Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorivaurio öljynsuodattimen kannen vaihdon jälkeen? A4 B7 3.0 TDI BKN

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorivaurio öljynsuodattimen kannen vaihdon jälkeen? A4 B7 3.0 TDI BKN

    Moi kaikki audistit
    kysymys olisi tämmöinen :ostin murtuneen öljyn vaihto kannen tilalle uuden , mutta marmoritiskillä myivät samanlaisen mutta ilman noita venttileitä siellä(yritin toki irrorrottaa niitä mutta eivät irronnet joten kuvittelin että ei kai niitä tarvita, joten ajoin n.400km muutamalla startilla(hirvittävä ääni startatessa)
    hajosko kone tällä mokalla?

    #2
    Mikähän osan olet ostanut ja vaihtanut? Ja mihin autoon.

    Comment


    • #3
      moi olipas tuo kysymykseni vaikeasti ymmärrettävä , sorry
      eli uudestaan auto a4 b7 3.0tdi bkn moottori
      kysymys:
      Vaihdoin murtuneen öljynsuodattimen kannen uuteen enkä ymmärtynyt irroittaa vanhasta kannesta semmoista venttiiliosaa kuvittelin aikani nykimisen jälkeen ettei oo irtoava osa ja ajattelin että uudessa on kaikki mitä tarvitaan varsinkin kun audin jälleenmyyjän varaosatiskiltä ostin eivätkä tietenkään sanoneet että pelkkä kansi ja ota vanhasta tuo venttiiliosa pois ja laita uuteen
      sitten alkuperäiseen kysymykseen

      noin 400km tällä virityksellä ajoin hirvittävä ääni käynnistyksessä ääni tasoittui jonkinajan päästä ja uskalsin ajaa. kerran tulomatkalla töistä ilmotti että no oilpress 500m ajoin ja lisäsin öljyä ja vika hävisi, nytten korjasin tuon virheellisen asennuksen
      mutta tuo moottorin takapäästä kuuluva räklätys kestää noin 30-60 s.edelleen(voi olla myös muualta)
      eli helppiä
      rakkaat audistit

      Comment


      • #4
        Eiköhän siellä ketjun kiristin rallattelee, olisko sopimaton öljy.

        Comment


        • #5
          kyllä aina sitä castrolin 5-30 ll öljyä käyttänyt

          Comment


            #6
            Siis se muovitöttörö mikä tulee öljynsuodattimen päälle? Kyllähän se uusi olisi pitänyt olla samanmoinen mahdollisine venttiileineen tms. Onko se vaikuttanut tuohon luultavaan ketjukiristäjän temppuiluun niin onhan se mahdollista, mutta jos se edelleen oikeanmoisella kannella tekee samaan niin voihan se olla vain ns vian ajamista ulos. Eli olisi pettänyt joka tapauksessa jonkun ajan sisällä. Lienee ihan tyyppivika noissa.
            Tuo kiristäjä sun pitää tsekata hyvin pian, jos se pitää noin pitkään ääntä. Olen jotenkin ymmärtänyt, että vaihtokuntoinen kiristin pitää raklatusta jonkun sekunnin käynnistäessä ei kymmeniä sekuntteja.

            Toinen mahdollisuus on suodattimen asennuksessa tapahtunut virhe. Taas en ole tuollasta patruunaa käsissä pitänyt niin onko se edes mahdollista asentaa väärin.

            Comment


            • #7
              Patruunaa ei voi asentaa väärin, koska siinä on semmonen tappi alapuolella jolloin se käy vain oikeaan asentoon sitten kansi päälle ruuvaamalla 34mm hylsyllä.
              Alkuperäinen muovikansi halkesi ruuvatessa auki öljynvaihdon yhteydessä ja korjasin ko. kannen muovinkorjausepoksilla ja tilasin uuden kannen k-autolta.
              Uutta kantta vaihtaessa en kiinnittänyt huomiota siitä että alkuperäisessä kannessa oli sisällä joku metalliosa, koska kuvittelin että jälleenmyyjä tietää joten laitoin kannen paikoilleen ilman tätä (jonka myöhemmin totesin jonkinlaisekseksi takaiskuventtiiliksi) jonka tarkoituksena kaiketi on estää öljyn valuminen pois ylhäältä(nytten irrotettu ja laitettu uuteen kanteen) btw. ei löytynyt ko venttiliä ees marmoritiskiltä.

              Mistähän noita ketjunkiristimiä sais kohtuuhintaan kun kokopaketti ketjuineen yms.olis jotain 500e?
              Viimeksi muokannut Killeri; 12.8.2023, 10:13. Perustelu: Viestit yhdistetty.

              Comment


              • #8
                Jossain niistä SSP missä 3-litrainen diiseli on esittelyssä on öljynkierto esitetty kaaviona. Siinä filtterin yhteydessä on ohitus jossa takaisku (jousikuormitteinen = eli varo joka aukeaa tukkeutumisen suojaksi). Muualla niitä takaiskuja näytti olevan pumpun yhteydessä ja paluupuolella (ihan normaali järjestely pumpulle) ja sitten mäntien jäähyruiskuissa taitaa kans olla jousikuormainen takaisku. Näin nopeasti kaaviota katsoen.

                Comment


                • #9
                  Ei riitä minun ymmärrys noihin mutta koko ongelma ilmaantui minun virheellisen öljynsuodattimen muovikannen asennuksen jälkeen, eli en edelleenkkän ymmärtänyt irrottaa sitä metallista osaa joka lienee jonkinlainen venttiili joka estää öljyn karkaamisen suodattimelta.


                  Mutta kuitenkin kuvittelisin että tuossa suodattimen kannessa olevan venttiilin tarkotus olis estää öljyn valuminen kokonaan öljypohjaan
                  jolloin käynnistäessä autoa öljyä löytyis pumpusta ja kaikkialta yläkerrasta?
                  Viimeksi muokannut Killeri; 19.8.2023, 00:33. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                  Comment


                  • #10
                    No niin kesäloma alkoi , ajettu laina autolla viikko, kun viime perjantaina töistä tullessa ja pihaan päästyäni huomasin että nytten räklättää kokoajan tyhjäkäynnillä ainoastaan kierroksilla hiljenee vähän. Aikomus olisi vaihtaa ekas tuo vänkärinpuolen kiristin ja katsoa miten käy, sitten kuskinpuoleinen(minkä K-autolla sanoivat olevan mahdoton vaihtaa ), mutta lähinnä kysymys olisi tuohon vaihtoon liittyen tartteeko jotenkin lukita vahdettavan puolen nokkapyörää ja tartteeko lukita muuta ja miten?erwin kuvat on mutteivat kerro minulle paljoakaan ainoastaan momentit ja liiman paksuuden en tiä katonko vääriä sivuja kun latasin koko oppaan mutta jostain 138 sivulta jotain löysin jotain tuosta kiristien irroituksesta/vaihdosta, kun kaiketi jos oikein ymmärrän en pysty toisenpuolen nokkapyörää millään lukitsemaan?. Koneessa vedot ja muutenkin toiminta kohdillaan eli ketju ei kaiketi hypännyt(vielä) mutta merkillisen kova rullausääni kuuluu liekö koneesta vai renkaista/alustan osista? en tiiä
                    niin unohdin mainita että molempien puoliskojen kiristimet on ja k-auton suosittelema lochtite musta liimamassa joka pitäis kuulemma toimia tässätapauksessa

                    Comment

                    Working...
                    X