k-jetin määräjakajassa kun lähtee suuttimille ne 5 letkua niin siinä kannessa on myös 6 paikka mihin sen kuuluisi mennä? enkä nyt tarkoita sitä mikä menee bensan lämmittimelle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
määräjakajassa liitin paikka ylimääräisenä
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
eli onko se tulpattu? se voi olla ihan normi ruiskulle menevä.
muistaakseni k-jettin määräjakaja on sama 4-5-6 sylinterisissä,mitä vähemmän sylintereitä sitä enemmän tulpattuja lähtöjä en sano varmaksi mutta itsellä ollut joskus turbo mitsu 4 pyttynen jossa oli turbo saabista k-jetti ja siinä määräjakajasta tulpattu 2-lähtöä.
Comment
-
http://www.aijaa.com/v.php?i=1557141.jpg
olipa vaikeaa saada paikka kuvalle.. joo eli se on tuo lähtö jakajan päällä jossa ei ole ollenkaan kuusiokoloruuvia (niinkuin suutinlähdöillä) jos sen tukkii tulee "neulan" yläpäähän liikaa painetta ja se ei liiku. jos paikan jättää vapaaksi et vetäisi vaik suoraan tankkiin takas ei ole painetta ollenkaan ei tuu suuttimista mitään..
pitäisköhän se laittaa samaan mihin tulee bensan paluu lämmitykseltä?
Comment
-
itsellä ke-jetti mut ei pysty kattomaan ku vaimoke autolla töissä:) huomasin vaan et missä on bensan paineen säädin? en muista oliko k-jetis erillinen säädin johon toi putki juuri menee ja siitä takas tankkiin. tuntus vaan et olis juuri säätimelle menevä jos tukittaessa menee jumiin ja avonaisena ei suuttimilta tule mitään.
Comment
-
Mistä koneesta tuo on? Näyttää hieman erilaiselta kuin omissa KG-koneissa. Näyttäis että tuosta puuttuisi yksi letkunpää? Omassa lähtee kaksi letkua ohjauspaineensäätimelle. Yksi rikastusventtiilille. Viisi suuttimille sekä poltoaineen tulo ja paluu.
Tuo mitä tarkoitat on mitä todennäköisimmin ohjauspaineensäätimeltä tuleva paluu, joka juurikin ohjaa koko tuon määränsäätimen toimintaa. Eli jos on paljon painetta määränsäädin on "jäykkä" ja antaa vähän polttoainetta. Ja jos ohjauspainetta on vähän, niin "pytynkansi" liikku helposti ja antaa paljon polttoainetta.
Tuota ohjauspaineensäädintä ohjaa, moottorin lämpö, ahtopaine ja ainakin joissain malleissa sähkö eri antureiden kautta.
Comment
-
"Jos tarkoitat tuolla "lämmityksellä" sitä mötikkää lohkon kyljessä, niin se on ohjauspaineensäädin. Ja epäilisin että tuon putken kuuluu mennä juuri sinne."
luulin et tuo keskellä oleva (banjo liitännällä oleva) menee lohkon kylkeen ja tulee sit takas jakajaan ylipaineventiilin viereen, mitäs sit tapahtuu jos tuon ohjauspaineen säätimen jättää pois välistä? tai lykkää siihen venttiilin nastoihin jonkun potentio mallin vastuksen kylkeen et se on sopivan löysällä tuo neula.
paineen säädöstä en tiedä muutakun et tuossa jakajassa on ylipaine venttiili ja siitä suoraan tankkiin takasin, voisihan tuohon ylimääräiseen kyl lykätä bensanpaineen säätimen ja sit takas tankkiin
en tiiä mistä koneen mallista jakaja on, vaparista luulisin jakajan olevan alunperin. KG:ssä ei ole (ainakaan omassani) tuota 6 letkulähtöä jakajan kannessa, eikä MC:ssä.
Comment
-
Ei sitä ohjauspaineensäädintä oikein voi pois jättää. Sen toiminnan Jari jo selittikin. Millään vastuksella sitä ei voi korvata, kun se on mekaaninen värkki. Siihen tulevat johdot ovat vain lämmitysvastukselle, joka lämmittää sisällä olevaa bi-metalli liuskaa nopeuttaen kylmäkäynti rikastuksen pois päältä menoa.
Ei sinne ainakaan kannata mitään ylimääräisiä paineensäätimiä mennä laittamaan. Jos ehdin, yritän huomenna katsoa nuo putkien paikat omastani, jos siinä on samanlainen jakaja.
Comment
-
Tuoltahan noita kaavioita löytyy, joiden perusteella voi vähän tutkailla minne mikäkin menee.
http://images.google.fi/images?hl=fi...si+kuvia&gbv=2
Comment
-
Kyllä tuon ohjauspaineensäätimen voi ohittaa, laittamalla säätimen tulo ja menoletkujen väliin. Tuohan oli joskus lähes ainoa polttoaineen määrän lisäyskonsti k-jeteissä. Tälläkin foorumilla siitä on puhuttu. Kuka osaa tuota hakua käyttää, niin voisi linkittää ohjeen uusiksi.
Se mitä muuta hyötyä siitä on, kuin bensankulutuksen roima kasvu, onkin sitten toinen juttu. 0,8 ahdoilla ei vartilla ole muuta oleellista muutosta, kuin savutuksen roima lisääntyminen välillä 3>1.2bar
Comment
-
kokeiltiin tänään KG konetta käyntiin tuolla k jetillä, hörähti pari kertaa muttei jääny käyntiin. mites onko tuossa määräjakajassa joku ohi virtaus systeemi tai joku muu et se saisi bensaa suuttimille starttausta/tyhjäkäyntiä varten. ku starttasi ni tuntu vaan ettei jaksanut nostaa tuota lautasta tarpeeksi (tai mahtokohan nostaa ollenkaan?) starttauksen aikana. pistin lopuksi rätin sinne alle et se antaisi bensaa varmasti starttauksen aikana. "ryyppy" systeemi ei ollut toiminnassa joten se varmaan vaikutti melko paljon. sekä oli ongelmia sytkän maaton kanssa.
sit ihan toinen juttu onko sellasia bensapumpun releitä olemassa et ku kääntää virrat päälle ni pyörittäisi pumppua 2sek tai joku semmosen ajan, keräisi nuo järjestelmän paineet valmiiksi. tuo sytkän boxihan sen on alunperin tehnyt mut se on hajalla. miten se on toteutettu vapareissa missä on ihan normi jakaja sytkä?
Comment
-
Ei ole määräjakassa starttaukseen tai tyhjäkäyntiin mitään erityisjuttua. Starttauksessa mahdollisesti tarvittava lisärikastus hoidetaan lisäsuuttimella.
Lautasen nousemisen jäykkyyttä, eli kuinka paljon lautanen nousee suhteessa läpivirtaavaan ilmaan eli seossuhdetta, säätelee se ohjauspaineensäädin, joka K-jeteissä on siinä lohkon kyljessä. Eli se on varsin tärkeä osa.
Monissa K-jeteissä alunperinkin bensapumppua pyöritetään vasta kun itse kone pyörii eli pumpun rele kytkee vain, kun virranjakajan hall-anturilta tulee pyörintätieto.Viimeksi muokannut jasso; 8.2.2008, 19:26.
Comment
-
kone saatiin tänään vasta takaisin kasaan ei ole rempan jälkeenkertaakaan käynyt edes tyhjäkäyntiä..
lautanen liikkuu ilman takerteluja sormin kun sitä työntää, mutta olisiko jollakin jotain suuntaa antavaa vinkkiä/esimerkkiä millaisella voimalla sen lautasen pitäisi liikkua. voiskohan tuo ohjaus paine mötikkä olla hieman tukossa tai jotain et se ei siksi jaksaisi nostaa lautasta. täytynee putsata se huomenna.
täytynee hommata tuommoinen rele missä on tuo aikakatkaisin tai sitten vetää piuhaa uusiksi et rele vetää vaan ku kone pyörii. kiitos tiedosta.
Comment
-
korjaan ei työntää vaan kun nostan sitä lautasta, alhaalta ylöspäin. kyllä tämän pitäisi jostain audin vapari koneesta olla alun perin kun tuli kumi tötsä ja kaasuläppä jotka sopivat suoraan audin 5 vapaparikoneen imusarjaan kiinni.
ja se kuudes tuossa päällä ei ole suuttimelle lähtö, vedin sen nyt samaan kiertoon kun ohjauspaineen paluu kun en tiennyt mihin kuuluu.
Comment
-
Lautasen liikkeessä tuntuu pientä vastusta, kun määräjakajassa on bensanpaineita. Vastus tuntuu erityisesti nopealla nostamisella ja on tunnoltaan sellaista nesteen aiheuttamaa vastusta. Bensanpaineiden hävittyä vastus vähenee. Liike pitää olla kuitenkin sulavaa ja kuten Sleepykin sanoi, sormilla helposti liikutettavissa.
Voihan sitä läppää nostella koneen käynnistyessä/käydessä käsin ja kokeilla sitä kautta, saako liian vähän kakkua.
Comment
-
KP-koneessa (-87) näyttää olevan juurikin tuollainen määränsäädin. Tuo kuudes letku, jossa ei ole tuota pientä kuusiokoloruuvia vieressä, menee ryyppysuuttimelle. Ohjauspaineensäätimen meno on tuo ylipaineventtiilin vieressä oleva lähtö (kyljessä) ja tulo tulee tuohon keskellä olevaan liittimeen.
Comment
-
Tässä olisi KP-koneen (-86) määräjakajan ja ohjauspaineen säätimen liitännät eri kulmista.
A = ruiskusuutin
B = kylmäkäynnistyssuutin (imusarjassa)
C1 = ohjauspaineen säätimelle meno
C2 = ohjauspaineen säätimeltä paluu
Mielestäni nuo op.säätimen suunnat kulkee noin päin, perustuen siihen, että tuo C2 palaa suoraan pääpaluun viereen.
Comment
-
joo samanlainen kumi tötsä lähtee pytyltä ja kaasuläppä sekä imusarja samat
mulla.
Kiitti kuvista selventää tosi paljon kun näkee mihin mikäkin menee
Comment
Comment