Auto alkaa välillä kulkemaan todella huonosti, huollon mukaan 2 pyttyä putoaa silloin pelistä pois. Nyt vaihdettu sytytysohjainlaite ja johtosarja tulpille ja myöskin termostaatti. Ja sama jurruutus jatkuu.
Eli auto toimii välillä kuin sveitsiläinen kello ja sitten yhtäkkiä ottaa ja alkaa jurraamaan, jolloin tuntuu kuin 100 heppaa ois koneessa vähemmän (varmaankin kun käy enää neljällä..) ja bensaa palaa 15l/100km. Tätä on jatkunut nyt parin tuhannen kilometrin ajan. Auton toimivuus on 50/60, ja yleensä huoltoon viedessä on kunnossa (tietenkin). Piuhat kun on kiinni autossa ja vika sattuisikin olemaan päällä niin ei anna minkäänlaista vikakoodia.
Kun haulla haeskelin tuossa äskettäin, niin siellä tuli lambda-anturi joissakin postauksissa esille. Mutta käsittääkseni sen pitäisi antaa vikakoodia jos se (ne) ois hajonut? Päästöarvoissa lambda-arvo on 1.001 ja yli 2000 kierrosta 1.003 <- eikö tuo ole jo aika yläkantissa kuitenkin?
Ennen kuin menen taas huoltoon rahanippu kourassa, niin olisin kiitollinen suuntaa antavista vihjeistä liittyen tähän hieman jo päähän ottavaan ongelmaan.
Eli auto toimii välillä kuin sveitsiläinen kello ja sitten yhtäkkiä ottaa ja alkaa jurraamaan, jolloin tuntuu kuin 100 heppaa ois koneessa vähemmän (varmaankin kun käy enää neljällä..) ja bensaa palaa 15l/100km. Tätä on jatkunut nyt parin tuhannen kilometrin ajan. Auton toimivuus on 50/60, ja yleensä huoltoon viedessä on kunnossa (tietenkin). Piuhat kun on kiinni autossa ja vika sattuisikin olemaan päällä niin ei anna minkäänlaista vikakoodia.
Kun haulla haeskelin tuossa äskettäin, niin siellä tuli lambda-anturi joissakin postauksissa esille. Mutta käsittääkseni sen pitäisi antaa vikakoodia jos se (ne) ois hajonut? Päästöarvoissa lambda-arvo on 1.001 ja yli 2000 kierrosta 1.003 <- eikö tuo ole jo aika yläkantissa kuitenkin?
Ennen kuin menen taas huoltoon rahanippu kourassa, niin olisin kiitollinen suuntaa antavista vihjeistä liittyen tähän hieman jo päähän ottavaan ongelmaan.