihdanpas. Kulutusosia ne on, jos haluaa niin ajatella. Ei se siitä huonone jos niitä uusii joskus tai "turhaan". :)
(valivali)Ja halpaahan tämä on. Tottunut tämän kanssa siihen että alle kahden tonnin remontti on halpa.(/valivali)
Comment