Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8 turbo nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8 turbo nykii

    kyseinen auto nykii kun alkaa kiihdyttää 2 ja 3vaihteella mutta jos painaa kaasua lisää niin lopettaa.mikä vikana vinkkejä

  • #2
    lukases vikakoodit jos mahdollista. vois olla vaikka ilmamassamittari lopussa.

    Comment


    • #3
      koodit luettu ei vikoja.oliskohan turbon venttiilissä vika?

      Comment


      • #4
        Paljonkos maileja mittarissa?Koska viimeksi vaihdettu tulpat yms peruspalikat?

        Jos käytössä vag-com, vedä pari täyskaasukiihdytystä ja katso mitä MAF antaa ilmavirraksi, pitäis olla joku 130g/s muistaakseni.
        Näin vältyt merkkihuolto-tyyliltä eli vaihdellaan 300€ osia arvalla

        Comment


        • #5
          120tkm.just vaihdettu tulpat huollossa.itsellä ei vag comia mutta paikallisessa liikkeessä aikas suopea huoltomies joka katsoi viimeksi ilman veloitusta.

          Comment


          • #6
            Ja nykiminen alkanut tulppien vaihdon jälkeen?

            Comment


            • #7
              ei vaan oli jo ennen.eli juuri kun alkaa turbo lähtemään mukaan niin alkaa nypyttään ja loppuu kun painaa jalan lattiaan.

              Comment


              • #8
                hmm. Veikkaisin sytkäyksikön ongelmaa tai vajaatoimista puolaa, mutta mitää vikakoodia ei antanut niin se vähän ihmetyttää.

                Comment


                • #9
                  Saattaapi olla aika monenmoinen vika, mutta kyllä se maffin lukema kannattaisi tutkia.
                  Lambdakin on aika mystinen tapaus monesti,mutta jossei auto kuluta normaalia enempää niin tuskin on se.
                  Joku joka on moisen ongelman selvittänyt, olisi kova apu sulle...

                  Comment


                  • #10
                    Lämpöanturi saattais oireilla kans. vikakoodeilla selvinnee.

                    Comment


                    • #11
                      Onko painetesti suoritettu?

                      edit: Johonkin pitäisi kerätä nämä kaikki testit mitä pitää suorittaa jotta 1.8T nykimisistä saisi
                      edes jotain kysyä.

                      - painetesti
                      - N75 klikkaaminen
                      - VAG-COM koodien luku
                      - Lisäilmapumpun letkut (B6)
                      - puolat/tulpat
                      - ilmansuodatin/katti tukossa
                      - lämpötilaanturi G62
                      - Lambda
                      jne jne

                      Comment


                      • #12
                        Sama ongelma täällä a4 1.8t -98. Auto nytkähtää ihan kunnolla kun kaasun päästä kiihdytyksen jälkeen.

                        Comment


                          #13
                          Mulla kans auto nytkähtää tai jatkaa n.puoli sekuntia vetoa kiihdytyksen jälkeen ku löysää kaasun.

                          Comment


                          • #14
                            quattron ominaisuus on jonkunlainen nytkähdys, jos nopasti löysää kaasun. Ei tietty näin foorumin välityksellä oikein nytkähdyksen tyyppiä saa helposti selville.

                            Comment


                              #15
                              Mulla se tavallaan niinku kiihtyy nopeammin sen hetken ku löysää kaasun.
                              En oo huomannu vikaa kulkupuolessa ja tämäkin nykäys esiintyy ainoastaan täyskiihdytyksessä.

                              Comment


                              • #16
                                Minulla nytkähtely kaasun löysäämisen jälkeen väheni huomattavasti kun vaihdoin by-pass-venttiilin uuteen. Samalla kyllä vaihtui myös N75 ja pakoputki, mutta niillä ei varmaankaan tuon asian kanssa ole kauheasti tekemistä, luulisin. Henrpo:n ongelma kuulostaa siltä, että voisi olla samanlainen kuin minulla oli.

                                Comment


                                • #17
                                  Juu, tuo kaasun "jatkuminen" taitaa viitata by-passin vuotoon.

                                  Comment


                                    #18
                                    Oisko kellään kuvaa siitä missä se tuossa avj koneessa sijaitsee. Ja saako sen itte kohtuudella vaihdettua.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alakautta pääsee siihen parhaiten käsiks. Pelkääjän puolella auton etuosassa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuo ei vissiin kuitenkaan vaarallista vaikka nuin tekee?? vai pitääkö heti ruveta katteleen uuttä pässiä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          No eipä tuo by-passi niin paljoa maksa, että kannattaa turhaan nyityttää, ahtopuolellehan siitä tulee epätasaista "tupsuttavaa" ilmaa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Joo harvemmin vaan tulee täyskiihdytyksiä otettua että ees muistaa koko pässiä. Ku ei sitä normi ajossa huomaa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Luin jostain että kannattais laitta tt:n pässi. Sopiiko se tohon avj koneeseen?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kyllä se sinne käy, Kalskeen Tepolta kannattaa kysellä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Lainataas tätä, kun en osuvampaa löytänyt. Eli potilas on -00 S3 APY. Tuossa ennen joulua, ensimmäisten pakkasten aikaan kiihdytin kolmosella motarille ja yhtäkkiä kone kuoli totaalisesti noin puoleksi sekunniksi ja sitten mentiin taas normaalisti. Kierroksia oli varmasti yli 5000, tarkemmin en tiedä. Vikakoodina löytyi G62 lämpöanturi, mutta ei taida liittyä tähän?

                                                  Auton käyttäytyminen on tuon jälkeen ehkä muuttunut hieman "sivistyneemmäksi", tosin voi olla yhtä hyvin kuvitelmaakin. Koneessa on Revo stg1.

                                                  Oliskos raadilla näkemyksiä, että mikähän tuollaisen voisi aiheuttaa? Lähinnä nyt pelottaa jakohihnaan liittyvät asiat...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Vikakoodina löytyi G62 lämpöanturi, mutta ei taida liittyä tähän?
                                                    Ja mistä näin päättelet?
                                                    Se anturi kun lykkää yhtäkkiä pakkaslukemia oikean lämmön sijaan, niin kyllä siinä seokset tuppaa pikkusen muuttumaan.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Liian halpaa ja helppoa ;=). Vähän kyllä uskalsin salaa toiveajatella jotakin tuon suuntaista.

                                                      Koodi oli muistaakseni implausible signal, mikä tietysti sopisi tuohon. Vaihtoonhan tuo anturi tietysti menee joka tapauksessa, jahka kaupoille kerkiää. Lähinnä vaan rupes jännittämään ettei ole oire jostakin vakavammasta.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X