Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 tq 10v -89 käyntiongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 200 tq 10v -89 käyntiongelmat

    Hei kertokaapa specialistit mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään kun 200 tq 10v -89 nykii tasakaasulla ajettaessa, käy ilmeisesti laihalla. Kun ahdot nousee niin nykiminen loppuu, mutta ei vedä kunnolla. Välillä taas toimii moitteetta. Myös tyhjäkäynti humpaa ajoittain.

  • #2
    (ali)painevuoto jossakin letkussa määräjakajan ja kaasuläpän välillä. Luultavasti nk. michelin-letku läpän ja IC:n välissä.

    Comment


    • #3
      Tuon michelinletkun tilasin sun kautta jokin aika sitten ja se on vaihdettu. paineistin imupuolen samalla ja en vuotoja löytänyt, pitää tarkistaa vielä uudelleen.

      Comment


      • #4
        Paineistin imupuolen uudelleen ja vuotoja ei löytynyt. Täytyy seuraavaksi puhdistaa määränjakaja jos siellä jokin jumittaa. Eilen ajelin ja tutkin käyttäytymistä, niin huomasin että kun moottori ei ole täysin lämmennyt niin pelaa niin kuin pitääkin, kun ottaa yhden rajumman kiihdytyksen ja laskee tasakaasulle niin alkaa nykiin ja ei vedä kiihdytyksissäkään kunnolla.

        Ohjauspaineensäätimen käytin auki ja siellä näyttäisi kaikki olevan kunnossa ainakin päällisin puolin.

        Miten nuo suuttimet, onko niissä ollut kuinka paljon ongelmia? Autolla ajettu 385tkm.

        Comment


        • #5
          On ja ei. Jos pääsee roskaa, menevät tukkoon. Jos ajan hammas kalvaa ikävästi, kuluvat väljiksi. Eli ne reistailevat ja kuluvat ihan yhtälailla kuin muutkin osat. Ehdottomasti kuitenkin aina suurempien käyntiongelmien yhteydessä tarkastamisen arvoisia, vaikka näin.

          Suuttimien luulisi kyllä reistailevan lämpötilasta riippumatta.

          Liikkuuko määrjakajan ilmaläppä puhtaasti?

          Comment


          • #6
            itsellä tosin vapari mut samat ongelmat oli eli nyki tasakaasulla sekä tyhjäkäynti ongelma kaikki johtui jarrutehostimesta(tehostajan kalvo rikki) eli nyppää jarrutehostimen letku irti ja pistä sormi tukkeeks ja katso muuttuuko käynti.

            Comment


            • #7
              Typ44:ssa on hydraulinen jarrutehostin eli letkuja nyppäämällä saa vain öljyä lattialle.

              Comment


              • #8
                Onhan noita typ44:sia myös alipainetehostajalla.

                Comment


                • #9
                  Olisiko sitten jossain viimeisimmissä 20venasissa tai aivan ensimmäisissä varhaiskappaleissa, mutta harvinaisia ovat, sanoisin.

                  Comment


                  • #10
                    En ole vielä ehtinyt tuota määränjakajan läppää tarkistamaan, mutta tänään ajellessani huomasin seuraavaa: ajoin tasaista nopeutta n.70km/h ja auto nyki/pätki kuten on tehnyt ennenkin (ei nyi paljoa mutta sillain että huomaa) ja yhtäkkiä kulki aivan tasaisesti ja vastasi hyvin kaasuun ja kohta taas nykii, on tehnyt tämän ennenkin.

                    Voiskohan olla jokin kosketus vika? kaikki näkösällä olevat liitännät olen käynyt läpi.

                    Pitää huomenna putsata määränjakaja ja tutkia lisää kun saa työviikon päätökseen...

                    Comment


                    • #11
                      Kai putsari on tullut jo vaihdettua? Vähän tuo tietysti vaikuttaisi sähkövialta, kerran ilmenee on/off tyyliin.

                      Comment


                      • #12
                        Ilmanputsari ja polttoainesuodatin on vaihdettu. Tänään putsasin määränjakajan, ei siellä tosin paljon mitään ollut.

                        Ponnistin samalla imupuolen vielä kerran ja löytyihän sieltä yks vuoto. Se pieni letku imusarjasta kanteen oli löysällä ja siinä oli pieni reikä. Kuuluuko tuossa kyseisessä letkussa olla kuristin sisällä, reijän halkaisija n.1-2mm?

                        No kuiten, tuntuu että auto pelaa nyt paremmin, ei nyi enää niin paljon, mutta kun nykii niin on samanlainen on/off vika kuin aiemminkin. En sitten tiedä mikä siihen vaikutti kun kävin samalla läpi liittimiä...

                        Pitää vielä tutkia huomenna.

                        Comment


                        • #13
                          Tarkoita varmaan sitä parin sentin letkua siinä imusarjan mutkassa. Siinä kuuluu olla ihan vain normiletku. Johtaa käsittääkseni suuttimien ympärille ilmaa. Parantaa hieman sumua.

                          Comment


                          • #14
                            Ootko tarkistanu milloin sytkäjohdot?
                            Oma lötkö temppuili vähän samaan malliin, ja lopulta meno hyytyi kokonaan.
                            Syylliseksi osoittautui puolalta virranjakajan keskelle tuleva sytytysjohto, oli kipunoinu jo aika kauan virranjakajan puolella... se oli lopulta irtipoikki aivan plugin juuresta.
                            Se oli kylläkin hiilijohto eikä kupari kuten olis pitäny...

                            Comment

                            Working...