Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 -91 1.6 tyhjäkäynnin kierrokset pomppii

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Audi 80 -91 1.6 tyhjäkäynnin kierrokset pomppii

Elikkäs kuten edellä mainittiin kierrokset pomppii edestakaisin ja ajaessa veto "nykii" samalla kaasumäärällä välillä auto vetää sitten taas välillä veto hiipuu. Itse kun olen vähän peukalo keskellä kämmentä noiden vehkeiden kanssa, niin en sen kummemmin vikaa löytänyt. Mietin että vikaa voisi olla mahdollisesti hapen tai bensan saannissa tai ehkä kaasarissa.

Vein auton sitten kumminkin audille huoltoon. Siellä pojat pari päivää ihmettelivät ja katselivat ja sanoivat että vika olisi tyhjäkäynnin säätömoottorissa. Noh uutena osa maksaa audin kautta reilun 500e. Eikä tuohon ole olemassa varaosaa. Vanhaan autoon ei viitsisi kumminkaan noin kallista osaa ostaa. Olen tässä pari viikkoa koittanut metsästää alkuperäisosaa soittelemalla purkaamoille. En ole kuitenkaan vielä pystynyt osaa mistään löytämään. Tuntuu olevan todella kiven alla.
    Joten onkohan kellään mitään ideoita mistä tuommoisen osan löytäisin tai että onko edes ylipäänsä tuo se osa mikä on rikki.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 4.2.2008, 21:06.

Eiköhän kyseessä ole yksipisteruisku. Omassa vm 89 1,8 Passatissa oli aikoinaan samanlainen
    vika. Käytin autoa parilla korjaamolla, viaksi määriteltiin imusarajavuoto ja/tai ko. tyhjäkäynnin säätömoottori. Todellisuudessa vika oli karrelle palanut imusarjan ja ruiskuyksikön välinen kumipalje. Vikaa ei näe päällepäin vaan ko. palje pitää irrottaa, on melko helppo homma, ruiskuyksikkö irrotetaan (muutamalla ruuvilla kiinni) ja käännetään sivuun. Sen jälkeen irrotetaan kumipalje, todennäköisesti alta paljastuu karrelle palanut kumiosuus, josta auto imee ilmaa juuri nimenomaan tyhjäkäynnillä. Katso tämä osa. Toinen
    vaihtoehto (tyyppivika) on virranjakajan johtoliitos, voi olla märkä/likainen, aiheuttaa kierrosnopeusmittarin heiluntaa ja nykimistä ajossa.
    Viimeksi muokannut vepek; 4.2.2008, 21:36.

Comment

Working...
    X