Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi R8 4.2 V8 aut. Gearbox malfunction, you can continue driving?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi R8 4.2 V8 aut. Gearbox malfunction, you can continue driving?

Otsikon auto heitti motarilla kun ajelin 130km/h vakkari päällä yht äkkiä moisen tekstin, samalla nollasi trippi mittarin mutta muutoin jatkoi kulkuaan ja toimii nyt moitteetta. Kävin piuhan päässä niin osaako joku viisaampi tulkita enemmän tai onko kokemuksia mikä voisi aiheuttaa: 006075- Potentiometer2 for gear Recognition
    P17BB - 000- Implausible signal - intermittent

Tuollaiset antoi, osaako viisaammat auttaa mitä kannattaisi lähteä selvittämään seuraavaksi? Epäily oli että jotain paskaa anturissa, lämpöisenä sitten herkemmin öljy johtaa sähköä ja antanut herjan? En itse tiedä, näin arpoivat. Minkälainen työmaa laatikko tai tarvittavat osat mekatroniikka tai mikä onkaan mukaan lukien kaivaa esille ja tutkia/puhdistella jos siitä kyse? Ei oikein korjaamolla laatikkoa tunteneet. Samaan hengen vetoon onko tiedossa joku laatikkopaja joka varmuudella tuntee? Itse asustelen etelä-suomessa, enkä tiedä aiheuttaako nyt isoja toimenpiteitä vielä ainakaan, autolla ajettu nyt 51tkm.

Kiitos avusta!

Laatikkohan on ihan tavallinen manuaali aski mutta kytkintä operoidaan robitin avulla.

Marmorin eli AudiCenterin lisäksi voisi harkita JT-Carfixiä.

Comment

Tietääkö joku miten kyseisestä kamppeesta vapautetaan vaihde vapaalle? Ei tunnu löytyvän mistään ,jäänyt siis vaihde päälle eikä starttaa joten vaikea myös hinurin kyytiin ottaa...

Comment

Kyseessä siis R-tronic? Prosessi kerrotaan ssp950123:ssa.
        Teknistä etumatkaa:
        Because there is no emergency release mechanism for shifting into Neutral, vehicle recovery is a very complex process.
        https://www.scribd.com/document/5440...r-Transmission
        Click image for larger version

Name:	Screenshot_20230607_211758_com.android.chrome_edit_175189099798265.jpg
Views:	384
Size:	135,6 Kt
ID:	1957604 Click image for larger version

Name:	Screenshot_20230607_211812_com.android.chrome_edit_175208318118054.jpg
Views:	350
Size:	134,0 Kt
ID:	1957605
        Miettisin siis muita keinoja auton siirtämiseksi, jos autoa ei saa käyntiin ja vaihdelapoja yhtäaikaa vetämällä ei mene vapaalle.

Comment

Joo R tronic kyseessä. Näyttö väittää että olis vapaalla mutta eipäs olekaa,siks ei myöskään starttaa. Heitti siis uudestaan tuon herjan mistä kysymyskin aiemmin mulla, vaihteet vähän sekoili niin aattelin ajaa parkkii js sammuttaa. Piti käynnistää uudestaan niin eipä starttaa koska luulee vaihteen olevan päällä? ei kovin helpolta äkkiä näytä vapautus, noita padejä en ehkä yhtä aikaa kokeillut,en oo ihan varma,huomenna pitää jatkaa että sais hinurin kyytiin ja korjaamolle. Sekin mietinnässä että mihin, mahdollisesti kuitenkin Autogear Forssa, sinne olin jo aiemmin yhteydessä kun ekan kerran valo vilahti...

Edit: onkohan turhaa jos koittais kuitata vian pois paikan päällä, tuskinpa siitä haittaakaan on jos saisi sitä kautta vapaalle..
          Viimeksi muokannut foxter1; 7.6.2023, 21:57.

Comment

Ainakin jarrua painaessa mulla lähtee käyntiin
            Viimeksi muokannut Killeri; 8.6.2023, 07:28. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

Comment

Working...
            X